Heel even dan….

Tjonge wat heb ik het een paar dagen druk gehad. En dan bedoel ik de dagen nxc3¡ het, ook al drukke, weekend.
Vrijdagavond geweldig genoten van de muziek van Patrimonium in Groningen. Mooie muziekkeuze. Het thema van de avond was "In de spotlight" en daarom kwamen diverse muzikanten (solistisch) in de spotlights, maar ook groepen instrumenten. Zoals b.v. in het stuk "Odyssey fot Percussion", waar de hele percussiegroep aan het "woord" kwam. Wij hadden uitstekend zicht op het hele korps en konden daarom geweldig genieten van de manier waarop onze kleinzoon de diverse slaginstrumenten bewerkte.
Ook konden we mooi zien hoe kleindochter Jeanine haar partijtje op de bariton meeblies. Knap als je dat zomaar kunt.
Ook de trombonisten kwamen in een muziekstuk aan de beurt, en eentje van hun speelde solo met het orkest. Mooi!
Onze dochter speelde een solo op haar euphonium in het stuk "Don’t mock Baroque". Ze speelde de sterren van de hemel en kreeg later in de wandelgangen dan ook menig complimentje. Goed gedaan, Annet!

muzieksleutel.bmp picture by corryjohan

Zaterdagavond naar Veendam om het schoolorkest van de Winkler Prins scholengemeenschap te beluisteren.  Altijd weer verbaas ik mij er over dat de dirigent zo’n 60 jongelui zo muziek kan laten spelen.  Ga d’r maar aanstaan: allemaal "kinderen" van zo’n 13 tot 19 jaar. Het is dan ook een erg jong orkest, dat vaak vernieuwd wordt. Immers: niet meer leerling op de WP, ook geen lid meer  van het orkest. (Soms wordt er een uitzondering gemaakt….) Er zijn trouwens ook wat werknemers van de school lid. Horen toch ook bij de WP scholengemeenschap?
Maar ook hier was het weer fijn om naar de muziek te luisteren en het enthousiasme van de muzikanten te zien. Geweldig! Complimenten onzerzijds!
In de pauze werden lootjes verkocht door de muzikanten, dus beide kleinkinderen kwamen naar ons toe. Tja en wat doe je dan? Tuurlijk, je koopt wat lootjes. En wat wonnen we? Twee overheerlijke slagroomtaarten! De ene lieten we maar meteen in Veendam achter en de andere ging de volgende dag mee naar Zelhem voor de jarige schoonzus.

Ook daar was het weer erg gezellig. Ze had ons helemaal niet (meer)  verwacht, dus was het maar goed dat we gebak meebrachten……whistling.gif picture by corryjohan

Ja en toen hadden we maandag "de piepe helemoale leug".  Er is die dag niet veel uit onze handen gekomen. Maar dat komt wel weer.
Gisteren ’s morgens eerst maar wat maaltijden rondgebracht, en ’s middags kwam er iemand van de kerk om me te "onderwijzen" in de website van de kerk. Het is de bedoeling, dat ik die binnenkort (deels) zal bijhouden. ‘k Ben de hele middag en een deel van de avond bezig geweest, maar het lukt nog niet helemaal. Maar wat niet is, kan komen. Toch?

Vandaag eerst maar eens wat poetsen in en om het huis, wat boodschappen gedaan, en nu zit ik dus een logje in elkaar te draaien. Morgen zwemmen, ziekenhuis voor controle,even in Assen wat winkels bezoeken, en dan is ook die dag weer voorbij. Het lijkt wel of de tijd veel sneller gaat als je ouder wordt……..

hekjemetbloemen.gif picture by corryjohan

Groetjes,

Corryovaal.gif picture by corryjohan

7 thoughts on “Heel even dan….

  1. Toch maar eens dat boek lezen van Douwe Draaisma: waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt? Is heen interessant. Ik kan het je aanbevelen.

    Ondertussen hebben jullie lekker van taarten gesnoept en hebben jullie veel muzikaliteit opgesnoven. Leuk verslag.

    Hier draait een weblogger zijn rondjes want verder gebeuren er geen schokkende dingen.

    Alleen dat onkruid in de tuin….enfin….binnenkort maar eens beginnen.

  2. Ja he …de tijd gaat xc3xa9cht veel sneller…een week is niks !

    Fijn dat je zo genoten hebt van je muziek avonden !
    En de verjaardag daarna …geen wonder dat je op maandag even toteloss was !
    Poetsen gelukt vandaag ?
    Dus morgen ook weer een drukke dag ?
    Succes in t ziekenhuis….en …niet te veel shoppen he ….
    Zo ….ik ga poosje bank hangen ….’k heb ook net een log in elkaar gedraaid en online gezet……morgen ook weer zwemmen…
    Heel fijn weekend voor jullie
    Groeten Sophia

  3. Ja hxc3xa8 Corry, de tijd gaat voor je gevoel xc3xa9cht veel vlugger als je ouder wordt, maar misschien komt het wel omdat we hetzelfde allemaal willen blijven doen, maar het allemaal in een langzamer tempo doen??

    Wat een fijn muzikaal weekend hebben jullie gehad. Heerlijk je kleinkinderen zo te zien musiceren.
    Wij hadden zaterdag weer het Concours van onze Bond en zondag nog een concert met een van de koren tesamen met de plaatselijke muziekvereniging.

    We hebben in de hoogste categorie een tweede prijs behaald, waarmee ik dik tevreden ben en het concert liep ook uitstekend en was erg gezellig.

    Dit weekend gaan we er eventjes met de camper op uit. Even uitproberen. Ik hoop dat het wat minder koud gaat worden, maar dar lijkt het nog niet op geloof ik.

    Corry, groetjes en een heel fijn weekend en sterkte met de website van de kerk.

  4. Goedemiddag Corry

    Dat was een hele waslijst zeg wat je gedaan had
    Lekker zeg een taart winnen en nog wel twee
    En van die website dat lukt je degelijk wel niet opgeven het is minder moeilijk dan men denkt zelf doen en niet alleen kijken hoe een ander het doet dan leer je het meeste
    zolang je niets opload kan er niet veel mis gaan.
    Een hele fijne zondag verder
    groetjes van mij
    Corry

  5. Ja Corry dat heb ik me ook al over verbaasd dat de tijd zo snel gaat.
    Jullie hebben in ieder geval een paar mooie muziekale dagen gehad.
    Over een kleine anderhalve week gaan we al op vakantie en heb van de week ook nog een drukke week.Maar de caravan staat meest gepakt te wachten op vertrek.
    Nog een paar verse dingen er in en het feest kan beginnen.
    Wel moet ik voor 8 weken bloemen enz. voor de kerk regelen en dat is een heel gedoe.
    En dan maar hopen dat ze de bloemen niet vergeten weg te brengen uit de kerk.
    Nog een Dakonie. moderamen en een kerkenraadsvergadering bijwonen en dan is het zomervakantie als ik terug kom.
    Moeten ze het 2 maand zonder mij doen.
    Nou ja…zo belangrijk ben ik nu ook weer niet hoor.
    Vanmorgen zijn er hier 5 kerkenraadsleden bevestigd en er namen er 3 afscheid.
    Een hele volle bak hebben we nu weer.
    Ik kan dus best gemist worden.
    Groetjes en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

