Koninginnedag 2008

Gisteren was het hier erg mooi weer. De weersverwachting was enorm somber, en iedereen nam dan ook uit voorzorg zijn/haar paraplu maar mee. Helemaal niet nodig.

Om kwart over zeven waren wij al buiten om de vlag te hijsen. Volgens mij heeft die hier nog nooit zo vroeg in de morgen gewapperd. Gisteren dus wel. Ik was gewoon vroeg wakker, heb Johan even in de zij gepord, en daar gingen we. Naderhand is Johan nog wel een paar uurtjes verder gegaan met slapen. Anders zou hij de hele dag nul komma nul waard zijn.
Zelf ben ik om negen uur naar het marktplein gegaan, waar een aubade plaatsvond voor de koningin. De plaatselijke wethouder was haar vervanger hier. Het samenzingen werd begeleid door "ons" muziekkorps  Oranje Nassau. Toepasselijke naam op deze zonnige dag.

Oranje_nassau_rand

Na deze muzikale hulde was er van alles georganiseerd voor de jeugd hier in ’t dorp: Voor kinderen van groep 1 t/m 4 was er een kindertheater, terwijl de jeugd van groep 5 t/m 8 aan een survival mee kon doen.

’s Middags van 1-2 uur een roofvogelshow. Daar kwam heel wat publiek op af. Temeer daar er aansluitend een vrijmarkt was. Gezellig druk allemaal.

Zelf heb ik ’s morgens een poosje, via de teevee, het wel en wee van de Koninklijke familie in Friesland gevolgd. Gelukkig was het weer daar ook "om over naar huis te schrijven". Maakt alles wel zo plezierig voor de mensen die alles georganiseerd hebben.

En zo kabbelde de dag lekker rustig aan mij (ons) voorbij.

Vlaggetjes_oranje_4 

Vandaag Hemelvaartsdag. We hebben niks op het programma staan. Aanvankelijk scheen de zon hier, was het erg lekker buiten, maar nu is de zon weg, licht bewolkt maar gelukkig is de temperatuur nog steeds aangenaam. Houen zo!

En dan morgen: vrijdag. We gaan met z’n tweetjes naar het dierenpark in Emmen. We hebben gratis kaartjes gespaard via Super de Boer en we hebben dus het park gekozen dat het dichtst bij ons in de buurt is. Het is echt al jxc3¡ren geleden dat we er waren. Ik denk dat de laatste keer met onze kleinkinders was. En dat is inmiddels al wel 12 jaar geleden. Ik hoop, dat we een fijne dag zullen hebben. Het olifantje dat in februari geboren is zal in ieder geval onze belangstelling hebben. Reken maar!

Olifantenblijdorp

Hier alvast een voorproefje van genoemde dieren. Deze foto is in Blijdorp gemaakt. Maar omdat ik olifanten spaar (geen echte hoor) heb ik deze foto, die ik ergens op internet vond, even opgeslagen. Ik hoop zelf ook wat mooie prentjes te "schieten".

One thought on “Koninginnedag 2008

  1. je hebt een paar leuke, veelzijdige dagen achter de rug Corry. Leuk, zo’n dierenpark in de buurt. Wij hebben Artis maar daar ben ik zo op uitgekeken.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

