Vervolg: Vakantie 2008

Nogal wat reacties op mijn vorige log. We gaan dit jaar geen (lange)  vakantie met de caravan maken, omdat Johan dat (helaas) niet meer zo ziet zitten. Vandaar dat we een alternatieve reisaccomodatie gaan kiezen. Voor Noorwegen heb ik op 2 verschillende plaatsen een huisje voor een week in gedachten, en naar Finland denken we aan deze reis.  Het lijkt me heel bijzonder om zo’n nacht in een trein door te brengen. Bovendien is dat rustiger dan dat je in etappes met de auto terugreist (denk ik).

Op de site van de reisorganisatie zijn meerdere foto’s te zien van reizigers die al rondreizen maakten. Kijk maar eens op dit album. Dan krijg je toch wel erg veel zin aan zo’n reis. Of niet dan?

Tot slot nog een paar foto’s van onze reis in 2002. Gemaakt  met een rolletjescamera en even gescand:

Finland2002weg.jpg picture by corryjohan

Zulke wegen vind je hier veel. Helemaal alleen onderweg. Soms duurt het wel een half uur voor je een tegenligger ziet. Benieuwd of dat dit jaar nog zo is.

Finland2002Johanmetrendier.jpg picture by corryjohan

Johan bij een rendier in het rendierpark in Salla. De dieren zijn redelijk te benaderen, maar ze zijn echt niet aaibaar. Je moet goed blijven opletten: ze hebben wel van die grote geweien…..

5 thoughts on “Vervolg: Vakantie 2008

  1. Heerlijk om vakantie plannen te maken he …en groot gelijk dat je voor wat meer comfort gaat…Op een gegeven moment houd het op he …maar daarom is het niet minder leuk
    Geniet van de voorpret !

    Wel triest voor jullie …begrafenis in de regen ….
    Nu beter weer he …zonnetje schijnt af en toe lekker hier ( achter t glas ..haha )
    Ja morgen weer foto’s maken …Wessels verjaardag wordt gevierd in een outdoor speeltuin…..
    Thuis is geen doen met zo’veel kinderen
    Maar dat levert vast mooie foto’s op
    Ik doe mijn best
    Fijne woensdag
    Groetjes Sophia

  2. ik denk dat ook dit weer een prachtige reis gaat worden, Corry, dat wordt echt genieten!!
    En als je wat meer over onze reis naar Tanzania wilt lezen op web-log (okt. 2006), dan moet je maar eens zoeken onder “Tanzania” op mijn log, daar staan een paar verhalen.

    groet,
    Hanneke

  3. Wat een gave reis 😀
    Vond hem zo leuk dat als ik het allemaal voor elkaar krijg ik hem ook ga doen, lekker veel zien in Finland, maar toch superrelaí met langere stayovers.
    Het lijkt mij de perfecte combi tussen het geweldige landschap bekijken in Finland en ondertussen toch lekker uitrusten.

    Ik ga alleen wel een stuk later, dus ga je tegen die tijd nog wel ff uithoren over de tips

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

