Het was gezellig!

Vandaag begin ik met een foto van een prachtige bloem. Maandag stond die volop in de zon en dat was zo geweldig mooi!

amaryllusdec20072verkleind.jpg

Maar goed dat we hem portretteerden, want ’s avonds schrokken we ons wild vanwege een enorme klap. Bleek de plant gevallen te zijn, vermoedelijk doordat hij behoorlijk topzwaar was. Maar gelukkig hadden we de foto’s dus nog. En: er komt nog een knop omhoog. Benieuwd of die helemaal in bloei komt.

Dan hebben we fijne, gezellige Kerstdagen gehad, met op 1e Kerstdag dus onze jarige kleindochter.
Ik vertelde al, dat voor het "diner" iedereen zo’n beetje zijn/haar steentje bijdroeg, en het was dan ook knap spannend, wat er allemaal op tafel zou komen.

Onze zoon had als voorgerecht allerlei kleine hapjes gemaakt, waaronder een Ensalada. Op zijn website vind je het recept. Erg lekker!
De kerriesoep van Jeanine was ook heerlijk!
Vlees had ik dus meegebracht: gevulde runderrollade, kippenrollade en een beenhammetje. Ik had er een champignonsaus bij gemaakt.  Dochterlief had witlofsla gemaakt, een "gewone", maar zeer smakelijke sla, aardappel anders, pommes duchesse, appelmoes en er waren nog stoofpeertjes.
En toen kwam het "grand dessert" van de kleinzoon! Op een grote spiegel werden allerlei toetjes geserveerd. Moeilijk om te kiezen, maar overheerlijk!
Foto’s zijn door onze zoon gemaakt, ik hoop dat we daar nog wat van te zien krijgen.

2e Kerstdag zijn we ’s middags even een wandeling gaan maken, verder lekker rustig thuis gebleven.

En dan is het nu dus 27 december en maken wij ons op voor de jaarwisseling, waarbij we op 1 januari de verjaardag van Johan hopen te vieren. Altijd weer een drukke dag. Maar ook weer fijn om veel mensen te mogen ontvangen en begroeten.

Ik wens jullie allemaal een fijne donderdag.

mooirijtje.gif

9 thoughts on “Het was gezellig!

  1. Fijn dat jullie Kerstdagen heel gezellig zijn geweest
    Fijn om zo met elkaar het Kerstdiner te maken ….
    Wat een schrik dat je Amaryllis is gevallen
    Zijn de stelen niet gebroken ?
    Mooi dat er een derde steel aankomt…Je hebt een goeie hoor !
    Fijne voorbereidingen voor de jaar wiaaeling en voor Johans verjaardag
    Groeten Sophia

  2. Eindelijk weer aangesloten!
    ’n Hoop logjes gelezen.
    Met oud & Nieuw in de nachtdienst; ‘k heb er zin in……
    De Kerst was ook hier heel goed….
    Greetz.

  3. Ik feliciteer jullie nu al vast van harte met de verjaardag van Johan.
    mooi…..dat kan ik niet meer vergeten.grijns

    Fijn dat jullie ook zulke heerlijk kerstdagen gehad hebben Corry…..wij ook…niks bijzonders gedaan..maar we hebben genoooooten.

  4. Heerlijk om met familie het Kerstfeest te vieren Corrie. Ook wij hebben met z’n allen een steentje, [wij wat lekkers voor bij de koffie] bijgedragen. Zo is het voor de gastvrouw ook leuker!
    Ik wens jullie een prettige Jaarwisseling en een supergoed begin van 2008. Ook alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Johan:
    dubbel feest!
    Groetjes, An en tot volgend jaar 🙂

  5. Zo, wat zullen jullie aangekomen zijn na al die hapjes. Dat moet nog een heel werk zijn geweest, die voorbereiding.

    Ik wens jullie straks een fijne jaarwisseling.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

