Bethlehem

Tijdens die reis door Israxc3xabl hebben we (uiteraard) ook een bezoek gebracht aan Bethlehem. Daar staat de Geboortekerk, een heel groot gebouw, waarin alle religies hun eigen plekje hebben. Dus Grieks-Orthodox, Rooms-Katholiek, Protestants en zo nog een paar. Ook hier vond ik niet de essentie van het geboorteverhaal.

In Bethlehem hebben we wat rondgewandeld en koffie gedronken.

Plein_in_bethlehem

Koffie_in_bethlehem

St George’s restaurant voor lekkere koffie. Rechts zie je het gemeentehuis van Bethlehem.

We waren ook in de velden van Efratha, waar nog steeds schaapskudden ronddwalen. Daar voel je het Bijbelverhaal tot leven komen.

Schaapskudd

Dat was het even om een beetje (extra) in de kerstsfeer te komen.

image

Rest mij nog jullie allemaal hele Fijne Kerstdagen te wensen.

image

8 thoughts on “Bethlehem

  1. Is vast een hele mooie reis geweest…en …..je hebt er heel erg van genoten he
    Dat is nog wel eens een wenns van mij…om daar ook rond te lopen…In het land van de Bijbel……

    Ook ik wens Johan en jou hele fijne Kerstdagen…..Geniet er van…en van je familie
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

