Vakantie 2008

Zijn jullie al aan het plannen maken voor de vakantie van dit jaar? Van een paar weet ik dat die al lang en breed een plek op een camping hebben, of een doel waar ze naar toe gaan, maar heeft iedereen dat al?

En wijzelf? Nou, ik dacht dat ik wat moois bedacht had voor deze zomer. Een reis naar (hoe kan het ook anders?) Noorwegen. Maar nu kreeg ik gisteren met de post een folder van Voigt met  heel speciale reizen naar Lapland, Tunesixc3xab en nog veel meer. Kijk en nu weet ik het niet meer. Want die ene reis naar Finland….. mmmmm.  Wel echt een luxe-probleem, maar je kunt er wel mee bezig zijn..

Wij waren al eerder in dat land. In 1999 reisden we er in Juli rond en in 2002 vertrokken we op 22 augustus. Best laat in het seizoen dus eigenlijk. Ik maak altijd hele reisverslagen van onze vakanties met heel veel foto’s. Nu heb ik vanmiddag die albums eens weer ingezien en dan begint het toch behoorlijk te kriebelen hoor. Ik lees daar over temperaturen (in juli)  van 26 tot 30 graden. Volop zon. En die zon, die blijft maar schijnen, vooral als je zo op en nabij de poolcirkel bent. Geweldig! In die vakantie hebben we kennelijk maar 1 dag regen gehad.

En die keer in augustus hadden we ook temperaturen zo tussen de 20 en 24 graden. Dat verwacht je toch niet in Lapland? En wat is het een prachtig land!
Ook mooi meegenomen: ze hebben de euro! Maakt het prijzen vergelijken wel even gemakkelijker.  Maar ja, wat moet ik nou? Wat is wijsheid? Je kunt je geld uiteindelijk maar 1 keer uitgeven. Wie het weet mag het zeggen….

finlande_lake.jpg Meer in Finland picture by corryjohan

Alvast een voorproefje? Zomaar een mooi meer in Finland. Ergens van internet geplukt, maar ik weet niet meer welke site. Sorry site-bezitter…….

Ben je benieuwd naar het verslag van onze vakantie in 2002? Ik heb daar een word-document van. Als je Download FINLAND2002.doc aanklikt, zou je het kunnen gaan lezen. Maar….uitgeprint is het wel 7 a-viertjes, dus een hele lezerij…..

12 thoughts on “Vakantie 2008

  1. Hoi zus,

    wij gaan idd lekker weer naar het “verre” Den Ham, fijn kamperen in onze sta-hut.
    We wensen jullie veel voorpret en wijsheid met het uitzoeken van jullie bestemming.
    Mocht je er niet uitkomen…….. welkom in Den Ham.

    Groetjes, Geke en Ludie

  2. Tja….ik heb geen idee wat je moet doen …
    Maar samen komen jullie er vast wel uit !
    Ik heb xc3xa9xc3xa9n bladzijde van je verslag gelezen…Volgende keer lees ik wel mee….nu staat er nog een mand was op me te wachten om de kast in te kunnen…dus strijken en vouwen !
    Ja …..we gaan binnenkort naar Assen…( we hebben nog een wee reis kaartje ! )
    We hebben er al over gelezen hoor….dus dat zat ook al in de planning en ik weet ook waar de Pipoos winkels zijn…Haha…
    Maar binnenkort dus ook naar Assen … want dat terra cotta leger willen we ook wel zien
    Weet je dat ze nog niet eens allemaal opgegraven zijn ?
    Heel indrukwekkend lijkt me dat !
    Voor nu wens ik jullie een fijne vrijdag en daarna een fijn weekend
    Sterkte met je vakantie probleem ( inderdaad een LUXE ! 🙂 )
    Groeten Sophia

  3. Ik zou naar Finland gaan. Dat lijkt me nou zo maar een fijn land voor de zomer (en zeker niet voor de winter).

    Noorwegen lijkt me ook leuk, maar zijn jullie daar niet al eens geweest?

    Mmmm..ja….hum….toch een moeilijke keuze.

  4. Hoi Corry,

    ja wij zijn ook weer bezig met de vakantie hoor.
    Zoals je weet hebben we een huis in spanje gekocht vorig jaar.
    en zijn daar heel regelmatig.
    Maar de 3 weekse vakantie,willen we naar oostenrijk gaan dit jaar, mede ook omdat mijn man een uitnodiging heeft voor een voetbalwedstrijd daar.

    Maar finland is mooi he.
    misschien dat we volgend jaar weer naar noorwegen gaan en dan richting Bergen.

    fijn weekend.

    liefs

  5. In mijn vorige reaktie moet “onjectief” natuurlijk objectief zijn.. maar dat had je vast al wel door.

    Ik las net je reaktie. Erg vervelend voor jullie dat de situatie van J. het jullie zo moeilijk maakt. Maar toch nog fijn dat jullie wel zo’n mooie reis aan het plannen zijn.

    En, ik moet toegeven dat ik nog nooit in Finland ben geweest…

    Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen, al heb ik een vermoeden…

  6. Onze vakantie begint morgen.
    En waar gaan we heen?
    Weiteveen!!!!

    Met veel leesboeken en puzzelboekjes en handwerkjes. En misschien maken we Drente ook nog wel verder onveilig…..

  7. Hoi Corry,
    Jaaaaa, Finland, oooook zo mooi.
    Wy vertrekken hoogstwaarschijnlijk op 2 juni zoals het nu lijkt. We trekken dan weer door Zweden, Finland en Noorwegen. We kunnen haast niet wachten. En in mei gaan we eerst een week naar kennissen in Hongarije. Alles natuurlijk ijs en weder dienende.
    (vertaling volgt nu)
    Jaaaa, Finlxc3xa2n, ek sa prachtich.
    Wy geane sa ’t no liket op 2 juny al fuort. We lxc3xbbke dan troch Zweden, Finlxc3xa2n en Noarwegen. We kinne de tiid hast net xc3xb4fwachtsje. En yn maaie geane we earst noch in wike nei kunde yn Hongarije.
    Alles fansels ‘ijs en weder dienende’.

    Prettig weekend,
    Hiltsje.

  8. Ik weet het ook nog niet, afgezien van eind mei een weekend ‘kamperen’ in Landgraaf en van de zomer een week meedraaien met een zomerkamp.
    Finland lijkt me ook wel gaaf, vooral omdat het ook leuk met eigen auto te doen is (de huidige moet het wel aankunnen :D)
    en de natuur me overweldigend mooi lijkt.
    en anders ga ik helemaal aan het eind van het jaar weer een verre reis maken denk ik, over de jaarwisseling heen zeg maar.

  9. Nou…..Finland lijkt me wel wat Corrie; het staat ook nog op mijn verlanglijstje.
    Wij gaan volgende week voor vijf dagen naar Barcelona; hoop op een beetje mooi of in ieder geval droog weer. Voor april hebben we een achtdaags reisje naar Rome geboekt. We zijn daar vorig jaar ook geweest, maar in Rome moet je terug komen!! zegt men.
    Succes met het uitzoeken van de vakantiereis hoor en alvast veel voorpret!
    Groetjes, An

  10. Inderdaad: je hebt een luxe probleem, maar ook daar kun je van genieten.
    Zelf zijn we ook fervente Noorwegen-gangers, zo in de trend van: wat gaan we dit jaar doen in Noorwegen?
    Maar ondanks dat gaan we dit jaar niet naar Noorwegen, we hebben sinds 1,5 jaar n.l. een tweede grote liefde: Tanzania en we zijn in de gelukkige omstandigheden dat we Tanzania in augustus voor de tweede keer mogen bezoeken!! We hebben alles al geboekt en we verheugen ons er enorm op!!

  11. Ja Corry idd. een luxe probleem maar wel een heerlijk probleem.
    Wij willen altijd graag in het voorjaar en niet in aug.
    Maar ik ben wel verbaasd dat het dan daar nog zo lekker warm is.
    En geen regen…..Natuurlijk ook wel lekker.
    Eigenlijk koten wij er ook maar eens heen.
    Weer ets heel anders dan Frankrijk.
    Hoewel….in Frankrijk heeft wel veel afwisseling.
    Jullie zullen er vast wel uitkomen.
    Gaan jullie dan ook met de caravan want dan kun je overal terecht en hoef je niets te bespreken.
    Succus met alles en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

