Even een update

Even tijd voor een berichtje. Want ik ben behoorlijk bezig met die curus website maken. Je moet toch oefenen thuis, anders krijg je niet alles mee. Van die 2xc2xbd uur op de cususavond steek je wel wat op, maar door thuis te oefenen en te proberen leer je het meest. Maar of alles echt zal resulteren in een (zinnige) website weet ik nog niet.

Tourscreen_pub

Verder ben ik druk aan het corresponderen met een mevrouw, die op internet uitgevonden had, dat ik het boek "Duco’s gevleugelde dromen" (schrijfster: H. J. van Nijnatten-Doffegnies)  bezit. Ze wil dat graag van mij overnemen. In 2005 had ik al eens gereageerd op een vraag van iemand die dat boek (ook) graag wilde hebben. Maar helaas hoorde ik niks meer van de zoekende. Dit heb ik gemeld op de site waar de vraag stond, en dat bericht heeft de (nu zoekende) mevrouw gelezen en stuurde mij een mailtje. Zo kun je zomaar iemand heel blij maken met een (toch wel) oud boek. En zo kan het gebeuren dat Duco’s dromen binnenkort naar Amersfoort vliegen.

Ben benieuwd of iemand van jullie dit boek kent of ooit gelezen heeft. Ik heb het al wel 50 jaar in mijn bezit, en heel vaak gelezen. Elke keer weer prachtig!!

Tot de volgende keer!!!

10 thoughts on “Even een update

  1. Ik ken wel boeken van die schrijfster… Huis van licht en Schaduw… en……Moeder Geerte. !!..
    …Ken je die ?
    Ook prachtig
    Maar fijn dat je zo iemand blij kan maken.
    Valt denk ik nog niet mee he…die website cursus….maar wel leuk dat je er zo een plezier in hebt.
    Ja en hey geleerde wel even thuis herhalen…anders vergeet je het weer he….
    Fijne woensdag Corry….groeten Sophia

  2. Hallo Corry

    Ik voel me zeer vereerd op een officiele blog te staan, ik heb er zelf niet eens een terwijl ik toch dacht een moderne vrouw te zijn. Wat staat er trouwens veel op, een echt monnikkenwerk. Sinds mijn hersenbloeding kan ik niet zo vanzelfsprekend meer lezen en schrijven dus heb ik nog niet zoveel gezien en ik heb geen idee wat waar staat. Iedere keer dat ik ergens klik komen er weer andere stukjes tevoorschijn, heel leuk maar ook heel veel. Ik zal hier nog wel eens terugkomen.

    En ik ben heel blij met Duco’s Gevleugelde Dromen, omdat ik de titel niet wist ben ik jaren op zoek geweest naar een jongetje dat op vogels vloog en werd ik steeds naar Niels Holgersson verwezen, ook een mooi boek maar het haalt het niet bij Duco met platen van Anton Pieck. Ik heb Duco 40 jaar geleden gelezen toen ik 7 jaar was en ik ben heel benieuwd of het boek nog steeds zo prachtig is als ik het mij herinner. Volgende week zal ik het weten.

    Groeten uit Amersfoort

  3. Wat leuk om zo aan een boek te komen waar je misschien al jaren naar op zoek bent.
    Ik ben heel benieuwd hoe Astrid deze hernieuwde kennismaking gaat beleven.
    Zelf koop ik tegenwoordig ook redelijk veel boeken online, aangezien ze daar voor een prikkie staan.
    Zo snuffel ik vaak even op http://www.boekenkraam.nl, maar ook Marktplaats enz zoek ik vaak even op.

    Groet, Ali J.

  4. Via het web ook bij jou terechtgekomen door mijn zoekopdracht van Duco’s gevleugelde dromen. Ik ben al een kleine 2 jaar naar het boek op zoek (soms maar even niet en dan weer fanatiek wel) omdat mijn zoon Duco heet. Jammer dat ik er te laat achter kwam dat je het boek in je bezit had.

    Mocht je het nog een keer tegenkomen, houd dan mijn mailadres even binnen bereik. Ik zou er enorm blij mee zijn

  5. Hallo allemaal,

    Ik ben ook in het bezit van Duco’s gevleugelde dromen vanaf mijn 4de jaar. Ik heb het indertijd van mijn tante gekregen die bij de uitgever van |Dishoeck werkte. Ik vond het een van mijn mooiste kinderboeken en ga het binnenkort herlezen. Het is erg sprookjesachtig en past prima in de sfeer van Anton Pieck de illustrator!
    Veel leesplezier!

    Kees
    52 jaar

  6. hallo,
    ook ik ben op zoek naar het boek duco’s gevleugelde dromen,ik heb het gelezen toen ik een jaar of 10 was,en vond het erg leuk.
    nu zou ik het graag aan mijn dochter willen laten lezen,maar de bieb heeft het niet meer.
    dus als iemand het nog heeft,laat het me dan weten.
    groetjes marion

  7. Wij, 3 broers, zus en ik, hebben het boek ‘Duco’s gevleugelde dromen’ rond 1965 gekregen van onze moeder. Het is waarschijnlijk een van haar laatste kado’s aan ons geweest, want eind 1967 is ze overleden. Door een verhuizing, 2 jaar later is het boek kwijt geraakt.Wij waren nog allemaal heel jong, ik zelf was pas 10 jaar . Maar het boek is me altijd bij gebleven. Ik kan me nog herinneren dat er oud nederlandse woorden instonden en natuurlijk de illustraties van Anton Pieck. Ik ben al heel lang op zoek naar dat boek vooral ook omdat het emotionele waarde voor ons heeft. Ik heb het als kind graag gelezen en zou het fijn vinden als ik een exemplaar kon vinden.Al kan ik me niet voorstellen dat iemand die dat boek heeft er afstand van kan doen. Maar ja, je kan nooit weten. Ik houd me in ieder geval aanbevolen.
    Groetjes Ans

  8. Ook ik ben een gelukkige bezitter van het genoemde boek, Ik heb ‘m ook al ruim 35 jaar. Mijn pup heeft een stuk uit de kaft gevreten, en toch…. kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ‘m weg te doen….
    Tis zo’n mooi boek en het maakt zo een verschrikkelijke indruk op je als je nog zo klein bent…

    Joka
    43 jaar

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

