Eventjes bijpraten

Zo, daar ben ik even weer. Ik noem deze log "Even bijpraten" , maar eigenlijk weet ik niet waar ik het over moet hebben. Als ik hier wat plaats moet het wel a) leesbaar zijn, b) iets toevoegen (waaraan dan ook), c) zinvol zijn.  En zo weet ik nog wel een paar van die kreten.
Deze week erg druk doende geweest om de ins en outs van de kerkelijke website te doorgronden. Nou, dat valt nog lang niet mee. Dat komt nog wel, maar ’t duurt mij allemaal te lang. Ik wil dat nu meteen kunnen. Maar ja…..

Donderdag voor controle naar de cardioloog. Ik mag over een half jaar nog eens langs komen, tenzij de echo, die over 2 weken gemaakt wordt, een beeld laat zien, dat een stuk slechter is als die van een half jaar geleden. Er werd weer over een operatie gesproken, maar daar heb ik het eigenlijk nog niet aan toe. Anderzijds moet je ook niet te lang wachten, want dan is je conditie een stuk achteruit gehold, en duurt genezing veel langer.
Afwachten dus maar.

flakkerendhart.gif picture by corryjohan

Vrijdag naar de tandarts geweest, want ik heb een rare uitwas aan mijn tandvlees. Blijkt dat dat van een ontstoken wortel komt. De kies is zo’n beetje chronisch ontstoken. 1 x in de zoveel tijd krijg ik een kuurtje en dan gaat het weer eventjes. Maar nu houdt het op. Er zal wat moeten gebeuren. Het gekke is eigenlijk dat ik  geen pijn voel. Behalve als ik er op druk. Nou dat doe ik dan maar niet, he.
Ik kan kiezen tussen 2 slechten: naar de kaakchirurg om te zien of die de ontsteking weg kan halen, of de kies laten trekken, en dan meteen die er naast zit ook maar, en dan een brug laten bouwen. Dit laatste kost wel zo ongeveer 2000 euro! Nou dat heb ik zomaar niet paraat liggen hoor. Bovendien weet ik eigenlijk niet of mijn gebit dat allemaal nog wel aankan. Uiteindelijk wordt zo’n brug op een paar andere kiezen/tanden vastgezet. Ik denk dat ik maar voor de kaakchirurg ga. Die kan dan meteen een soort second opinion geven…..
Maar prettig is het allemaal niet.

gebit.gif picture by corryjohan

Zit ik dit alles eens na te lezen, en vraag me af of dit allemaal nu wel zo zinnig is?
Ik zou ’t niet weten, maar ik heb het wel even van me af geschreven. Em dat "voelt" eigenlijk best goed.

Ik wens jullie allemaal een hele goede week.

11 thoughts on “Eventjes bijpraten

  1. Nee Corry we gaan zaterdag 26 april pas weg.
    Maar ik heb het druk in deze laatste weken.
    Dinsdag nog een diakoniverg. voor de nieuwen onder ons.
    Dat is meestal hier bij mij thuis.
    De kerkenraad is wel in de kerk hoor.
    En dan nog veel andere dingen om te regelen.
    Ook wil ik mijn huis nog netjes achterlaten!!!
    En nu net voor jullie vakantie hoop ik dat er niets ernstigs naar voren komt bij die cardioloog.
    Die kies zou ik er ook uit laten halen door de kaakchirurg.
    Wim heeft ook kiespijn gekregen in het weekend en moet morgen ook nog naar de tandarts.
    In Frankrijk hebben ze ook wel tandartsen maar hij kan toch maar beter hier even gaan.
    Dinsdag komt de koningin hier in de buurt.
    We wonen aan de rand van het rampgebied en ze komt kijken wat er nieuw gebouwd is en een museum openen.
    Ga dus nog wel even kijken.
    Misschien zwaai ik nog even!!
    Fijne dag morgen en sterkte bij al de ongemakken.
    Groeten van Ria.

  2. Sterkte met je kerkelijke website….wel iets wat een hoop tijd vraagt he ….en ….k hoop dat je t voor elkaar krijgt
    Sterkte met de echo…ik hoop voor je dat er geen verontrustende beelden op te zien zijn…..een operatie is dan nodig ?…pffff….sterkte ook dxc3¡xc3¡rmee…en dan je gebit….Wat een kapitaal zeg…ik zou ook kiezen voor de kaakchirurg….

    En dan Kaatje aan de sluis…Foto van het uithangbord en van t restaurant ostaan op mn log…niet goed te zien ?….
    Ik zal zo eens kijken en anders mn tekst aanpassen …..
    Ja t is al wat milder van temperatuur vandaag…Heerlijk
    Fijne dag vandaag …en tot logs
    Groeten Sophia

  3. Tjonge je bent wel goed aan het sukkelen , kaakchirurg, cardioloog. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt ! heb al gezien dat we een aantal zelfde interesses hebben !! Noorwegen , Ierland. Beide landen ben ik geweest en heb er een stukje hart aan verloren. Onze dochter woont in Ierland , in
    Dublin en dit betekent dat we er geregeld een weekendje doorbrengen ! enne bedankt voor je bezoekje aan mijn weblog ! Zwany

  4. Hoi zus,
    De kaakchirurg lijkt mij wel een “goede” keuze. Kan de brug niet op zgn. implantaten worden geplaatst? Daar ben ik momenteel ook mee bezig. De ingreep viel eigenlijk best wel mee. Maar ja, de kaakchirurg zal daar meer verstand van hebben.
    Verder veel sterkte en wijsheid.

    Groetjes, Ludie (en Geke).

  5. Corry, je hebt geschreven over een stukje van je leven. Dat kan alleen maar herkenbaar zijn voor anderen. Dus waarom twijfelen?

    Vandaag is de dag dat Finland weer een stukje dichterbij is gekomen. De zon getuigt er van.

    Ik wens je rijp berade beslissingen en veel plezier op deze heerlijk warme dag(en).

  6. Beste Corry

    Ik vind het ook altijd belangrijk om het van mij af te schrijven het lucht zo lekker op maar ik kan mijn voorstellen dat je in een dilemma staat daar kan niemand daar mee helpen oja ik heb ook zo`n bedrag niet in een oude sok zitten.

    Fijne en mooie dag verder.
    Liefs van mij
    Corry

  7. pff, zo krijg je weer van alles tegelijk op je bordje en natuurlijk si dit log zinnig. je hebt tenminste iets mede te delen, iets wat ik soms maar moeilijk kan ontdekken in andere logjes.
    Sterkte met alles en ga maar gewoon genieten van het mooie weer!
    groet van Hanneke

  8. Poehxc3xa9, da’s een hoop in xc3xa9xc3xa9n keer. Het gaat zeker allemaal goed komen! Daar duim ik in iedergeval voor, hoor! Gelukkig ligt Finland in het verschiet, leuk om naar uit te kijkenxc2xb4!

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

