Weer thuis

Na een heel fijn weekend, zijn we dan nu weer thuis. We hebben geweldig genoten, van het kamperen, van het weer, van het familiebezoek, van elkaar…..

Woensdag kwamen we aan op de camping en hebben de caravan op de plek gezet, de boel aangesloten en toen kon het beginnen.
caravan.jpg

De zon scheen uitbundig, niks mis mee dus. Onze zoon kwam even later ook aan en zette zijn tentje achterop het kampeerplek(je). Er was voor ons een grote plek gereserveerd. Door de bomen en struiken was niet elke plek even groot.
Nicopompt.jpg

De zoon wil niet graag gefotografeerd worden. Dat was als heel jong kind al zo: altijd gekke bekken trekken enzo. Nu schuift hij "gewoon" de klep van zijn pet voor het gezicht. Tja, je moet toch wat.  Wat hij hier aan ’t doen is? Hij pompt zijn luchtbed op! Hij was er maar bij gaan zitten…….

Donderdag (Hemelvaartsdag) kwamen al mijn broers en mijn zus met respectievelijke aanhang op bezoek. Hoewel de weersverwachting voor die dag erg slecht was, hebben we geen spatje regen gehad. Integendeel: de hele middag scheen de zon. We konden dus heerlijk buiten zitten.
Exc3xa9n van onze nichtjes kwam onverwacht ook op bezoek, met man en kind. En dat was voor oma het sein om het jochie eens even heerlijk te knuffelen.
Geke-Leon.jpg

Het kereltje draagt een helm omdat zijn hoofdje verkeerd groeide. Het trekt nu al helemaal bij. Best wel een grappig gezicht zo’n helmpie.

Vrijdag zijn we op bezoek geweest bij de showroom van Van Buren in Nijverdal. We zijn namelijk op zoek naar een nieuwe keuken. Meerdere familieleden hebben een keuken gekocht bij Van Buren en allemaal hebben ze goede ervaringen. We hebben leuke ideetjes opgedaan, en gaan heftig aan het denken hoe en wat we uiteindelijk gaan aanschaffen.

Zaterdag op bezoek bij een zeer oude tante. Ze is 94 jaar, en de enige nog levende uit een gezin met 13 kinderen. Dat ze nog leeft is eigenlijk heel bijzonder. Ze was er eentje van een tweeling en woog nog geen 2 pond bij haar geboorte. De dokter heeft haar eerst op de "beddenplank" gelegd, want: "die leeft niet lang", maar toen hij na een paar uur terug kwam leefde ze nog steeds, waarna er alsnog een soort wiegje voor haar gemaakt werd, kruiken erbij,
babyplaatje.gif
en zie: ze leeft nog steeds! Ze is nooit getrouwd geweest, heeft dus geen kinderen, maar veel neven en nichten kijken nu naar haar om. Ze woont in een verzorgingstehuis, want ze ziet niks meer helaas. Jaren hoorde ze aan onze stem wie er op bezoek kwam, maar dat is nu voorbij. Ze heeft moeite uit te vinden wie er nu (weer) bij haar zit. Maar ze is altijd blij met bezoek.

Dat was het even voor vandaag. Groetjes!

9 thoughts on “Weer thuis

  1. Zo te lezen hebben jullie niet stil gezeten. Als ik dit allemaal zo lees zou ik ook wel graag even bij mijn ouders en opaxc2xb4s en omaxc2xb4s op bezoek gaan… Maar tja… die afstand he? Hihi! Gelukkig heb ik veel contact met mijn ouders vanuit hier, dat scheelt wel.

    Liefs,

    Eline.

  2. Leuk dat jullie het zo gezellig hadden met vakantie.
    Lekker nagenieten hoor nu.

    Wat goed dat die tante zo geniet van jullie bezoek. Ik hoop dat ze nog lang gezond blijft.

    Wat een schattig babytje.
    Ben jij dat op de foto ?

    Fijne dag.

  3. Dat is vast ook een heel gezellig weekend geweest Corry!!
    Haha…ik moet lachen om zoonlief….ach en zo staat ie txc3xb3ch op de foto !
    Wel een opzichtig tentje ! 😉
    Gezellig dat er ook nog een nichtje kwam…en wat een lekker kereltje…ja ik heb t al wel eens meer gezien …zo’n helmpje…en t hoofdje groeit dan weer helemaal recht….en dat moet ook he…maar je verbaasd je hoe snel het wqeer goed is .
    Ja het weer viel alles mee…gelukkig maar he
    Ik ben benieuwd naar de rest van je verslag
    Voor nu een fijne woensdag…ik ga zo de tuin in…lekker prutdsen met foto’s
    Groeten Sophia

  4. Wat een zegen dat er methoden zijn om dingen zoals een verkeert groeiend hoofdje bij te sturen.
    Vroeger had je zoveel misvormde mensen….tegenwoordig zijn we allemaal , bijna , perfect.

    Neem nu eens een boggel…ik weet uit mijn jeugd nog dat je dat vaak zag.
    Dat zie je nu gelukkig nooit meer …teminste…in de rijke landen .

    Die tante van je is een taaien….en dat was ze dus meteen al bij de geboorte.

    gr. van Eveline.

  5. Leuk zo’n familieweekend, het weer was ook heerlijk niet?
    Gisteravond toevallig met een vriendin (uit Smilde, misschien ken je haar van de kerk, ze woont er zo’n beetje achter) over hotstonemassage gehad van Klaas de weerbaas. Alleen Klaas leek ons niet zo geschikt voor ons, wij hebben eerlijk gezegd liever een vrouw, niets ten nadele van hem hoor.
    Bijzonder toch zulke oude mensen, ik heb nog een opoe van 98 jaar, ze woont in de Driemaster.

  6. Wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad. Mooie foto’s.

    Dat van die tante kwam me bekend voor. Wat een leeftijd, 94. Dan mag je wat vergeetachtig worden.

    Wij gaan volgende week naar Callantsoog voor een weekje. Ik zie er nu al naar uit.

  7. Fijn dat julie kampeerweekend zo goed geslaagd is Corry. Dan ga je nu vast heeeeel erg uitkijken naar jullie vakantie naar Zweden. Kan ik me voorstellen.

    Wat betreft dat wildkamperen in Nederland, ben ik met je eens, dat kan niet, maar zo bedoel ik het ook niet. Ze moeten in Nederland net als in Frankrijk en Duitsland wat meer camperplekken maken en toestaan. Als camperaar sta je niet graag op wat voor camping dan ook.
    Toen wij nog een caravan hadden, dachten we precies zoals jij het beschrijft, maar we zijn nu toch een beetje van mening veranderd, want op een camping heb je nooit die vrijheid, en rust (waar het ons dus om gaat). Wij zoeken dan ook altijd bijna lege camperplekken op, waar we alleen of bijna alleen staan. Zo vaak mogelijk in elk geval.
    Maar er zijn natuurlijk ook SVR campings en zo, alleen die vind ik dus niet zo geweldig, na enige ervaringen. Misschien gaan we nog eens een natuurcamping uit proberen. We zien nog wel.

    Corry, over niet al te lange tijd gaan jullie op vakantie, als ik van te voren niet nog eens langs kom, dan wens ik jullie nu al vast heel veel plezier en behouden vaart. Doe onze groeten aan de rendieren, want die missen we erg, vooral ik.
    Groetjes,
    Hiltsje.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

