Stappen met zus

Ik heb hier al eens geschreven dat ik 1 zus en 5 broers heb. Tja, je doet het er maar mee, he?
Vandaag ben ik wezen stappen met mijn zus. Zij stapte in Nijverdal in de trein, en ik in Assen. En die trein bracht ons naar Groningen, alwaar we een bezoek brachten aan het Groninger Museum.

Hall_station_groningen_1
Hal van het stationsgebouw in Groningen

Dit museum ligt tegenover het station, en dat was vandaag maar goed ook, want het goot!!! Dus snel naar binnen. Wij wilden de speciale (tijdelijke) tentoonstelling van schilderijen van AKSELI GALLEN-KALLELA  bekijken.  En we hebben genoten! Hier kun je  een documentaire van Tineke de Groot bekijken over deze schilder. (Avro’s Close Up).

Op Wikipedia  (hier dus) kun je heel veel  over hem lezen en via allerlei links kom je dan op sites met afbeeldingen van zijn doeken. Mooi!

Dek_kalevala 
Het "hoofdmotief" van de tentoonstelling.

Zeer het bezoeken waard. Als je nog nooit in het Groninger museum was, is dit toch wel een mooie gelegenheid. Want dat is wel zo’n bijzonder gebouw. Gaan kijken dus! (Indien mogelijk natuurlijk).

3 thoughts on “Stappen met zus

  1. Dat is inderdaad een tip die ik als knoop in mijn zakdoek leg. Het is wel een eindje weg maar misschien is het eens te combineren met een familiebezoekje. Ziet er goed uit.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

