Sportief?

Ben ik sportief? Nou, denk het niet. En toch ben ik 3 keer per week aan het "bewegen".
Op maandag begin ik met een half uur buikspier-, taille- en beenoefeningen te doen. Daartoe bezoek ik al een jaar lang Linestudio Evelien. Ik doe genoemde oefeningen in een z.g. afslankcabine. Je ligt in dat apparaar een helf uur lang allerlei capriolen uit te halen. De temperatuur is binnenin ca 38xc2xb0. Lekker het luie zweet eruit werken, dus. Voordeel van die warmte is, dat je (bijna) geen spierpijn hebt. Wel word je er flink moe van.
Als je je daarnaast ook nog aan een bepaald dixc3xabet houdt val je af. Maar dat heeft niet mijn prioriteit  (hoewel dat wel goed zou zijn). Ik sloof me zo uit, omdat dat goed is voor de conditie van mijn hart. Ik heb een z.g. "lekkende hartklep" ( zie: hier) en dus is het goed in beweging te blijven. Overigens is dat laatste natuurlijk altijd goed.

Uit voorgaande kun je dus wel op maken dat ik vanmorgen weer lekker aan de gang ben geweest. En daarom mag ik nu een poosje zitten, en wat kun je dan beter doen als even een logje in elkaar spijkeren?

zwemmen.gif picture by corryjohan

Omdat ik zwemmen altijd erg fijn vind, ga ik op donderdagmorgen een half uur begeleid oefeningen doen in het water. Aansluitend een paar baantjes zwemmen, en dan ga ik vrijdagsmiddags ongeveer het zelfde doen, maar dan heet het cardio-zwemmen. Oefeningen zijn wat aangepast voor mensen met xc3xa9xc3xa9n of andere handicap. Motto: alles mag niets moet.  En het is heerlijk! Beide dagen is de watertemperatuur ca. 29xc2xb0. Erg lekker dus. Ook op vrijdag ga ik na afloop nog een paar baantjes trekken.

zwemmen-1.gif picture by corryjohan

En dan ga ik mijn boodschappen in het dorp eigenlijk altijd op de fiets doen. Zelfs als het regent. Maar dan wacht ik meestal wel tot het wat droger wordt lach.gif picture by corryjohan. Of ik moet echt dringend iets nodig hebben. Is eigenlijk nooit het geval.

Vind je ook niet, dat ik best genoeg beweging krijg? Want in huis loop je natuurlijk ook nog de nodige (kilo)meters. En dan maak ik ook nog wel eens een wandeling, b.v. om een brief te posten.

Zo, genoeg over bewegen. Want wat beweegt een mens om zichzelf zo in beweging te zetten? Of doen jullie dat niet?

daghoor.gif picture by corryjohan

9 thoughts on “Sportief?

  1. Hoi Corry.

    Dat bewegen zit wel goed bij jou. Maar ik vraag me af: kunnen ze dan die hartklep niet repareren? Dat zou het leven toch een stuk aangenamer maken?

    Over dat bewegen moet ik toch eens nadenken. Want eigenlijk doe ik het te weinig. Ja, laat ik het maar eerlijk toegeven.

  2. Wat goed van jou Corrie; ik vind ook de beeldspraak mooi!! Wat beweegt….etc.

    Een goede kennis van ons heeft een paar maanden geleden een nieuwe hartklep ontvangen via een nieuwe methode…..hij wandelde na een week weer buiten. Het kan maar zo zijn dat dit bij jou nu niet noodzakelijk is; als je het met sporten kunt redden is dat zeker zo goed natuurlijk.

    Groetjes, An

  3. Lijkt me een heel dilemma, zo’n hartklep. Ik zou me niet zo makkelijk tot een operatie laten verleiden. Maar het is wel fijn om te weten dat het kan en dat er heel veel mensen met een vervangende hartklep weer een heel nieuw leven zijn begonnen.

  4. Ja lekker bewegen! Je raad het al..ik wandel me suf en ben ook aan het ravilideren, met name de spierkracht wordt geoefend. Leuk dat je vroeg voor een goed doel aan onze pelgrimstocht. Daar zijn we nu mee bezig. Het zal niet als een verrassing komen als ik je vertel dat dit waarschijnlijk de hersenstichting gaat worden. Zodra ik meer duidelijk heb staat dit natuurlijk op ons weblog. *knuffel*

  5. Nou Corry 3 x per week is knap hoor.
    Ik ga alleen naar de fitness en als het weer een beetje goed is gaan we wandelen.
    En fietsen doe ik ook wel veel.
    Alle boodschappen doe ik ook op de fiets.
    Nu we maar met z’n tweeen zijn kan dat best.
    En anders ga ik gewoon wat vaker.
    Kun je ook een nieuwe hartklep krijgen?
    Een kennis van ons heeft dat ook gehad.Jaren geleden al.
    En mijn ouders zijn in 1937 getrouwd en toen was roze heel modern!!!
    Wim z’n moeder is ook in het zwart getrouwd en dat was op 5 mei 1940.
    Geen reden tot feest.
    Zo…genoeg alweer voor vandaag.Vanavond gaan we naar het kerkcafe.
    Dit is voor mensen uit de hele stad.
    Ze willen hier kerken sluiten en daar kan over gediscuseerd worden.
    Zaterdag 2 febr.is er dan een dag met kerkenraadsleden van de hele stad.en daar moet ik ook naar toe.
    En dan zit ik nog in het moderamen waar op het ogenblik ook veel vergaderd wordt.
    Genoeg te doen dus.
    Fijne avond en groeten van Ria.

  6. Ik wil zo nu en dan nog wel eens een stukje hardlopen 🙂 😉
    en ga regelmatig naar de sportschool omdat ik nou eenmaal te zwaar ben voor de hoeveelheid hardlopen die ik zou willen, dus daar doe ik dan wat minder voor de gewrichten belastende cardiooefeningen.
    uiteindelijk kom ik ook wel aan de 3 xc3 4 x minimaal een xc2xbd uur high impact (meestal meer)

  7. Hoi Corry,
    Even door je log gegaan. Was wat achter, maar ben niet zo vaak meer onderweg in logland, doe rustig aan.
    Mooie roosjes, waarvan je weer prachtige foto hebt gemaakt en die bol ook, ik heb eentje nog in knop staan.
    Weet je, in Hongarije is het de gewoonte veel wijn te drinken, maar dan doe je eerst een echt glas wijn en de volgende half of een kwart gevuld en aangevuld met bubbeltjes water. Zo kan je heel wat verstouwen en dat moet je daar ook wel, want overal waar je komt moet je i.p.v. zoals hier koffie, daar wijn drinken, meestal zelf gemaakt.
    Corry, ik denk dat je best genoeg beweegt, en wijzelf ook vind ik, want wij lopen alle dagen, weer of geen weer met Lefie in totaal wel bijna anderhalf uur.
    Hebben jullie al weer vakantieplannen, ga je weer richting Zweden?
    Wij gaan, als het allemaal kan, ri. Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Hongarije. Zolang Lefie er is gaan we nog niet naar Scandinavixc3xab. We hopen er later, als ze er niet meer is, nog gelegenheid voor te krijgen.
    Prettige dag verder,
    Hiltsje.

  8. je bent maar flink druk met bewegen, als ik dat zo lees, ik zou er een voorbeeld aan kunnen nemen, maar ik doe dat niet, want ik hou niet zo van sporten. Wel doe ik alles op de fiets wat ik hier in het dorp moet doen en kun je me regelmatig op een crosstrainer thuis zien oefenen en loop ik heel wat af van en naar mijn werk. Maar veel meer dan dat doe ik toch echt niet.
    Fijn weekend.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

