Bijpraatlogje

Een paar weken geleden liet ik jullie op dit logje meegenieten van een prachtig bloeiende amaryllus. Ik schreef toen dat er nog een nieuwe knop omhoog kwam, en kijk nu eens hoe die er vandaag bij staat:

amaryllusjan083ebloemverkl.jpg picture by corryjohan

Nog even wachten en dan staat ie ook te pronken in de zon (als die laatste tenminste even wil schijnen…). Maar wat wonderlijk hxc3xa8, zo’n bol die zoveel bloemen voortbrengt. We genieten ervan, hoor!

Ook heb ik nog wat roosjes op een zgn. bokaal staan. Ik geniet daar minstens net zoveel van, kijk maar:

roosjesopbokaal2.jpg picture by corryjohan

Mooie combinatie vind ik dit. Helemaal zelf bedacht. De bloemist wilde mij alleen maar rode bloemetjes verkopen. Maar hij verkocht de roosjes voor xe2x82xac 2,95 per bos (10 st) en 3 bossen voor 6 euro. Dus 2 bosjes rode en 1 bosje witte rozen en je kunt zo’n boeket op je vaas zetten.  Ik heb ook nog een vaas met alleen rode bloemetjes gemaakt. Het ziet er dus heel mooi uit in onze kamer.

slinger.jpg picture by corryjohan

Afgelopen woensdag zijn we "even" naar Halle (in de Achterhoek)  gereden omdat de oudste zus van Johan 50 jaar getrouwd was (is). 50-jarig Bestand noemen we dat. Want als je zo lang bij elkaar bent moet je wel zorgen heel wat water bij de hand te hebben, om af en toe een flinke scheut ervan bij de wijn te doen. Maar hoe dan ook: wel een felicitatie (en een bloemetje)  waard, vonden wij. Omdat onze zwager nogal ziek is en veel kuren moet ondergaan, hopen ze eind mei toch een feestje te kunnen geven voor familie en vrienden. Laten we hopen, dat  zij (en wij)  dat mee mogen maken.

Tip voor een cadeau bij 25-jarig huwelijk (of nog langer): 2 flessen goede wijn met 1 fles water….. ( Ludieke tekst zelf bedenken).  Wij hebben al een paar keer succes gehad met zo’n cadeau en sommige ontvangers hebben ons al gevraagd of zij dit idee gebruiken mochten. Dusse…..

waterenwijn.jpg

Verhouding 1 op 1 lijkt me niet goed, maar een ieder vulle het zelf maar in.

Allemaal een fijne (nieuwe)  week gewenst en tot de volgende keer!

rooshaveagreatday.gif

9 thoughts on “Bijpraatlogje

  1. Die wijn en water tip onthou ik !
    Heerlijk he ….bloemen in huis…..heb ik ook altijd !
    Mooi die Amaryllis …..
    Ik had in mijn bol ook 2 stelen …xc3xa9xc3xa9n met 4 en xc3xa9xc3xa9n met 5 bloemen …maar die is al uitgebloeid
    Die op de vaas staan nu …die gaan hard !
    Fijne maandag voor jiou …Groeten Sophia

  2. Poehee, daar vraag je me wat. We zijn blij dat we zelf wat hebben kunnen verzinnen…..
    http://www.cadeaupagina.nl/ Misschien is het een idee om samen met de anderen een leuk cadeau te geven? Hij zou bv. zweefvliegen geweldig vinden…..Maar hij is ook altijd blij met boekenbonnen. Een abonnementje op Natuur en Techniek is ook een optie. Die leest hij ook graag.
    Groetjes,
    Linda

  3. Ja je moet de boel in deze donkere tijd maar wat opfleuren met een bloemetje.
    Ik kreeg altijd een Amaryllis van mijn vader maar bij mij viel dat ding altijd om.
    Kwam je s’morgens beneden dan lag dat ding weer op de grond.
    Hij werd topzwaar.
    En Halle ligt toch bij Aalten?
    Het is een buurtschap dacht ik.
    Wij komen uit Winterswijk en dat is ook Achterhoek.
    Groeten van Ria.

  4. Ik neem het idee graag over. Het is een echte vondst. Wie zal ik daar nou eens mee gaan verblijden. Hahaha.

    Mooie bloemen ook.

    Leuk zo’n update, Corry.

    En dat “bestand”…haaaa….er zouden nog wel eens, achter al deuren en ramen, heel wat bestanden in Nederland kunnen zijn.

  5. Leuk he al die bloemen in huis, het wordt tijd dat ik ook weer even bij de bloemist binnenloop, want ik heb niet zoveel meer staan.
    En dat idee van 2 flessen wijn en een fles water: GRANDIOOS!!! Bij gelegenheid pik ik dat echt wel van je.

    groetjes van Hanneke

  6. Een leuke log Corrie! En dan die fleurige bloemen…..is hard nodig bij al het sombere weer van de laatste tijd!
    Wat de tip van water bij de wijn betreft: mijn zus is aan het einde van dit jaar 50 jaar getrouwd en ik ga geheid gebruik maken van deze goede tip!!! Bedankt!
    Prettige zondag verder, groetjes
    An

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

