Orgels enzo

Ik heb al eens verteld dat de grote hobby van Johan orgelspelen is. Hij was al een tijdje op zoek naar een speciale Yamaha, namelijk de Electone EL-60 of 70. Speuren op E-bay, Marktplaats, Speurders, etc. en afgelopen weekend stond er eentje te koop op E-bay Duitsland.  Dankzij de buurman weten we dat, want hij weet dat Johan op zoek is. En wij waren er niet…… buurman min of meer in paniek, want je moet er snel bij zijn met bieden.

yamahael70.gif

Toen we maandagmiddag dan ook thuis kwamen stond hij zo ongeveer op de stoep ons op te wachten om te vertellen dat er een orgel te koop is in Duitsland.
Meteen bieden en jawel, gekocht! Maar toen moest dat ding nog opgehaald worden. Helemaal uit Essen, via Emmen zo ongeveer 225 km. Overlegd met de verkoper en woensdag is Johan met de buurman het apparaat wezen halen.
Meteen een mooie oefening voor de reis naar Kiel over een dag of wat whistling.gif.

Wij hebben een Peugeot Partner, een ideale auto voor het vervoer van zo’n orgel.

Partner_MPV_4.jpg

Je doet de achterklep omhoog, klapt de achterstoelen naar beneden en je hebt een geweldige laadruimte. Dus: orgel met bankje, met muziekboeken, met diskettes in de auto en karren maar weer. Naar huis toe. Beide heren roken niet, onze auto ruikt dus absoluut niet naar cigaretten ofzo, maar…het orgel en de boeken wel. Wat een gore lucht. En die lucht moesten ze dus 225 km "verdragen".
Thuis gekomen werd het orgel in de garage geparkeerd. Eerst maar even ontluchten. Ik ging er prompt van hoesten, kun je nagaan. De vogende dag hebben de muziekboeken aan de waslijn gehangen. Die zijn nu zo’n beetje "schoon".

Tja, zo maak je wat mee, als je dingen aanschaft…..

muzieknootjes.bmp

Vandaag dus alweer vrijdag. Het weekend staat voor de deur!  En

hiephiep.gif

voor mijzelf.
Zondag mag ik weer een jaartje ouder worden. Op mijn weblog moet ik mijn leeftijd nog aanpassen. Ja, ja, ik ben al een jaar! met pensioen. En druk, druk….

2e Pinksterdag gaan we naar Pentament Bourtange, waar allerlei kunstuitingen zullen zijn. Op elke hoek (punt) van het vestingstadje zal een cultureel gebeuren te zien of te horen zijn. Onze kleindochter speelt op xc3xa9xc3xa9n van die "punten" en nootje mee op het euphonium.
eufonium.bmp

Benieuwd wat er allemaal te zien en te doen is.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?

Hoe dan ook: allemaal een heel fijn Pinsterweekend gewenst!

6 thoughts on “Orgels enzo

  1. Alvast hartelijk gefeliciteerd Corry. En natuurlijk een fijne dag gewenst.

    Ik heb trouwens ook nog een Yamaha. Mijn moeder kocht hem in het midden van de jaren ’70 en speelde er graag op. Nu staat hij in mijn tuinhuisje en soms speel ik er nu op (maar ik ben er geen kei in). Nou ja, Johan heeft er nu al een. Kan hij goed spelen?

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

