Nazareth

In februari/maart 2000 heb ik een reis naar Israxc3xabl gemaakt. Mijn broer was reisleider en hij heeft alles geregeld. Hij woont in Haaksbergen, en er waren dus heel veel bewoners van die plaats (e.o.) mee. Maar er was nog plek over, en samen met mijn zus hebben wij ons dus ook opgegeven. Onze mannen hoefden niet zo nodig mee. En toen waren wij dus met 2 zussen, een broer en een schoonzus zomaar ineens samen op vakantie. Heel bijzonder!

Uiteraard werd in Nazareth de Basiliek van de Aankondiging bezocht. Basiliek_van_aankondiging 

Een geweldig grote kerk, waar je  Maria helemaal niet kunt plaatsen. Maar ja…..

Binnen in de kerk waren veel afbeeldingen van Maria met Kind, gemaakt door kunstenaars van overal. De volgende sprak mij erg aan:

Maagd_met_kind_in_nazareth

Ik meen me te herinneren, dat deze door een Amerikaan gemaakt is.

Maar al die pracht en praal in zo’n gebouw: ik heb er niks mee.

Bij een wandeling door Nazareth kwam ik een beeld tegen, dat mij heel erg aansprak. Het stond in een "vergeten hoekje", maar is geweldig in al zijn eenvoud. Kijk maar:

image

De totale verwondering van Maria als ze de boodschap van de engel hoort. Zo duidelijk zie je, dat ze van het hele verhaal geen barst snapt, maar toch…….

Echt een foto om in deze Adventstijd te laten zien, vind ik.

3 thoughts on “Nazareth

  1. Ja….je ziet de verwondering er van afstralen
    Wat leuk dat jullie als 2 zussen toen zijn meegegaan….
    Is vast een hele fijne reis geweest

    Jammer dat je visite kreeg gisteren…want ik vind t altijd wel leuk om mee te doen

    Nog een fijne donderdag voor jou
    Groeten Sophia
    Groeten Sophia

  2. Dag Corry,
    Geen zorgen hoor, heb vanaf vanavond vrij tussen Kerst en Oud- en Nieuw. Kan dan lekker bijkomen. Concert is goed geslaagd, allemaal leuke reacties gehad.
    Mooi zo’n vakantieherinnering, was een heel indrukwekkende reis, denk ik, kennissen van ons zijn ook al eens geweest en kwamen ook helemaal onder de indruk weer thuis.
    Van hier hele fijne Kerstdagen en goed en gezond 2007 voor jullie allemaal.
    Groetjes,
    Hiltsje.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

