Dinsdag = regendag = verjaardag buuv

Even terugkomen op het vorige logje, waarin ik beken mij zorgen te maken over de mogelijkheden van Johan betreffende onze reis naar Finland.

Dank voor alle opbeurende reacties. Johan heeft zelf gelukkig niet het gevoel dat het wel eens teveel zou kunnen worden. Sterker nog: hij heeft zelf deze reis gekozen. Het boeken enzo laat hij dan aan mij over. Dat weer wel. Wij zijn nu dus al aardig met de voorpret bezig, zoals folders aanvragen, info op internet zoeken, oude reisverslagen doorspitten, enz. enz. Het komt dus wel goed.

vlag_finland.gif Finse vlag picture by corryjohan

Vanmorgen was ik al vroeg uit de veren om een jarige buurvrouw met een ontbijtje te verrassen. Haar man ligt al ruim 7 weken in het ziekenhuis, is ernstig ziek, krijgt heel wat te verduren, maar ze houden de moed er in.
En daarom ben ik dus maar bij haar gaan ontbijten. Broodjes mee,

ontbijt.gif broodjes picture by corryjohan

beleg mee, bordjes, bestek en kopjes mee, thermoskan met koffie, bloemetje mee, en daar ging ik: door een heftige regenbui. Maar de verrassing was compleet. Kijk, en daar doe je het dus voor, he? Doorgaans ontbijt ik in mijn eentje omdat Johan ’s morgens zijn rust nodig heeft. Hij ligt dus lang in bed, om tenminste ’s middags nog wat te kunnen uitvoeren. Kijk, en dan is het leuk om even samen met de jarige buuv te ontbijten en even bij te kletsen.

bosrozen.gif picture by corryjohan

Nog een bloemetje voor de jarige!

7 thoughts on “Dinsdag = regendag = verjaardag buuv

  1. Gefeliciteerd met je buurvrouw…en leuk is het dan om zoiets te doen ….zelfs voor jezelf !!
    Ja inderdaad heftig weer he …maar je hebt het gered mxc3xa9t je ontbijtje in de hand !
    Als Johan het zelf ook uitgekozenheeft…die reis…komt het vast wel goed
    Geniet nu maar lekker van de voorpret !
    Nog een fijne dag vandaag….hier scheen daarstraks de zon !!
    Groeten Sophia

  2. Beste Corry

    Laat je man maar lekker uitrusten zeker als jullie gaan rijden maar ik vind het wel behoorlijk ver als je gezondgeid minder wordt doe dan maar lekker rustig aan.

    Wat leuk om even die verjaardag bij je buurvrouw te vieren dat is al een cadeautje op zichzelf en zeker als je man in het ziekenhuis ligt wat ook niet in je koude kleren gaan zitten.

    Ondanks het weer wens ik je een fijne avond

    Groetjes
    Corry

  3. Corry wat een ontzettend leuk initiatief van je. Gezellig en liefdevol. De buurvrouw zal het fantastisch hebben gevonden.

    Leuk van Finland…je geeft mij steeds weer nieuwe vakantiekriebels.

    Ik ben de laatste tijd bezig met het reorganiseren van mijn fotoalbums. Het is grappig hoe een bepaalde periode in je leven de overhand heeft. De eerste 12 jaar bestaat uit 1 album, dat van mijn ouders. Vanaf het moment dat ik zelf een toestelletje heb, ga ik helemaal los. Van 1960 tot 1980 heb ik al 10 albums vol.

    Ik ben net klaar met mijn Zweedse reis. Gothenburg, Boras, Hindas etc. helemaal opnieuw beleefd. Toen dat deel klaar was, zette ik de pc aan, kwam op jouw log en las over Finland. Op xc3xa9xc3xa9n of andere wijze sloot dat helemaal op elkaar aan.

    In mijn linkenlijstje staat trouwens Filosofietje. Zij woont in Zweden omdat ze aan een viking is blijven hangen. Misschien voor jou leuk daar eens te gaan kijken.

    Nou, weer een heel verhaal en dat allemaal naar aanleiding van jullie reiskoorts.

    Groetjes

    Willem

  4. De zorgen over de vakantie deel ik met je.
    Vorige week ging Wim voor controle naar het ziekenhuis en het is ruim 2 jaar heel goed gegaan met zijn nieren.
    Nu was het eiwit weer verhoogd en moet hij met 14 dagen al teug komen.
    Hopelijk is het nu wat gezakt .
    Als dat zo doorgaat kunnen we niet lang achter elkaar weg en zal het wel Nederland worden.
    Maar zover is het gelukkig nog niet.
    We hopen er het beste van net als jullie.
    En dat glasinloodraam heb ik zelf van de grond af opgebouwd.
    Leuk om te doen.
    Groeten van Ria.

  5. Hoi Corrie,
    wat lief van je zeg, de buuf zal het vast gewaardeerd hebben.. Af en toe in het zonnetje gezet worden is nooit weg!!
    Fijne zondag verder!!
    Groetjes Ludy.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

