Boekenmarkt etc

Uiteraard ben ik zaterdag een poos aan het snuffelen geweest tussen die honderden boeken.  Een paar lekkere vakantieboeken op de kop getikt. Die gaan zo meteeen de caravan al vast in.

Je kon de toren van de kerk beklimmen, en dat heb ik zaterdag maar eens gedaan. Had dit nog nooit eerder gedaan, maar het was zulk mooi helder weer, dat het er maar eens van komen moest. Camera mee, en daar begon ik aan de lange weg omhoog. Jammer, heb vergeten de traptreden te tellen, maar het waren er vxc3xa9xc3xa9l! Gelukkig kon je tussendoor telkens even uitpuffen, anders had ik het nooit gered. Maar het was de moeite meer dan waard!

trapnaarbovenklein.jpg de 1 na laatste trap picture by corryjohan

Hierna nog 1 trappetje en ik stond helemaal boven in het torentje van de kerk. Genieten van het uitzicht:

riBovensmildeklein.jpg ri. Bovensmilde picture by corryjohan

Richting Bovensmilde. Mooi die weerspiegeling in de Hoofdvaart!

rihoogermildeklein.jpg ri. Hoogersmilde picture by corryjohan

De andere kant op: richting Hoogersmilde/Meppel dus.  Duidelijk te zien: de televisietoren van Hoogersmilde. Deze is door de digitale uitzendingen overbodig geworden. Wel een markante "wegwijzer".

En dan was ik ook nog heel dicht bij ……….

torenklokklein.jpg klok koepelkerk picture by corryjohan

de klok van de kerk. Vol vogelenpoep, maar dat maakt voor het geluid niks uit. Wel bijzonder dat eens van zo dichtbij te zien. De inscriptie op de klok laat weten dat deze in 1948 geplaatst is, nadat de "voorganger" door de Duitsers meegenomen is.

Maar ik heb het geweten, en kan er nu nog steeds van "genieten". Geweldige spierpijn in (vooral) mijn bovenbenen. Tja wat wil je ook: wij wonen in een bungalow, dus trappen beklimmen doe ik bijna nooit. En dan ga je nu ineens zo’n beklimming doen. Bij dezen zeg ik dan ook: eens maar nooit weer. Ik wou het gewoon zo graag eens zien daarboven………

Voor wie ook eens Smilde in vogelvlucht wil zien: tijdens de Drentse Fietsvierdaagse van 8-11 juli a.s. zal die mogelijkheid weer geboden worden. Kom gerust, ik zal niet boven zijn blauwe.gif picture by corryjohan

Prettige dag gewenst!

10 thoughts on “Boekenmarkt etc

  1. Oei Corry…..je geniet dus nog lekker na van je klimpartij….Ik heb gisteren 2 uur gewandeld…en dxc3¡xc3¡r geniet ik van na ….Erg is dat he ….
    Maar je hebt wel mooie foto’s gemaakt ….wat een recht eind he …die drentse hoofdvaart !
    En ja …dan ben je inderdaad dicht bij de klok ….
    Fijn dat je wat boeken hebt gevonden …..Lezen doe ik in de caravan ook veel meer dan thuis….
    Voor nu een fijne maandag…wxc3xa9xc3xa9r van dat mooie zonnige weer…Ik ga er vanmiddag weer van genieten maar eerst nog een uurtje sporten …Ik ben benieuwd wat we nu weer gaan doen
    Groetjes Sophia

  2. Boos ?…nee tuurlijk niet ….maar ons mailtje is natuurlijk een vraag om : …Stuur er maar xc3xa9xc3xa9n ( of een paar ! ) haha
    Vandaar wxc3xa9xc3xa9r een mail er achteraan …Voor ons is de dichtst bijzijnde V&D echt Apeldoorn of Amersfoort !

  3. Hai Corrie, Bedankt voor je reactie op mijn weblog. Tja dat ik heimwee blijf houden naar het gulden tijdperk ? komt omdat ik nog steeds geen waarde gevoel heb voor de euro. Hoop dat dat ooit komt ! Enne trappen op om helemaal boven van het uitzicht te gaan genieten ? Soms waag ik het maar even zo vaak besluit ik om toch ,maar beneden te blijven , maar je hebt mooie plaatjes geschoten !

    Groetjes Zwany

  4. Hallo Corry en Johan,
    Bij het googlen naar ‘versierde preekstoel’ voor een van onze uitgaven vond ik een mooie foto op jullie weblog, een preekstoel met ballonnen. Is het mogelijk om deze foto te gebruiken voor ons catechesemateriaal?
    Ik hoor graag jullie reactie.
    Machteld Siegmann

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

