Cursus

In Smilde is een Buurtacademie actief. Kijk hier voor een beschrijving van de "markt" die op 30 september gehouden werd, en waar die academie geintroduceerd werd. Ze bieden diverse cursussen aan, waaronder "Website maken en beheren". De opleiding wordt gegeven door het Drenthe College uit Assen. 6 Lessen, kosten: koffie, thee. Verder niks, raar maar waar.

Ik ben ook met die cursus bezig. Je leert er wel wat van. Interressant wat er allemaal met een "echte" website mogelijk is. Moet ik me maar eens heftig in gaan verdiepen.

Ik heb een (oefen)website aangemaakt bij HCCnet, dat is gelukt, maar nu krijg ik ‘em niet aan het draaien. Moet daarom maar eens even contact opnemen met de helpdesk. Jullie horen nog!

Computer_dame

7 thoughts on “Cursus

  1. Leuk dat je dat doet Corry…..was het moeilijk ?
    Als je hem draaiende hebt….die website…mogen wij dan ook eens kijken …Ik ben wel benieuwd…Ja bij de provider heb je ook ruimte voor een website……maar ik vind weblog ook leuk dus hou ik het daar maar bij…werk zat !!
    Succes…en voor nu een fijne avond
    Groeten Sophia

  2. Ha Corry.
    Ik heb 2 jaar geleden ook een cursus website maken gedaan .Bij de 55plus.
    Leuk maar ik doe er verder niets mee.
    Het was trouwens zeer ingewikkeld.Maar het werd gegeven door iemand die altijd op de universiteit hier les heeft gegeven.Hij kon beslid=st niet in makkelijke woorden iets over brengen.Maar ik heb er wel wat van opestoken.
    Wat betreft de bieb…Hier was ook sprake dat de stadsbieb in het muziekkwartier zou komen.Maar je raadt het al te duur!!
    Die stadsbieb wordt wel wat verbouwd.Nu is er hier vlakbij een nieuw zorgcentrum gekomen.Heel handig want je kunt er als buitenstaander ook eten.Nu heeft die ruimte aangeboden om de buurtbieb te huisvesten.
    Maar niets is nog zeker of de gemeente dat wil.Kost toch wel wat huur.
    Je kunt er trouwens vanaf 2 jan.ook bloed laten prikken.Nu hoeven we niet meer naar het ziekenhuis.Wim is er vanmorgen al geweest.Ideaal want het is op loopafstand.
    Nog even en we kunnen er zelf ook een plekje uitzoeken.
    Groeten van Ria.

  3. Dag Corry,
    Lukt het al met het publiceren van de site? Ben je al begonnen met je huiswerk voor de cursus? Ik ben het boek aan het doornemen, maar dat gaat moeilijk zonder oefenbestanden. Ik wilde mijn website verbeteren, maar ook dat lukte niet goed, want ik heb nog niet helemaal door hoe ik alles moet opslaan. Dus heb ik vanmorgen eerst de online cursus, die in het helpprogramma van frontpage is opgenomen, gedaan en nu is het me een stuk duidelijker geworden; een aanrader!
    Tot volgende week op de cursus.
    Groet, Marga Fennema

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

