Zweden in beeld

Naar aanleiding van dit logje hebben we in Zweden natuurlijk ook rondgekeken naar de schuilhutten, c.q. blokhutten. Meerdere gefotografeerd, maar ik laat er eentje zien:

schuilhutmetgrill.jpg

Op een mooie plek, compleet met picknickbank en grill/kookmogelijkheid. Links naast de hut zie je hout opgestapeld. In de hut lagen wat kussens klaar. Over gastvrij gesproken….

Verder laat ik zomaar een paar foto’s van mooie plekjes zien:

campingStoruman23.jpg

’s Avonds om half twaalf in Zuid-Lapland.

laplandbereikt.jpg

Een paar uur eerder: Lapland bereikt!

onderwegZ-Lapland.jpg

Zomaar ergens onderweg in Zuid-Lapland. De hele weg voor ons alleen!

bijAlvdalen.jpg

Hier is al heel wat drukker………Whistling

brievenbussen.jpg

Makkie voor de postbode (die hier overigens wel met een auto langskomt….)

berk-zicht.jpg

Mooi plekkie, zomaar ergens onderweg……

sluisGtakanaalForsvik.jpg

Sluis in Gotakanaal bij Forsvik. Het kanaal bestaat in 2007 al 175 jaar. Kijk hier als je meer wilt weten over dit kanaal, dat van Gxc3xb6teborg naar Stockholm, dwars door Zweden, loopt. Site is in het engels, maar evt ook in het duits te bekijken. (zie rechtsboven)

afvalbak.jpg

Een "gepimpte" afvalbak. Best wel mooi!

brugE4.jpg

We naderen, op de E4, de z.g. Hxc3xb6gakustenbron. (bron = brug). Deze brug is in 1997 geopend. Daarvxc3xb3xc3xb3r moest het verkeer een heel eind omrijden. Op onderstaande kaart is dat heel goed te zien:

Hgakustenmap.jpg

Zelf maakte ik de volgende foto van het informatiebord langs de weg:

HgaKustenkaart.jpg

Bij de dikke rode stip stonden wij.

brugE4HogaKusten.jpg

De foto’s van de brug maakte ik vanuit de (rijdende) auto. Kijk op deze site voor informatie en foto’s etc. over de Hxc3xb6ga Kusten, die niet voor niks op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Mooie foto’s hebben ze ook. Wel even doorklikken op het engels/duitse vlaggetje rechtsboven, als je het zweeds niet begrijpen kunt…Lach_7 .

Veel plezier! Over een paar dagen volgen nog wat foto’s. Wat een werk om e.e.a. uit te zoeken, formaat aan te passen, apart opslaan, enz. Maar wel erg leuk om te doen. De hele vakantie heb ik intussen al wel 3 keer weer meegemaakt.

4 thoughts on “Zweden in beeld

  1. Hoi Corrie,
    Leuk dat je een tegenbezoek hebt gebracht. Wat mijn leeftijd betreft: staat niet op mijn weblog, maar……tel bij die van jou maar twee jaar op en toevallig ook bij het aantal huwelijksjaren!!
    Je laatste logs zien er weer fantastisch uit met prachtige foto’s. Heel bijzonder dat het om half twaalf ’s avonds nog licht is.
    Wij zijn vorig jaar in Ierland geweest; vonden wij ook erg mooi. [zie augustus 2006]
    Dit jaar zijn we een week naar Rome geweest, ook meer dan het bezichtigen waard. Misschien dat we nog een weekje naar Barcelona gaan……de steden zijn aan de beurt!
    Goh, ik wist natuurlijk niet dat Linda een nichtje van je is; ik weet bij lange niet meer hoe ik op haar website ben terechtgekomen, maar het lijkt alsof we elkaar al jaren kennen…..leuk hxc3xa8!
    Zo….nu weet je weer wat meer; prettige week nog met wat minder omweersbuien!!
    Groetjes, An

  2. Prachtig land is het, zo te zien.
    Ik zou er ooit graag op vakantie gaan. het ziet er allemaal zxc3xb3 mooi uit.
    En raar hxc3xa9 dat het daar ’s nachts helemaal niet donker was.
    Lapland is ook prachtig zeker ?
    Zou ik ook ooit willen zien.

    Voor een buitenoorontsteking kunnen ze geen antibiotica geven, omdat dit niet helpt.
    Het is een soort irritatie en ontsteking van de gehoorgang. Je kan het een klein beetje vergelijken met een natte ontstoken exzeem en heel pijnlijk. Vannacht hebben wij toch beter kunnen slapen. Ben blij want door veel te slapen herstel je ook sneller hxc3xa9.

    Fijne dag.

    Groetjes.

  3. Corry, je hebt hezelf overtroffen wat de foto’s betreft !
    Wat een prachtige serie, je kunt je dezer dagen bijna niet voorstellen dat zoiets nog bestaat. (denk aan de kussens)
    Dit is vakantie zoals vakantie moet zijn, tenminste, het ziet er allemaal heerlijk relaí uit.
    Ik heb ervan genoten.

    Liefs, Ali J.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

