Even bijpraten

3 januari vandaag, dus de hoogste tijd om even wat van mij te laten horen.

De verjaardag van Johan hebben we (weer) overleefd. ’s Nachts kwamen een 12-tal buren om samen met ons het glas te heffen op het Nieuwe Jaar xc3xa8n op Johan’s verjaardag. Altijd heel gezellig. Vinden ze zelf ook, want dat werd dit jaar zelfs gezxc3xa8gd. Kun je nagaan. Om plm. 3 uur gingen de laatsten terug naar hun eigen huis en kon ik de boel wat gaan opruimen. De volgende morgen zou het eerste bezoek er namelijk al om ongeveer 11 uur zijn.

Om 9 uur liep de wekker af en heel moeizaam "klom" ik uit bed. Lekker douchen, aankleden, ontbijten en dan even aan de slag om het aanrecht leeg te krijgen. Daar had ik ’s nachts echt geen puf meer voor. Maar ja, die visite om elf uur, he? Op dat moment wist ik nog niks van die hele dichte mist, die in grote delen van het land heerste. Zo ook in Hengelo, waar de visite vandaan komt. (Ook in Smilde was er dichte mist, hoorden we later).
Maar om half elf belden ze, dat ze de tocht niet aandurfden. ’s Nachts hadden ze ca. 2 uur tijd nodig gehad om een afstand van zo’n 1 xc2xbd km te overbruggen. Mijn schoonzus heeft voor de auto uitgelopen om de weg te vinden. En aangezien het op dat moment nog verschrikkelijk mistig was, bleven ze maar thuis. Gaf mij de gelegenheid even een beetje op adem te komen. En voor het eerst sinds jaren heb ik het Nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker in het geheel kunnen bekijken en beluisteren. Heerlijke muziek! Lekker ontspannen achterover in mijn stoel, ogen dicht en ja hoor, daar ging ik! Lekker een poosje geslapen. Wat kan dat lekker zijn!

muzieknootjes.bmp picture by corryjohan

Later ook nog een stuk van het schansspringen in Garmisch gezien en ook dat hadden we jxc3¡xc3¡ren niet kunnen kijken. En dat allemaal dankzij die dikke mist. whistling.gif picture by corryjohan

’s Middags kwamen de kinderen en kleinkinderen en ’s avonds nog een paar buurtjes, die ’s nachts niet konden komen. Al met al een redelijk rustig dagje gehad.

Nu ben ik bezig met een boodschappenlijst, want in het weekend komen de beide families langs. En het is de bedoeling dat er dan ook weer het een en ander op tafel komt.
Ik denk een pan erwtensoep te gaan maken, bruine bonen met spekkies (Bartje komt niet….) en dan misschien nog een stamppot. ‘k Zie wel.

bruinebonen.jpg

Zie hier voor een recept van een heerlijke bruine bonen maaltijd. I.p.v. appelstroop wordt er ook wel "gewone" stroop bij gegeten. Daar wordt dan geen saus van gemaakt, maar gewoon over de bonen gegoten. Schijnt echt drents te zijn. Persoonlijk doe ik er liever zilveruitjes en piccalilly bij.

Tot de volgende keer!

10 thoughts on “Even bijpraten

  1. Hoi Corry,
    die bruine bonen zien er lekker uit, zeker met die spekkies erbij. Dat je het met stroop kunt eten, was mij echter niet bekend. Je krijgt het van het weekend dus weer gezellig druk?? Ach, dat is beter als dat er nooit eens iemand komt, toch? Hopelijk blijft het weer dan kalm, want er komt gladheid aan??? Mijn schoonouders zouden afgelopen zondag ook naar ons toe komen, maar door de mist kwamen ze ook niet, wel verstandig. Fijne week verder!!
    Groetjes Ludy.

  2. Mmmmm….heerlijk …bruine bonen met spek en STROOP !!!!
    Zo lekker…doet me aan vroeger denken !
    Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en ook nog gefeliciteerd met Johans verjaardag
    Ja die mist was in t Noorden nxc3xb3g erger dan hier …alhoewel er hier met dat ongeluk op de a28 2 doden zijn gevallen ….
    Dan blijf je liever thuis ….dat kan ik begrijpen !
    Maar dat Nieuwjaarsconcert heb je NIET helemaal gezien ….hahaha…in slaap vallen ….maar lekker dat dat kon nu he …
    Gezellig dat kinderen en kleinkinderen nog langs kwamen ….je hebt je dus wel vermaakt !
    En komend weekend weer….Je plannen lijken me lekker !
    Voor nu een fijne donderdag
    Groeten Sophia

  3. Jammie…..stamppotten….kun je me gewoon voor uitnodigen hoor, vind ik helemaal niet erg.

    Drukke dagen voor jullie. Vast niet veel tijd om logjes te bekijken. Johan (Corry natuurlijk ook)… gefeliciteerd en ik wens je een super mooi nieuw levensjaar toe.

  4. Laten wij de bruine bonen vroeger ook met stroop gegeten hebben en ik vond dat heerlijk! Moet ik toch nog eens klaarmaken!!! en spekjes natuurlijk.
    Het concert was mooi hxc3xa8 Corrie, wij hebben er ook van genoten.

    Fijne zondag en groetjes, An

  5. nog gefeliciteerd met Johan!
    Jullie oud en nieuw was net zo mistig als die van ons, gelukkig zaten we bij buren twee huizen verder, maar zelfs dan is het nog een hele klus om je eigen huis terug te vinden….
    Ik eet ook liever augurkjes, uitjes en iets anders zuurs bij bruine bonen, dan stroop, lijkt me niet zo heel lekker!!

  6. Bedank Corry

    het gaat al weer een beetje beter maar ik blijf morgen nog wel thuis
    Anders zit ik in het weekend en dan kan ik niet wandelen het is de eerste wandeling sinds begin december en ik heb er zin in
    we gaan naar Medemblik.

    Groetjes

  7. Beter laat dan nooit, denk ik maar, gefeliciteerd met Johans verjaardag en die bruine bonen, (waar Bartje dus niet voor bidt), die lijken heeerlijk. Wij eten dat ook wel met appelmoes erbij.
    Langs deze weg ook nog, al is het wat laat, en heel gelukkig nieuwjaar. En het was inderdaad zo, mistig, dat je af en toe je eigen benen niet eens kon zien.
    Groetjes,

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

