Weekend voorbij

Vanmiddag om half drie waren we weer thuis. We hebben een heerlijk relaí weekend achter de rug. Zaterdag in de stromende regen naar het hotel. Wel jammer dat het zo grauw en grijs was, maar daar laten we ons niet door van de wijs brengen, hoor!
Eenmaal in het hotel aangekomen, hebben we ons eerst even gexc3xafnstalleerd, het gebouw verkend, de "huisregels" doorgenomen, en daarna zijn we met de shuttlebus naar Schiphol gegaan. Op het panoramaplatform wat rondgekeken, iets wat geen onverdeeld genoegen was, want het bleef maar regenen en het waaide ook behoorlijk. Dus binnen verder wat rondgelopen. Bij xc3xa9xc3xa9n van de talloze eetgelegenheden een hapje tot ons genomen, nog even wat kleine dingetjes gekocht, en toen weer met het busje terug. Ideaal, dat dat kan!

Na een heerlijk nachtje slapen, eerst naar het zwembad om lekker wakker te worden. Ettelijke baantjes gezwommen, wat oefeningetjes gedaan, gedoucht, aangekleed en toen was het tijd voor het ontbijt. Dat hebben we ons goed laten smaken!

Omdat het zulk prachtig, zonnig weer was, besloten we naar de kust te rijden. het werd Zandvoort. Bovenop het duin hebben we ruim een uur heerlijk in de zon zitten genieten.

standbeeldZandvoortbewerkt.jpg picture by corryjohan

Dit beeldje zag ik daar. Het heet: "the sea of she". Ik weet eigenlijk niet wat ik me bij die naam voor moet stellen. Heb nog even op internet rondgekeken, maar ik kan er niets over vinden.

Omdat het hard waaide werd er op het strand ook gevliegerd:

vliegerenbewerkt.jpg picture by corryjohan

De linker "vlieger"  trok de eigenaar voort over het strand. Hij moest heel wat "zeilen bijzetten" om controle te houden.

Terwijl Johan lekker op het bankje bleef zitten ben ik even een eind op het strand gaan wandelen. Dat was lekker! Ik maakte daar de onderstaande foto:

brandingZandvoortbewerkt.jpg picture by corryjohan

Vervolgens zijn we een eind rond gaan rijden. We kwamen t.w. van Haarlem door een prachtige omgeving, waar we een lekkere capuccino gedronken hebben op het terras van  Kraantje Lek. Deze uitspanning bestaat al ruim 400 jaar! Het uithangbord ziet er als volgt uit:

uithangbordklein.jpg picture by corryjohan

In Haarlem hebben we nog wat rond gelopen, maar daar was eigenlijk niet veel te beleven. Johan heeft er grote moeite mee om zo te lopen, dus maar weer met de auto verder wat rongereden.

Onderweg passeren we het museum  de Cruquius en we zien, dat de machine kennelijk in werking is. Dat willen we ook wel even bekijken. Heel interressant museum, waar de geschiedenis van de drooglegging van de Haarlemmermeer uitgebreid getoond en verteld wordt. Beslist een bezoek waard!

cruquius.jpg picture by corryjohan

Foto van het gebouw (geleend van genoemde website).

En  vandaag dus onze zoon van Schiphol opgehaald, de eerste, enthousiaste verhalen gehoord, kennis gemaakt met enkele reisgenoten, en daarna een medereizigster en hem naar huis gebracht. Resp. Huizen en Lelystad. En toen dus  weer huiswaarts.

Veel gedaan dit weekend, maar we hebben genoten!!

13 thoughts on “Weekend voorbij

  1. Prachtige foto’s heb je gemaakt Corry!!
    En zo te lezen xc3xa9cht genoten van jullie weekendje
    Fijn dat zoonlief weer heelhuids terug is…en mooi om dan zijn medereizigers te zien en spreken en zijn verhalen aan te horen !!
    Voor nu…slaap lekker en een fijne Woensdag

  2. Hallo Corrie,

    Je hebt er een leuk weekend van gemaakt en heerlijk van het zonnetje genoten in Zandvoort. Mooi ingelijste foto van het strand; kun je zo in je huis hangen!
    Jouw zoon heeft trouwens een prachtige reis gemaakt, geweldig!
    Ik heb toevallig een poos geleden een boekje gekregen met de titel: xc3x8ben hotel op het dak van de wereld”, geschreven door Alec Le Sueur. Erg mooi!

    Prettige week verder; groetjes -:)
    An

  3. @ Joost: Leuk dat je even bij mij rondkeek. Heb ik bij jou gedaan, maar ik kan niet vinden waar ik een reactie kan plaatsen./ (of ik zoek niet goed) Prachtige schilderijen bij jou!

  4. Hoi Corry,
    Jullie hebben ook al weer een heerlijk weekend gehad, en ook nog wel aan zee. Het weer daar was duidelijk beter, dan bij ons op de Friese wateren, maar gelukkig was het de hele middag wel droog en wij hebben ons ook uitstekend vermaakt zoals je ook al las.

    Vriendelijke groet,
    Hiltsje.

  5. kijk daar heb je nu zoiets…Kraantje lek…
    al zo vaak over gehoord en ik ben er nog nooit geweest.
    wat een enige intro op die website.
    verhip ik zie dat zoon al weer thuis is.
    dan komt met wens wel een beetje laat…..

  6. Hoi Corry,
    ik had van de week al een heel bericht geschreven naar je. Nou was ik ondertussen ook op zoek naar jouw beeldje van “the sea of she” niet gevonden dus (net als jij). Helaas was daarna mijn bericht verlopen en ik had geen zin meer alles opnieuw te doen, vandaar dit berichtje nu..
    Mooie foto’s, jullie hebben goed genoten zo te lezen xc3xa9n ook nog lekker gezwommen, je zult het bad vast niet hebben hoeven delen?? Meestal is het in die hotels niet zo druk in de zwembaden (volgens mij dan..).
    Fijne dag, groetjes Ludy.

  7. jouw weekend was leuk en heel anders dan die van mij: iki heb mijn verjaardag (verlaat) gevierd, heel gezellig en druk. Maar aangezien ik nog niet helemaal opgeknapt was van de griep, was het ook heel erg vermoeiend.

    In Stockholm, overigens, hebben wij ook de boottocht gedaan, maar ook een tocht met de open bus, prachtig!!

  8. Mooie foto’s Corry,

    Morgen zijn wij ook in Zandvoort. Platientjes koor gaat daar optreden in het kader van “zingen aan zee”. Er is ook een kunstroute door Zandvoort. Bij elkaar toch de moeite waard daar heen te trekken.

    Misschien kom ik SHE nog tegen. Vermoedelijk zit er niet meer achter dan de woordspeling zelf…. Zij aan Zee had ook gekund maar dan is het geen engels en dat schijnt een voorwaarde te moeten zij om geaccepteerd te worden. Dat sei dan maar so.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

