Even bijkletsen

Nog net voor het weekend begint kan ik een logje maken.

Arm aanzienlijk beter.

Gelukkig gaat het heel goed met mijn arm. De injectie heeft kennelijk goed geholpen. Mijn nek heb ik wat gemasseerd met een massageapparaat:

massageapparaat.jpg picture by corryjohan

Zo’n soort apparaat is dat. Er zitten 3 versnellingen op, en infrarood. Dat ding gebruikte ik in het begin 2 x per dag, nu nog 1 keer. En het helpt! Mijn nek draait weer als een tierelier.
Ik heb dit keer geen physio (fysio???) gehad. Een paar jaar geleden wel. En hoe dat toen allemaal heette wat er gebeurde, weet ik echt niet meer. Ik geloof dat er ook iets met lasertherapie gedaan werd. Maar uiteindelijk heb ik toen ook een injectie gehad, waardoor het overging. Ik had dus al eerder problemen met die arm.
Vanmiddag naar het sportuurtje in het zwembad geweest, We moesten erg veel oefeningen met de armen doen. Daar heb ik maar niet met alles uitgebreid meegedaan. Even nog maar rustig aan, lijkt mij.

muzieknootjes.bmp picture by corryjohan

Woensdagavond kregen we een mailtje, dat de moeder van een jeugdvriend van Johan overleden is, en dat ze donderdag ’s morgens begraven zou worden in Hengelo. De afscheidsdienst begon om 10 uur, dat houdt dus in dat we gisteren al hartstikke vroeg  onderweg waren, want we vonden dat we er wel even naar toe moesten. Normaal gesproken rijden we toch wel zo ongeveer 1 uur en 3 kwartier over die afstand. Als alle verkeer etc. meezit kan dat hooguit 10 minuten schelen. Maar we waren op tijd!
Dat komt dan zomaar even tussendoor op je weg, he.

Ons weekend

Vanavond allereerst op bezoek bij wat buren. Zo eens in de zoveel tijd komen we bij elkaar voor een hapje en een drankje. Steeds ergens anders. Op die manier hou je een beetje contact met je buurtjes. Werkt goed. Wij nodigen iedereen altijd uit op 1 januari omdat dat de verjaardag van Johan is. Kunnen we elkaar meteen even de hand drukken vanwegen het nieuwe jaar. Voor Johan heeft dat dan een dubbele betekenis. Is altijd erg gezellig. Sommigen komen meteen om middernacht, anderen komen in de loop van de dag of ’s avonds. We hebben de hele dag "open huis".

Morgen gaan we alweer naar Twente. Almelo dit keer, alwaar een jarige schoonzus ons verwacht. Gezellig je familie even weer ontmoeten. Niks mis mee.

Zondag worden in de morgendienst de gemeenteleden, die in de loop van het kerkelijk jaar overleden zijn, herdacht. Zondag is het namelijk de laatste zondag van het kerkelijk jaar. De kerkelijke kalender loopt iets voor op de wereldlijke. De kerk begint een nieuw jaar met advent. (Zie hier voor uitleg). Het is elk jaar weer een aangrijpend en heel zinvol gebeuren tijdens de kerkdienst.
Ik denk dat je het vergelijken kunt met de viering van Allerzielen. Zie hier.

Dat staat er in ieder geval allemaal op het programma voor komend weekend.

Allemaal een fijn, goed weekend gewenst!

3 thoughts on “Even bijkletsen

  1. Wat een mooi dingetje, dat massage apparaat. Ik ben nu bezig met gewichtjes van 2 kg. Om de polsen sterker te maken.

    Wat een activiteiten bij jullie. Veel succes met alles in dit drukke weekeinde.

    Hartelijke groeten

    Willem

  2. Fijn dat het met je arm zoveel beter gaat
    En….dat massage apparaatje lijkt iets op de rode lamp he …Geeft ook warmte begrijp ik ?
    Ja begrafenissen komen altijd onverwacht he ….Alleen gaat in dat reizen erheen zoveel tijd zitten …
    Fijne avond bij de buurtjes !…Ja gezellig dat jullie dat altijd doen op 1 januari …op Johans verjaardag…Zo blijf je goed in contact met je buurtjes !
    Moorgen fijne verjaardag …ebn ja …ook bij ons morgen in de kerk de herdenking van de overledenen van t afgelopen jaar….
    Jullie een fijn weekend…ik ga een hapje eten maken ….
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

