Lekker!

Wat hebben we afgelopen weekend met z’n allen genoten van het prachtige weer. Gisteren eerst naar de kerk, waar een "school en kerk-dienst" werd gehouden. De plaatselijk school had heel erg zijn best gedaan om alle leerlingen wat te laten doen. Heel lief die peuters, die samen een lied zingen. Er is zelfs een muziekgroepje o.l.v. een heel enthousiaste leerkracht. Er doen daar een kleine 20 leerlingen aan mee met allerlei instrumenten. Heel bijzonder dit jaar: een accordeon!
Na afloop van de dienst stond de koffie klaar en dan kun je zo gezellig met allerlei mensen even (bij)kletsen.

Gauw naar huis en me heerlijk geinstalleerd in het zonnetje. Met een tijdschrift, later met een boek. Nou, dan heb je geen kind aan mij!

Maar er moest ook nog wat gegeten worden. De C1000 supermarkt geeft wekelijks een drukwerkje uit met lekkere, verantwoorde (zeggen ze) recepten. In die van vorige week (nr. 13) had ik een slankrecept (p.p. 300 kcal) gezien, en die wou ik wel eens even proberen.

Venkelsalade
Venkelsalade met gorgonzola

Die heb ik gisteren dus gemaakt. Was heel benieuwd of het lekker was. Nou, errug lekker zelfs. Ik kan je van harte aanbevelen deze salade ook eens te proberen. Het recept:

Venkelsalade met gorgonzola

Geschikt voor 4 personen

Nodig:
2 venkelknollen
2 sinaasappels
1 rode ui in ragdunne ringen
1 bakje honing-mosterdsaus xc3 90 gr. (c1000)
250 gr gorgonzola in stukjes
4 el verse peterselie, grof gesneden

Bereiding:
Maak de venkelknollen schoon en schaaf ze heel dun
Scil de sinaasappels dik, snijd de partjes tussen de vliesjes uit en vang het uitlekkend sap op
Schep de venkel met de sinaasappel, het uitgelekte sap, de ui en de dressing door elkaar
Verdeel de kaas en de peterselie erover.

Lekker met breekbrood (C1000)

Ik heb dit recept maar even opgeslagen als word-document.  Ga dit vast nog wel vaker maken. Niet vragen wat breekbrood is, dat weet ik niet. Ik heb er gewoon een lekker bruin pistoletje bij gegeten. Heerlijk!

5 thoughts on “Lekker!

  1. Ja Corry, het valt niet mee om krom Nederlands te schijven. Maar om de sfeer te treffen, moest het toch even. Ze kunnen wel beter, die pubers, maar dat is niet in (bon ton zeiden ze vroeger). De beschreven situatie is mij een doorn in het oog. Het is hard vechten hoor.

  2. Hallo Corry.
    Breekbrood zal wel stokbrood zijn.
    de Fransen breken dat toch?
    Maar het lijkt me lekker.gezond ook nog.
    Weet je al wat je met pasen eet?
    Fijne dag morgen en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

