Gustav Vigeland

Vandaag neem ik jullie even mee naar een park in Oslo, wereldberoemd door de beelden van Gustav Vigeland.
Het Vigelandpark ligt midden in het Frognerpark, genoemd naar de wijk in Oslo waar dit park gesitueerd is.  Wij zijn twee keer in dat park geweest, en hadden er graag afgelopen zomer weer eens rond gekeken. Helaas lukte dat niet doordat ik ziek werd.
Onze buren zijn in oktober een paar dagen naar Oslo geweest en ik kreeg een paar foto’s van hen om jullie te laten zien. Ik heb er een paar aan elkaar geplakt, anders blijf je aan het ophalen, plaatsen enz.

Klembord3.jpg

Klembord3-2.jpg

Wat hadden onze buren mooi weer toen in oktober!

boosmanneke.jpg
En wat vind je van dit kwade manneke? Hij vertedert mij elke keer weer.

Het laat zich raden dat ik iedere Noorwegenganger aanraad (indien mogelijk) dit park te bezoeken en van de beelden van Vigeland te gaan genieten!

13 thoughts on “Gustav Vigeland

  1. Als we al weer in Noorwegen komen, rijden we met een grote boog om of zo snel mogelijk door de steden heen. Wij houden meer van puur natuur en zoeken het dan ook vaak wat hoger op.
    Hebben ze in Belgixc3xab ook niet zo’n soort manneke??
    Wat de oppasserij betreft, we kwamen mooi op tijd terug voor de voeding. Hij bleef slapen tot het laatst en pake zeer trots natuurlijk en wij lekker gewinkeld.
    Prettig weekend alvast,
    Hiltsje.

  2. Mooi….die beelden !
    Inderdaad jammer dat je daar afgelopen zomer niet geweest bent…leuk dat je buren die fotos aan je gaven …
    Prachtig met die blauwe luchten erachter….!
    Die onderste is heel erg leuk…wat een kwaad manneke !!
    Hi…en je blijft foto’s ophalen ?
    Jammer van die mooie foto’s dat ze zo klein zijn…….Maar ja…..niet iedereen steekt evenveel tijd in een log maken …haha !
    Fijne vrijdag Corry….en een heel fijn weekend
    Groeten Sophia

  3. Mooi weer in Oslo!
    Jongste zoon die gaat trouwen was er in jan.Mooie foto’s hadden ze maar geen sneeuw.!!
    Gisteren nog niet geslaagd bij Roetgerink.
    Eind maart is er weer een aktie van Frans Molenaar en dat vorige had hij er ook van.Dus nog even geduld.Maar ik denk dat het een pak wordt dat er al hing omdat daar een vestje bij zat.En dat wil hij ..dan kan hij zijn gouden zakhorloge dragen.
    Dat kreeg hij van mijn vader toen we trouwden.
    Hij was vasr blij dat hij van me af was.Nee…..gekheid hoor.Mijn vader was heel gek met me.
    Ik wens jullie een fijn weekend,
    En groeten van Ria.

  4. Schitterend, echt de moeite waard denk ik.
    Zelf ben ik dol op beeldentuinen, maar deze lijkt me echt geweldig !
    (Leuk dat ze van Julian ook een beeld hebben gemaakt 🙂

    Groet, Ali J.

  5. hoi meis,

    even een aantwoord op je vraag, of je op Malta auto’s kunt huren, jazeker kun je dat, maar houd er wel rekening mee dat ze aar links rijden,dus dat dat wel wennen is.
    maar het is zeker de moeite waard hoor.

    ik schrijf de naam van dit park op als we van de zomer in Noorwegen komen en het lukt dan kunnen we er langs gaan.
    bedankt voor de tip.

    fijn weekend

    liefs

  6. Daar zijn wij ook doorheen gelopen, toen we enkele jaren geleden bij vrienden op bezoek waren die toen in Oslo woonden. We waren zeer aangenaam verrast door de beelden in dit park – en we hebben volgens mij hetzelfde mannetje op de foto.

    Mooi park, mooie beelden! Ik meen me ook een centrale zuil te herinneren waarin allerlei figuren in elkaar grijpen… Nu ga ik binnenkort toch de foto’s weer eens opzoeken. Bedankt – een leuke herinnering!

  7. Corry, je bent voor mij wel een goede wegwijzer. Want ik ben al een paar keer in Zweden en Denemarken geweest maar Noorwegen is er nog niet van gekomen. Naar een Oslo trip heb ik al een paar keer schuin in de boekjes gekeken. En nu ik dit zie, kijk ik nog schuiner. Ik ga je tip meewegen in de vakantiebestemming (alleen de portemonnee weegt zwaarder).

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

