Gedicht

Vanmorgen, tijdens de herdenkingsdienst, werd door een dochter van een vader die afgelopen jaar op 48-jarige leeftijd stierf, een prachtig gedicht gezegd. Ik plaats het hier zodat jullie ook even kunnen denken aan overleden dierbaren.
Het gedicht is geschreven door ene Michiel de Zeeuw.

Als jouw naam klinkt
zie ik even
hoe je liep en wat je zei,
wat er altijd is gebleven
van jouw leven diep in mij.

Als jouw naam klinkt
stroomt er water
uit mijn ogen, door mijn ziel.
Onze dromen, plan voor later,
tijd die in het water viel.

Nu jouw naam klinkt
komt tot leven
hoe je mij hebt meegemaakt,
mee geschapen, weggegeven,
mijn bestaan hebt aangeraakt.

Nu jouw naam klinkt
wacht ik onder
onze levens eens een hand,
ook al voelt nu alles zonder,
God brengt ons weer in verband
.

candle.gif picture by corryjohan

Ik zocht op internet naar "Nu jouw naam klinkt" en toen kwam ik hier terecht. Een mooi bericht van de kerk in Zierikzee over de laatste zondag van het jaar 2002. Een paar foto’s van het liturgische bloemstuk zijn er te zien. Erg mooi. Tevens een paar ontroerende gedichten.
Ook in onze kerk was  een heel bijzonder bloemstuk te zien. De maakster gaf er uitleg bij. Zxc3xb3 mooi! Maar ja, doorgaans neem ik geen camera mee naar de kerkdienst….. Vandaag dus ook niet. Jammer.

7 thoughts on “Gedicht

  1. Heel mooi gedicht….Als ze dit over je vertellen dan heb je het goed gedaan.

    Fijn stukje om te lezen Corry.

    Ik was in Jisp bij een herdenkingsdienst (gecombineerd met een optreden van het Noorhollands Byzantijns mannenkoor). Daar werd op een zo xc3xa9xc3xa9nvoudige manier gepredikt dat het diep in het hart raakte.

    Psalm 90 en 91 werden zachtjes aangeraakt. En ik, die wel gelovig opgevoed maar niet gedoopt ben, ik die sindsdien mijn eigen spirituele weg ben gegaan….mij stonden de tranen in de ogen. Omdat de woorden zo aan mijn verdriet over mijn broer raakten, omdat het zo mooi was ook. En eigenlijk om alles bij elkaar.

    Dank je wel Corry….ik ben een grote kerel maar ik moet alweer janken. Stom hxc3xa8?

  2. Hier was ook gisteren de herdenking natuurlijk.
    Er werd gezongen door een zus van een overleden broer die maar 23 jaar werd.
    Hij heeft zelfmoord gepleegd dus erg tries allemaal.
    Veel mensen hadden tranen in de ogen.
    Fijne dag nog en groeten van Ria.

  3. ja Corry…heel mooi…
    het verbaasd mij altijd weer dat er mensen zijn die zo goed hun gevoel kunnen verwoorden.
    Ik heb even op de link geklikt…het tweede gedicht dat daar staat spreekt mij ook heel erg aan.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

