Alweer weekend! En update

Zaterdag vandaag. Alweer een week voorbij. Het lijkt wel of de tijd steeds sneller gaat. Ik had deze week weinig tijd om achter de p.c. te zitten en een logje te maken. Had ook eigenlijk niets te vertellen. Dus… stilte aan deze kant.

Wat de reis naar Finland betreft: Hier zie je op de kaart van Finland de route uitgetekend. Als het je interresseert kun je daar dus even gaan kijken. Zelf heb ik op dit moment een beetje een dubbel gevoel. Heb erg veel zin in die vakantie, maar tegelijkertijd maak ik me zorgen over Johan. Kan hij dit allemaal wel aan? Het autorijden gaat hem nog heel goed af, en als het even niet gaat, kan ik het stuur wel overnemen. Dat is het probleem niet, maar meer de factor (extra) vermoeidheid die toch wel om de hoek zal komen kijken. Gelukkig zijn er diverse "vrije" dagen ingepland. Dusse….we zien wel. Maar je blijft er mee bezig!
Om toch een beetje in de stemming te komen volgt hier nog een foto uit 2002. We lopen hier de haven van Hanko binnen. De ferry voer toen nog van Rostock naar Hanko. Dit jaar gaan we naar Helsinki.

Finland_2002_aankomst

In Helsinki kom je zo’n beetje midden in de stad aan. Heeft ook wel wat!

Vandaag even wat boodschappen doen, wat in huis opruimen (vooral oud papier), en dan is het morgen alweer zondag. Johan is gevraagd de kerkdienst in Het Beurtschip op het orgel te begeleiden. Het Beurtschip is een wooncentrum voor senioren. In de grote zaal van dat complex wordt van alles georganiseerd, waaronder op zondag een kerkdienst. Meestal via een telefoonlijn verbonden met de plaatselijke kerk, maar af en toe is er ook een "live-dienst". Trouwens die diensten via de telefoonlijn zijn niet echt geweldig. Je zit alleen maar te luisteren en mee te zingen en te bidden als dat in de kerk ook gebeurt, maar verder zit je alleen maar naar elkaar te kijken. Voordeel is, dat je toch een soort gemeenschap voelt zo samen. Nu is er morgen in de kerk een dienst waarbij gebruik gemaakt wordt van een beamer met allerlei beelden. Daar heb je in Het Beurtschip dus helemaal niks aan. Vandaar die live dienst. En dan na de dienst samen koffiedrinken. Wordt erg gewaardeerd. Overigens is er wel elke zondag een ouderling en diaken aanwezig in de zaal.

Update:
Het Beurtschip-complex wordt op dit moment gerenoveerd. Alles gaat tegen de vlakte en er komen helemaal nieuwe appartementen en zalen. De kerk moet maar afwachten of er ook voor de zondagse dienst ruimte gemaakt wordt. Zo ja, wordt er idd overwogen een beeldverbinding te realiseren. To zo lang "modderen" we gewoon maar verder…..

Tot slot wens ik jullie allemaal een

Fijnweekend.jpg Fijn weekend picture by corryjohan

7 thoughts on “Alweer weekend! En update

  1. Hoeveel kilometer is die Route, Corry? Mocht het te zwaar voor Johan zijn, kun je dan altijd nog inkorten? Of wordt dat moeilijk?

    Eigenlijk zou je in deze tijd verwachten dat er een paar webcams in de kerk hangen en dat je dan de dienst live in beeld en geluid zou kunnen volgen via de pc. Dat zou nu eens mooi zijn voor jullie.

    Jullie ook een heel fijn weekeinde gewenst. Het is al bijna echt lente en hier schijnt zowaar een waterig zonnetje.

    ’t kon slechter.

  2. de route zoals die ingetekend is op dat kaartje is totaal 1298km, maar goed dat zijn dan wel allemaal de doorgaande wegen.
    de dagettapes zijn terug te vinden in de omschrijving van de reis (link in eerder logje)
    Lijkt me slim om wat vaker ook ff te rijden dan… 🙂
    Maar zijn m.i. niet zulke giga etapes, zou te doen moeten zijn (tevens 1 van de redenen dat ik ook voor deze reis ga; heerlijk relaí en toch heel veel zien

    zal wel loslopen allemaal 🙂

    beeld van die beamer kun je toch tegelijkertijd ook in het beurtschip laten zien?

    goed weekend

  3. Wij zitten ’s zondags ook in een verzorgingshuis bij een kerkdienst. Maar gelukkig altijd “live”.
    Morgen laat ik Siete echter alleen gaan, want in onze wijkkerk is een dienst in de streektaal. Er is een andere voorganger dan Anne van der Meiden, maar wel een hele goede.
    Goede zondag!

    Riny.

  4. Niet veel te vertellen ….zegt ze dan ….
    Toch mog een heel verhaal geworden he ….
    Ja ….en of Johan t allemaal aankan ….dat zal hij toch zelf wel t beste weten …Rust nemen op de rust dagen ….?
    Niet te veel zorgen maken joh…..
    Was de dienst fijn ?
    Nog een hele prettige zondag voor jullie
    Groeten Sophia

  5. Hoi Corry,

    Ja ik kan me indenken dat je bezorgt bent over Johan.
    Nu ben jij ook niet voor een kleintje vervaart dus wat dat betreft zou je makkelijk kunnen gaan lijkt me.
    Maar…………..jullie moeten in je eigen tempo kunnen reizen, en als het een dag niet kan …dan gewoon niet gaan rijden.

    o ja…Hanko….dat zie ik nog zo voor me.
    Wat een prachtige foto`s heb ik daar kunnen maken.

  6. prachtige reis gaat het worden, daar ben ik van overtuigd. Ik hoop dat je je niet al te veel laat leiden door de zorgen over Johan, wellicht put hij wel extra energie uit deze reis. En vrije dagen tussendoor is altijd goed, ook voor jou, dan kun je je indrukken ook een beetje verwerken!
    groet,
    Hanneke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

