Nou, effies dan

Rare titel van dit log. Voor degenen die geen dialect kennen: effies = eventjes. Zo, hebben we dat ook weer verklaard.
En waarom: "eventjes dan"?  Omdat ik eigenlijk niks bijzonders te vertellen heb. Alleen dat het prachtig weer is, maar dat weten jullie ook wel.

smiletje.gif

Rare zon, maar je kunt er wel om lachen.

Vandaag lekker in de tuin bezige geweest. Wat was het daar lekker weer voor! Johan heeft een hele grote rododendron verplaatst. Als je ziet hoe groot die wortel van die struik was! J. moest wel een meter in de grond om hem er helemaal uit te krijgen. Maar ’t is gelukt! Nu kan er weer wat anders op die plek, maar weet nog niet goed wat dat moet worden.  Er is nu ineens veel meer ruimte in de tuin, lijkt het wel. Ben trouwens wel benieuwd of die struik dit jaar nog gaat bloeien. Zo niet, hebben we pech gehad en kunnen we in ieder geval nog van die anderen struiken genieten.

vlinders.gif
Vlinders zie je ook al weer rondvliegen. Mooi!!!

Morgenavond worden we in Veendam verwacht. Onze oudste 2 kleinkinderen zijn namelijk lid van de Winkler Prins Harmonie. Dit is het schoolorkest van de gelijknamige scholengemeenschap. Dit gezelschap bestaat in 2007 dertig jaar en zowel morgenavond als zaterdagavond is er een jubileumconcert. Tja en daar mogen wij dus niet ontbreken….
Jeanine bespeelt het euphonium, terwijl Hendrik-Jan slagwerker is. Hij slaat er lustig op los. Beide hebben veel plezier in het musiceren. Morgen maar eens even bekijken hoe het ze vergaat.
drumstel.gif

7 thoughts on “Nou, effies dan

  1. Heerlijk he ….dit weer…iedereen is vrolijk…..
    Wij hebben vanmiddag lekker een eind gefietst…..(40 km ) ….
    En jullie dus lekker in de tuin bezig geweest…Maar als t goed is zitten er al knoppen in die Rhododendron ?…Ik hoop voor je dat ie het gaat doen….Leuk om naar je musicerende kleinkinderen te gaan kijken !
    Veel plezier…enne…Effies….zeggen WIJ ook hoor ! 🙂
    Nog een fijne avond en slaap lekker voor straks
    Groeten Sophia

  2. Veel plezier bij je muzikale kleinkinderen. Lijkt me erg leuk.
    Volgende week heeft onze oudste kleindochter een voorspeeluur van de gitaarles, daar ga ik ook even heen. Leuk om ze zo te volgen hxc3xa8?
    Ben bijna jaloers, nog een paar weekjes en je zit in Scandinavixc3xab. Wij wachten nog een tijd. Als onze oude hond er niet meer is gaan we ook weer, al die prikken doen we haar niet meer aan en de dierenpension ook niet meer. Wij gaan wat rondtouren door Duitsland, Zwitserland enz. Ook heel erg leuk, heb er ook zin in, maar dat duurt nog tot juli/aug. Komend weekend gaan we niet, hebben een feestje van het koor en zondag is onze dochter jarig. Dus…. lekker feesten. Later weer met de camper.
    Geniet van de komende mooie dagen, Corry en tot de volgende ronde.
    Hiltsje.

  3. Nou ik ben met xc3xa9xc3xa9n struik blijven steken in de vele wortels. Grrrr…..Jullie krijgen een leuk weekeinde zo te horen/lezen. En dat onder een mooie zon. Natuurlijk wens ik jullie fijne dagen toe. Geniet er van. En nu ga ik kijken wat in hemelsnaam een euphomium is.

  4. hoi meis

    leuk dat ik nu weet waar je uithaqngt;-)

    het log is voor mij redelijk te volgen. het is redelijk overzichtig en rustig van kleur.
    ik hoop dat je veel plezier hebt gehad bij het muziekale uitstapje. lijkt me heel speciaal om zoiets mee te maken met zulke muziekale kleinkids.

    hij wil het bericht blijkbaar niet verzenden met de url erbij dus heb ik die weggehaald.
    owja wat ik nog wilde zeggen. het grote nadeel van weblog vind ik de code’s die je steeds in moet tikken als je een reactie wilt geven. txc3xads om wanhopig van te worden want ik kan ze hast niet ontcijferen en ben soms dus erg lang bezig steeds opnieuw en opnieuw als er niemand anders thuis is.

    een fijne zondag en veel liefs yinte

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

