Vervolg brillen

Ik kreeg de vraag welke bril ik nu op mijn neus heb. Eventjes gezocht en een recente ( want gemaakt 5 jan jl)  foto gevonden. Gemaakt door onze zoon. Hij zet zijn moeder redelijk flatteus op ’t portret, vind je ook niet?

corryzelfverkleind.jpg picture by corryjohan

Ja, ja, ’t kan verkeren.

Bij de dia’s vonden we ook nog een foto van een bebrilde nicht, die kennelijk bij ons gelogeerd heeft. Ik denk in 1980 of daaromtrent. Ze maakte graag grapjes met haar oom. Kijk maar eens op het hoofd
van J.

JohanenLinda80.jpg picture by corryjohan

Hoe de dia’s digitaal gemaakt?  Ze worden op een scherm geprojecteerd en als ze goed scherp gesteld zijn wordt er een foto van gemaakt. In dit geval met een Canon EOS, ons beschikbaar gesteld door zoonlief.
Daarna wordt op de pc bekeken hoe de kwaliteit van de foto is. Eventueel wordt die dan met Irfanview of Picasa bijgewerkt. En van een paar prentjes hebben jullie dus het resultaat kunnen zien.

Allemaal een fijn weekend gewenst!

5 thoughts on “Vervolg brillen

  1. Hihihi,

    die brillen zoals op de onderste foto noemen wij tegenwoordig een “renstuur”, oftewel die kun je op een fiets zetten als stuur, zo groot zijn die dingen….
    De bril van nu is prima hoor….

    Grtz Serena

  2. O….doen jullie het op DIE manier …….
    Wat een werk !!!
    Inderdaad t wee vingers op Johan’s hoofd…Lekker nichtje …haha
    En die foto van jou …Die is mooi hoor Corry !!!
    Heeft je zoon xc3xa9cht goed gedaan….
    Fijn weekend voor jullie
    Groeten Sophia

  3. ja, op die manier heb ik met mijn videocamera heel wat smalfilms op video gezet. Er blijft een redelijk goede kwaliteit over. Maar wat een grote brillen hadden ze 25 jaar geleden nog. Van die vlindermodellen. Vergelijk dat nou eens met het bevallige leeshulpje dat jijzelf op je, even bevallige, neusje hebt staan. Mooie foto hoor.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

