Stockholm

Inmiddels zijn we al wel 15 keer in Zweden aan het vakantievieren geweest, maar een bezoek aan de hoofdstad, Stockholm, kwam er maar niet van. Hoog tijd om daar wat aan te doen. Dagje Stockholm dus. We kampeerden op een camping zo’n 10 km van het centrum en met de trein kun je dan heel gemakkelijk in dat centrum komen. Ik laat even wat fotootjes zien, want wat is Stockholm een prachtige stad. Vooral het oude stadscentrum, z.g. Gamle Stan is zeer de moeite waard.

pleinStockholm.jpg

Mooie gevels en fontein op een pleintje, midden in die oude stad.

gevelsStockholm.jpg

Op de begane grond zijn (bijna) allemaal restaurantjes. Bij die van het rode huis (links) hebben we genoten van een heerlijke kop capuccino. En ondertussen maar mensen kijken……

Stocholmstraatje.jpg

Zelfs in zo’n nauw straatje vind je nog terrasjes…..

wisselingvandewacht.jpg

Wisseling van de wacht bij het koninklijk paleis. Beetje rommelig plaatje, maar ik stond niet vooraan, dus camera aardig hoog boven de mensenmassa gehouden en op goed geluk wat geknipt.  Dat wetend valt het resultaat nog wel mee, vind ik.

Stockholmvanafwater.jpg

Stockholm vanaf het water. We hebben een rondvaart van ruim een uur gemaakt, om op die manier veel van de stad te zien. Mooi meegenomen: Johan kon "even" zijn benen rust gunnen. Af en toe "deden ze het niet meer".

Stockholmhotelenzo.jpg

Het gebouw links zou het grootste hotel zijn. ’t Was in ieder geval behoorlijk imponerend.

Stockholmvanafdeboot.jpg

Stockholm vanaf de boot "Prins Carl Philip" die ons vanaf de kade bij het raadhuis naar een aanlegplaats vlak bij de camping bracht. Een fijne reis was dat.

prinsCarlPhilip.jpg

Dit was die boot dus.
’s Avonds konden we weer eens genieten van wondermooie luchten:

Stockholmmooielucht.jpg

Dat was het dus eventjes weer. Maar ik heb nog vxc3xa9xc3xa9l meer foto’s hoor. Ik zal ze echt niet allemaal plaatsen, maar ik heb nog wel een leuke (denk ik) reeks in gedachten.

7 thoughts on “Stockholm

  1. Hxc3xa9xc3xa9, wat leuk: Gamla Stan. Daar was ik een paar jaar geleden ook. Compleet met rondvaart en wisseling van de wacht. Ik geloof dat iedereen de eerste keer zo’n beetje hetzelfde doet. Wat een stad hxc3xa8? Echt een stad om later nog eens terug te komen. Alhoewel Gothenborg mijn hart gestolen heeft. Zijn jullie soms ook in Boras geweest?

    Prachtige foto’s.

    Ik zie trouwens voor het eerst bewegende reclame hierboven. Gelukkig is bij mij de reclame nu weg.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

