Binnenkort jarig

Ja inderdaad, op 1 januari hebben wij een jarige in ons midden. Johan hoopt dan namelijk zijn verjaardag te vieren. En daar ben ik hartstikke zenuwachtig voor.

Waarom?

Nou gewoon, er komt op 1 januari altijd veel visite. "Vroeger" draaide  ik mijn hand daar niet voor om, maar nu ben ik al dagen van te voren aan het bedenken wat ik allemaal in huis moet halen. En zal ik dit jaar nu wel of niet taart

Taart

maken of doe ik iets alternatiefs? En dan bedoel ik: nieuwjaarsrolletjes, (mini)soesjes, (mini)tompoucen.

Welke hapjes zal ik nu weer eens maken. Enne….. heb ik wel genoeg in huis?

Komkommer_zalm_small

Die laatste vraag kan ik eigenlijk nu al wel beantwoorden; namelijk: zat!  We houden altijd over. Dat is wat de drinkerij betreft niet erg, dat houd je wel lang goed, maar worst, kaas, en wat al niet meer, dat moet toch wel aardig snel geconsumeerd worden.

Ik ga in ieder geval de kipsalade met bleekselderij etc maken. Recept volgt nu

SALADE MET KIPFILET, BLEEKSELDERIJ ETC.

(voorgerecht 4 personen)

Benodigd: 250 gr. kippenpoulet, xc2xbd kippenbouillontablet,

100 gr. rozijnen, 3 stengels bleekselderij, 200 gr. jonge komijnekaas,

xc2xbd bekertje zure room, 1-2 theel. citroensap, zout, 2 theel. kerrie,

4 schijfjes sinaasappel

Poulet koken in xc2xbd liter water met het bouillontabletje. Gewassen rozijnen weken.

Draden van de stengels bleekselderij aftrekken, wassen en in dunne ringen snijden.

Vlees in mooie stukjes snijden, evenals de kaas.

Roer van de zure room, het citroensap, wat zout en de kerrie een sausje. Schep alle ingredixc3xabnten voorzichtig door elkaar.

Verdeel de salade over 4 glazen en hang aan de rand van elk glas een schijfje sinaasappel.

Je kunt  de salade natuurlijk ook in een schaal serveren. Als op meer personen gerekend wordt de hoeveelheid ingredixc3xabnten aanpassen.

Succes verzekerd! En verder zien we wel wat er allemaal gebeurt.

Ik heb in ieder geval een paar drukke dagen voor de boeg. Of ik dus veel achter de pc te vinden zal zijn? Ik waag het te betwijfelen.

Daarom nu alvast voor iedereen:

image

gewenst. We zien elkaar in ieder geval in 2007 weer (D.V.)

Tot dan!

11 thoughts on “Binnenkort jarig

  1. En precies om die reden vier ik mijn verjaardag al jaaaaren niet meer. Ik heb gewoon geen zin in al dat gedoe.
    Toch nu alvast een heel prettige verjaardag gewenst. Mijn beste wensen voor 2007 en een HARTELIJK GEFELICITEERD voor Johan.

  2. Corry…ik wens je dan heel veel sterkte
    Weet je niet hoeveel mensenb er komen ?
    Dat zou even iets makkelijker zijn…..dan weet je de hoeveelheden…
    Naar ik wens Johan en jou een hele fijne verjaardag….
    Eerst een fijne jaar wisseling …en al het goede voor het nieuwe jaar
    Vast van Harte Gefeliciteerd !!
    Groeten Sophia

  3. Corry, ik denk dat je het uitstekend voorelkaar hebt en je bent waarschijnlijk zenuwachtig voor niets. Maar ik heb dat ook altijd, bij elk feest weer.
    Het komt vast goed Corry!!
    Van harte gefeliciteerd alvast met Johans verjaardag en voor jullie een heel gezond en voorspoedig 2007.
    Groetjes,
    Hiltsje.

  4. Yummie, voor die salade kom ik! Enne ….. waren daar niet een paar (klein-)dochters die hun hulp hebben aangeboden zodat ‘oma wat meer tijd heeft om met de visite te praten’ ?!? Wxc3xa9l gebruik van maken hoor, en de ervaring leert: het loopt altijd op (nieuwjaars-)rolletjes, duzzz: rustig blijven ademhalen en je realiseren dat al het bezoek nog stijf staat van de oliebollen 😉

  5. Succes. Jullie beginnen het nieuwe jaar dus altijd met een feestje! Fijne verjaardag (en inderdaad, het zal allemaal zeker prima verlopen. En anders jammer dan, het gaat toch om de gezelligheid?)

    Gezond 2007 toegewenst… laat de logjes maar komen!

  6. Bij deze wens ik jullie allen alvast een hele fijne verjaardag en natuurlijk een fantastisch 2007 toe.
    Maak je niet te druk om de hapjes, meestal komt alles gewoon op zijn pootjes terecht.
    Smakelijk eten en een hele fijne jaarwisseling.

    Ali J.

  7. Hallo Corry

    Ja een jarige op de eerste dag van het jaar je heb zeker aanloop zo`n dag.

    Alvast gefeliciteerd met Johan voor het geval dat ik morgen niet langs kom.
    Maar ook een fijne oudejaarsavond ik denk dat je het viert met je kinderen.
    Nu ik zit alleen mijn man heeft nachtdienst maar dat geeft niet ook er zijn mensen die moeten werken.
    Groetjes en tot in het nieuwe jaar.
    Corry

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

