Jarige tante

TanteEib95klein.jpg picture by corryjohan

De tante die maandag j.l. 95 jaar werd. Ziet ze er niet feestelijk uit?
Ze heeft (meestal) de ogen dicht, omdat ze niks meer ziet. Maar op deze foto kun je goed zien, dat ze heel ingespannen luistert naar de gesprekken rondom haar.
De tante is de helft van een tweeling, de 2e tweeling die mijn opoe kreeg binnen een jaar! En deze baby woog nog geen 2 pond! Ze werd op de beddenplank gelegd omdat "dat toch niks zou worden!" Alle aandacht ging naar haar zus. Maar toen ze toch bleef leven heeft haar opoe zich over haar ontfermd. En zie, ze overleeft de hele broers- en zussenschaar (totaal 12).
Wat een verhaal, he? Ik vind dat heel bijzonder: zo’n slechte start en dan toch zo’n hoge leeftijd mogen behalen.

Het was trouwens erg gezellig, die visite. Kon weer even bijpraten met zus, broer, nicht, schoolvriendin, etc.. Lekker beppen. 
Daarna nog even naar een bakker om wat kozakken te halen. Heuh ……. kozakken bij de bakker?  Ja, in Nijverdal en omgeving wel. Het is een plak opgerolde cake, met aan beide zijden chocola en rondom marsepein. En verschrikkelijk lekker! Af en toe trakteer ik onszelf. Moet kunnen.
En bij de slager wordt in de herfst en winter Twentsche bakleverworst verkocht. Ook al zo errug lekker. Kortom, we genieten deze week thuis nog even na van die verjaardag…..worshippy.gif picture by corryjohan

8 thoughts on “Jarige tante

  1. Ja Corry, dat moet je zeker doe, even nagenieten. Wat ook een leeftijd hxc3xa9, leeftijd van de sterken. Mijn mem, die op de foto op mijn log staat wordt in januari 87 en doet ook alles nog zelf, woont ook nog op zichzelf. Ik vind het geweldig. Ook zij is er eentje van een tweeling. Mijn pake en beppe kregen er ook twee toebedeeld en nog twee losse kinderen. Maar het tweelingzusje van mem is maar veertien dagen oud geworden, want, zo teer ze waren werden ze in JANUARI 1921 onder het open venster gelegd door de baakster en dat heeft de ene helft dus niet overleefd. Erg jammer, want mem had haar zo graag leren kennen.
    Wat gaat de tijd toch al weer snel hxc3xa8, het is al zomaar wer herfst.
    Het blad verkleurd al weer en valt af. Ook een gezellige tijd, die er nu aan zit te kmen.
    Groetjes,

  2. Wat een mooi verhaal Corry.En dan zo goed bij verstand als je 95 bent geworden!
    Ik teken er voor.
    En kozakken…ja die hadden ze in Winterswijk ook!
    Mijn ouders kwamen zondags altijd bij ons en brachten ze altijd mee.
    Maar dat is allang verleden tijd.
    Hier hebben ze ook wel kozakken maar lang niet zo lekker dan in Winterswijk.
    Als we er nu eens komen kopen we ze nog altijd.Heerlijk.!!!!Wel slecht voor de lijn want ze zijn tamelijk vet met die creme er tussen.
    Fijne avond en groeten van Ria.

  3. Wat ziet TANTE er nog goed uit joh….en inderdaad hxc3xa9xc3xa9l erg feestelijk !!
    Je zou niet zegen dat ze al zo oud is !
    En ….wat een verhaal…weggelegd om dat ze t toch niet zou redden…Dat kan je je toch niet voorstellen ?
    En dan nu iedereen overleven …t is wat he ….
    Leuk dat je weer even lekker bij hebt kunnen kletsen met familie…en …lekkere dingen hebt meegenomen …Haha….Klinkt heel goed hoor…en idd …af en toe moet dat kunnen !
    Nog een fijne avond…en vast een fijn weekend…morgen al weer vrijdag…mn log al klaar die komt morgen …
    Groeten Sophia

  4. Dit is een prachtig verslag! Gefeliciteerd met zo’n krasse tante, een wonder hxc3xa8! Dus jij had ook geen oma Corrie, maar…….een opoe! Laat mij die nou ook hebben tot mijn zesde jaar. Jammer ze was de enige van de grootouders, die ik heb mogen meemaken en dan nog maar heel kort.
    Fijn weekend!
    Groetjes, An

  5. wat een prachtig verhaal en je ziet maar weer: niet zomaar ervan uitgaan dat kleintjes zwak zijn.
    Ze ziet er trouwens erg goed uit voor haar leeftijd, wat is haar geheim?
    En die kozakken van jou, zouden me best wel smaken, denk ik zo!

  6. Ik lust ook wel een plak kozakje.

    Mijn complimenten tante, u ziet er goed uit

    Zijn de kozakjes op?Ik blief wel een gebakje

    Een tweede bakje? Graag: en tot besluit…

    Hartelijk gefeliciteerd, u onbekende tante

    U lijkt mij wel een vrouw van zessen klaar

    Naar mijn idee wist u vroeger wel van wanten

    Ik wens u toe….wordt meer dan 100 jaar.

    Groetjes

    Plato

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

