Over van alles en nog wat….

Onze zoon maakt op dit moment de reis van zijn leven. Hij reist met Koning Aap en heeft deze reis geboekt. Als je iets van zijn belevenissen wilt meegenieten, dan kan dat op dit forum. Een reactie plaatsen kan daar alleen als je aangemeld bent. Maar hij heeft ook een guestbook (http://www.bowiefan.nl/forum/index.php?board=6.0)  waar je eventueel wat plaatsen kunt.

Maandag a.s. zal hij weer thuiskomen. We zijn van plan hem op te halen van Schiphol, maar aangezien hij ’s morgens al om half tien zal landen, zouden wij erg vroeg moeten opstaan, hopen dat er niet al teveel files zijn (op maandagmorgen???) en dan duimen dat we op tijd zijn. Doen we dus mooi niet. We gaan zaterdag al op pad en maken er lekker een fijn weekendje uit van. Niks mis mee toch? Wij vinden zelf, dat we dat wel verdiend hebben na het zwoegen aan en in de keuken.

vliegtuig-rij.gif picture by corryjohan

Na het weekend kunnen we er dan met frisse moed weer tegen aan.

Dan nog een tip voor degene die, al dan niet driftig, aan het lijnen zijn.  Tijdens onze vakantie in Zweden hebben we namelijk genoten van een heerlijke Zweedse kaas. Het heet Hushxc3xa5llsost (huishoudkaas), merk Arla en bevat 26 % vet. Ook onze dochter, die we een stuk meebrachten, vond de kaas erg lekker.
Vorige week waren we bij Ikea in Groningen en daar ontdekte ik dat ze die kaas verkopen in de Zweedse shop. In een pakje zit 150 gr. gesneden kaas en het kost 95 cent. Is bovendien redelijk lang (ongeopend) houdbaar. Dus meteen maar een paar pakjes ingeslagen. 
Van harte aanbevolen!

kaas.gif picture by corryjohan

6 thoughts on “Over van alles en nog wat….

  1. Jullie hebben groot gelijk want op maandag ochtend in de spits….onherroepelijk zit je vast !
    Ik ben benieuwd waar je een hotel neemt en wat je de rest van t weekend doet !
    Hele fijne dagen…en fijn dat zoonlief dan weer thuis is he …
    Van die kaas ga ik onthouden !
    Fijne donderdag
    Groeten Sophia

  2. Ik moet nodig lijnen. Dus dit is een advies dat dankbaar wordt aangenomen. Nu nog een IKEA zoeken. De dichtstbijzijnde is 40 kilometer van mijn huis verwijderd. Als ik daar elke week heenfiets, is mijn gewichtsactie zeker geslaagd.

  3. tjonge wat een reis maakt jullie zoon Corrie.
    Dat is nu eens echt “de reis van je leven ”
    heel bijzonder…………..
    Ik wens hem een machtig mooie tijd.

    en…aangezien wij lijnen spoed ik mij naar IKEA…reuze bedankt voor de tip Cor…ik ga het proberen.

  4. Dat die kaas lekker is geloof ik wel;
    het is namelijk een heerlijk volvet kaasje 😀

    26% vet komt namelijk overeen met 48+
    de vetnotatie in hollandse kazen is namelijk gebaseerd op de droge stof van de kaas en aangezien kaas voor iets minder als de helft uit vocht bestaat is dat ca 25-30% vet op de kaas.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

