Sinterklaas enzo

Sinterklaas.jpg picture by corryjohan

Ja, ja, die "goedheilgman" weet wat. De laatste paar dagen ben ik, dankzij hem, druk geweest met rijmen, surprises maken, cadeautjes bedenken, allerlei hapjes klaarmaken, en ga zo maar door.
Morgen gaat de hele familie naar Lelystad om daar samen het pakjesfeest te vieren. Vandaag even de laatste dingetjes inpakken, nog een gedichtje maken en dan ben ik er klaar voor! Als mijn naam nu maar niet in Het Grote Boek staat……

groteboek.gif picture by corryjohan

De taken zijn een beetje verdeeld: de zoon zorgt voor een pan erwtensoep (heeft hij beloofd), de dochter heeft wat lekkers bij de koffie en ik zorg voor roggebrood met spek (voor bij de snert) en wat andere lekkere hapjes. Zo komen wij de zondag wel weer door!  Benieuwd wat er dit jaar voor cadeautje voor mij in de zak van Sinterklaas zit….

pakjesrij.gif picture by corryjohan

Komt Sinterklaas dit weekend ook bij jullie? Of vieren jullie het op 5 december?

Ook heb ik tussen de bedrijven door nog een schoenendoos versierd en volgepakt met allerlei spulletjes, in het kader van Actie schoenendoos. Zie hier Ik vind dat zo leuk om te doen! Als je op de link klikt kom je op de site van de organisatie, die dit hier in Nederland regelt. Onder "waarheen" zit o.a. een filmpje van het uitdelen van schoenendozen. Als je die glunderende snoetjes ziet, zou je willen, dat je veel meer kinderen zo blij kon maken.

Allemaal een fijn weekend gewenst!

5 thoughts on “Sinterklaas enzo

  1. Wij vieren het maandag middag met zn allen !
    Daarna met de hele club hier eten …en dan kunnen de kids weer mee naar huis en in hun eigen bedjes.
    Ja altijd een heegeorganiseer he …maar ik zou t niet willen missen …Jij denk ik ook niet he
    Ik wens je een hele fijne Sinterklaasviering met man kinderen en kleinkinderen..We lezen volgende week vast wel hoe het was
    Groeten Sophia

  2. Wat leuk met al je kinderen en kleinkinderen sinterklaas vieren wij vieren het al jaren niet meer
    Veel heel veel plezier en ik hoor het wel wat je heb gekregen en pas je wel op dat je niet mee gaat naar spanje hahaha
    Liefs

  3. Hallo Corrie,

    Ik kom je even een heel fijn Sinterklaasfeest wensen. Zoals ik heb gelezen ben jij er al helemaal klaar voor….. ik nog niet hoor!
    Wij vieren het woensdagavond met Ton, Mieke en onze kleindochters Lotte en Lisanne. ik verheug me er op!

    Fijn dat het weer beter gaat met je arm, toch maar in de gaten houden, hoewel je dat zelf ook wel weet natuurlijk:-)

    Prachtig gedicht trouwens in je vorige log, dat zet een mens aan het denken.

    Nogmaals: veel plezier!

    Groetjes, An

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

