Boekenmarkt

Gisteren was er een boekenmarkt in de Koepelkerk.

Koepelkerk
(Afbeelding  hier geleend)

Een heel spektakel. De hele bovenverdieping staat vol met tafels met boeken. Alles keurig gerubriceerd op soort, dus: romans, reisboeken, genealogie, naslagwerken, kinderboeken,  enz. enz. Voor de vrijwilligers, die dat werk allemaal maar "Pro Deo" doen, een gigantische klus. 
Ook tijdens de verkoop zijn er veel mensen actief. Je kunt niet alleen boeken kopen, maar ook handwerkjes, puzzels, etc.  En natuurlijk wordt de inwendige mens niet vergeten: koffie, thee, frisdrank, broodjes, erwtensoep. Heerlijk!
De totale opbrengst is bestemd voor het onderhoud van de Koepelkerk. Een oud gebouw, dat wel een monument is en jaarlijks voorgeschreven onderhoud moet ondergaan. Kost klauwen vol geld….

Vanmorgen werd de voorlopige opbrengst tijdens de kerkdienst bekend gemaakt:

xe2x82xac 5500,00!!!

Hulde aan al die vrijwilligers die dit maar eventjes mogelijk maken! (En aan de klanten natuurlijk).

Ik heb er nog een oud boek op de kop getikt van de schrijfster Louise M. Alcott. Deze schreef ook de boeken "ONDER MOEDERS VLEUGELS" en "OP EIGEN WIEKEN". Volgens mij is daar ooit een tv-serie van geweest.

De_wereld_in
Leuk zo’n "antiek" boek!

10 thoughts on “Boekenmarkt

  1. Maar het is die klauwen met geld wel waard zo te zien. Wat een mooi gebouw. De opbrengst lijkt me ook erg mooi. En los daarvan: die marktjes in de kerk zijn altijd zo reuze gezellig en je proeft er een gemoedelijke sfeer. In de Zaanstreek is dat zo en dat zal bij jullie niet anders zijn. In het kerkje bij mij om de hoek was er ook altijd een rad van avontuur. Mijn moeder won daar altijd zeepjes en andere kleine dingen. Toen ik ze later vond waren ze allemaal zowat versteend.

    Ik moet toch eens in Smilde gaan kijken.

  2. Fijn dat er zoveel mee opgehaald is…en jij hebt een prachtig oud boek…Die twee die je opnoemt…ja die ken ik geloof ik wel…maar of daar nu een serie van is geweest ?…Kan ik me niet herinneren
    Fijne maandag voor jou
    Groeten Sophia

  3. Wat een goed initiatief !
    En dan nog een prachtig geldbedrag bij elkaar sprokkelen, heerlijk hoor !
    Ik ben dol op boekenmarkten, helaas heb ik deze dus gemist.

    Groet, Ali J.

  4. Wat bekend allemaal voor mij Corry, via Plato kom ik hier terecht. Ik zag Smilde staan en dan word je als voormalig bewoner nieuwsgierig. Vroeger heb ik vlakbij de Koepelkerk gewoond, bij de Polakkenbrug.
    Nu ben ik verkast naar onze hoofdstad maar mijn ouders, broer en mijn opoe (98) wonen er nog.
    En Noorwegen…..prachtih he?
    Alleen jouw ervaring daar is qua gezondheid niet zo prettig geweest.
    Leuk een log met zoveel herkenning!
    groet, Femke

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

