Klaar voor Kerst?

Gisteravond even naar de C1000 geweest. Ze hadden er dit keer "fratsen", zoals Johan het noemde. Je kon er proeven van allerlei lekkers, die ze graag aan ons verkopen willen t.g.v. het a.s. Kerstfeest.

Ontvangst met champagne, allerlei "vreemde" soorten fruit (soorten die je normaal nooit eet), hartige taart, bonbons, gevulde soesjes, koffie uit de "Puc" (zie hier) allerlei luxe  vleessoorten. Van alles was er te proeven. Ook wijnen en vruchtensappen. Teveel om op te noemen. Erg lekker allemaal, maar of ik dit op tafel zet tijdens Kerst? Ik denk het niet. Leuk initiatief. AH doet ook iets dergelijks, zag ik. Kijk maar op hun website voor tijd en vestiging bij jou in de buurt.
Ik denk, dat het bij ons dit jaar een lekkere rollade wordt:

runderrollade.jpg picture by corryjohan

Niks mis mee, zou ik zo zeggen.

versierdevlaggenmastklein.jpg picture by corryjohan

Buiten hebben we allerlei verlichting aangebracht. Slecht voor ’t milieu (of niet Plato?), maar o, zo mooi. Het plaatje is van onze vlaggenmast, die dit jaar een groene uitstraling heeft. Waar wij wonen is het nogal donker, dus een beetje extra licht in deze donkere dagen mag best, vind ik. Ook hebben we buiten lampjes in een kerstboom, maar ter compensatie hebben we in huis geen kerstboom. Vanuit de kamer is het een heel gezellig gezicht.

sterrenlichtstokken.jpg picture by corryjohan

Ook hebben we 10 sterrenlichtstokken (moeilijk woord) geplaatst. Ja, klopt, je ziet er hier maar vijf. Moet genoeg zijn. Op de foto lijken het wel muzieknoten, zal wel door de lichtval komen….. Wel leuk trouwens.

En zo bereiden wij ons een beetje voor op het Feest van het Licht.

11 thoughts on “Klaar voor Kerst?

  1. Gezellig …zo die lichtjes buiten …Ook hier aan de voorkant lichtjes in een struik en achter ook !
    2 lantaarntjes aan en in de BBQ een fles met olie…..
    In t weekend nog de gelpotten aan
    Sytaat zo leuk he
    C1000 hebben we hier niet……lijkt me trouwens wel leuk…even voorproeven …Bij AH viel die proeverij tegen heb ik gehoord…
    Fijne avond
    Groeten Sophia

  2. Hoi Corry, ik had het nog niet gelezen. Ga ik nu even doen…….

    ….Ja, ik heb het gelezen. Nou, ik voel mij niet negatief aangesproken hoor. Kom nou. Leuk logje en bij de foto liep het water me in de mond.

    Ik was erg blij met je reactie. Af en toe moet ik er gewoon over schrijven. Want wat kan ik anders (behalve dan zelf opletten wat ik doe en niet doe).

    Het gedicht…de donkere dagen voor kerst, staat er nu ook op.

  3. Gezellig ide kerstverlichting.
    Wij heben andere jaren ook altijd een grote dennenboom in de voortuin met lichtjes.
    Maar helaas…. de boom is zomaar dood gegaan.Toen we van vakantie terug kwamen was hij helemaal bruin.
    Er staat nog wel een kleinte.Wim morgen maar een aansporen om daar wat in te doen.
    En met een rollade is niks mis mee zou ik denken.
    Ik weet nog niet wat we eten.Maar niet al te ingewikkeld dacht ik zo.
    Fijn weekend e en groeten van Ria.
    Fijn weekend en groeten van Ria.

  4. Leuk, al die kerstversieringen buiten. Wij hebben alleen een beetje binnen en voor ons hoogste raam, hangt een groene lichtgevende kerstboom. Je kunt hem van verre zien, en dat vind ik zooooo leuk. En in deze donkere dagen voor Kerst mag hij dag en nacht branden.
    Genieten Corry van deze en de komende dagen.
    Groetjes, Hiltsje.

  5. Hoi Corry,
    gezellig zo al die lichtjes!! Hier is alles inmiddels ook in kertsfeer gebracht. De kamer is gelukkig ook klaar, we zijn erg tevreden met het resultaat. En hoe bevalt jullie keuken?? Zijn jullie nog steeds tevreden?? Ik zit momenteel niet zoveel meer achter de pc, vandaar dat ik jullie alvast hele gezellige feestdagen wil wensen!!!
    Groetjes Ludy.

  6. En….hebben jullie fijne Kerstdagen gehad Corrie? Met een lekkere rollade is zeker niks mis!
    De verlichting is heel erg leuk en Kerstmis is uiteindelijk het feest van het licht.
    Heb je trouwens mijn bericht nog ontvangen via e-mail? Ben benieuwd!
    Ik wens jullie een prettige jaarwisseling en een super goed begin!
    Groetjes, An

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

