Dat was het weekend

WPH13-4-07.jpg

De Winkler Prins Harmonie zoals die vrijdagavond op het podium zat tijdens de uitvoering. Een mooi stukje muziek werd ten gehore gebracht. Genieten dus. Er was ook een optreden van het blaasorkest van de Realschule Aschendorf (Dld). Zie hier.
De WPH bestaat 30 jaar, maar dat Duitse orkest is al in 1951 opgericht, zag ik op hun website. Ook zij lieten een goed stuk muziek horen.

VEENDAM – Een 62-jarige cameraman uit het Noord-Hollandse Huizen is zaterdagavond in Veendam ernstig gewond geraakt bij een val van een podium.

De man maakte opnames van een concert in cultureel centrum Van Beresteyn. Vlak na aanvang van de voorstelling viel de cameraman; hij kwam op zijn hoofd terecht. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis vervoerd. Over zijn toestand is niets bekend.

De concertzaal is tijdelijk ontruimd na het ongeluk.

Bovenstaand stukje overgenomen van http://www.rtvnoord.nl/home/. Dit gebeurde dus tijdens het 2e concert op zaterdagavond. Onze kleindochter belde gisteren speciaal op om ons over dat ongeval te vertellen. Ze was zeer onder de indruk. "Gelukkig" heeft ze zelf de man niet zien vallen, maar wel van alles meegekregen van de afhandeling. De man deed een stap teveel naar achteren…… Een triest voorval in een feestelijk weekend van de Harmonie.

muzieknootjes.bmp

Ja en dan dat weer, he? Als dit een afspiegeling moet zijn van wat de zomer ons brengt, dan staat ons nog wat te wachten! Omdat ineens heel veel planten, struiken, bomen etc tegelijk bloeien zweeft er ook nogal wat stuifmeel enzo in de lucht. Mensen die daar allergisch voor zijn kunnen dat al behoorlijk merken. Benauwd, niezen, loopneus, tranende ogen: je zult er maar last van hebben!
Gistermiddag was het bij ons in de tuin 29xc2xb0 C! Warm! Ik ben tenminste op een gegeven moment maar binnen gaan zitten. ’t Was mij te warm. Je voelt bij ons ook (bijna) geen wind. Erg wennen dus aan die andere temperaturen. Maar hoofdzakelijk wel lekker er van genieten, hoor!

hekjemetbloemen.gif

13 thoughts on “Dat was het weekend

  1. Hopelijk gaat het goed met de cameraman.

    Ja de temperaturen zijn hoog. Erg hoog. Te hoog. Hopelijk zet zich dat in de zomer niet door. Want wie zit er nu te wachten op temperaturen van 37 graden. Je verzet geen poot meer. Van mij mag het bij 23 graden zo ongeveer wel blijven.

  2. dat zo`n man nu niet gewoon op vrijdag de dertiende van het podium stort????
    Maar zonder dollen…..dat is wel heel vervelend zeg…voor alle andere aanwezigen trouwens ook.
    De schrik zal er goed in zitten.

    en praat me niet van pollen….goddank dat er medicijnen tbestaan anders zou ik gedwongen zijn binnen te blijven wat niet eens gek is voor een huismusje ….knipoog.

  3. Fijn dat jullie vrijdag avond genoten hebben
    Jaen dan die zaterdag…die val van de camera man…das xc3xa9cht schrikken.
    Geen wonder dat je kleindochter daar van onder de indruk was…Hopenlijk valt het allemaal mee…
    Ja de blaadjes groeien snel met dit weer he…en idd overal stuifmeel
    Geluykkig heb ik er geen last van..een zoon wel…en die heeft het nu wat minder !Gelukkig heeft ie medicijnen.

    Ja …tuurlijk zijn wij ook wel eens bij de BATAVIA werf geweest…en we gaan er nog wel eens heen…
    Ik heb er indertijd een hele lange log met veel foto’s over laten zien…maar als je om 4 uur nog wat wilt…is het geen optie om naar de Batavia wxc3xa9rf te gaan….die gaat om 5 uur dicht….en Batavia stad pas om 6 uur!
    Fijne avond Corry
    Groeten Sophia

  4. Even over die veiligheidscodes…..

    Op mijn weblog heb ik de brief aan de helpdesk van weblog gezet. Misschien dat dit navolging krijgt, want alleen met zijn allen kunnen we iets in beweging krijgen.

  5. Wat is dat sneu voor die cameraman en alle betrokkenen. Hoop dat hij er niet iets aan overhoudt.
    Zijn niet wezen camperen, onze dochter was jarig en de camper was niet thuis er moest nog een nieuwe kraan ingezet.
    Zaterdag over een weer gaan we, in de Meivakantie. Daar kijken we dus naar uit.
    Jullie gaan dan ook al bijna weg geloof ik hxc3xa8.
    Dat plekje met die futen, is in de Veenscheiding en dat ligt opongeveer 200 m. afstand, we komen er dagelijks langs zeg maar.
    ’t Is nu wel een stuk kouder, vind je niet? Daarom ben ik nu ook even achter de pc gekropen.
    Groetjes,
    Hiltsje.

  6. Hooii Hooiii Omaa en opaa:D

    we hebben nogh niks gehoort van die meneer maar we gaan hem met het helle orkest miss een kaartJJ stuuren:D…
    Nog even over die fotoow.. volgens mij moeten we nogh maar een nieuwe maken (waar ik een beetJJ normaal op sta;)) want deze is niet zo geslaagt;) maarjaa.. komt vast wel goewd(A)
    Liefs!!

  7. Hooii Hooiii Omaa en opaa:D

    we hebben nogh niks gehoort van die meneer maar we gaan hem met het helle orkest miss een kaartJJ stuuren:D… ( we zouden nogh van jack horen hoe het met hem was;))
    Nog even over die fotoow.. volgens mij moeten we nogh maar een nieuwe maken (waar ik een beetJJ normaal op sta;)) want deze is niet zo geslaagt;) maarjaa.. komt vast wel goewd(A)
    Liefs!!

  8. Zeker een grote schrik, maar van je kleindochter begrijp ik dat de man in kwestie wordt verblijdt met een kaartje.
    Dat doet hem vast goed.
    Ik vind de foto wel leuk hoor, maar nog een foto is natuurlijk altijd welkom, toch?

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

