Kerstmarkt

Strobeesthartje

In deze Adventstijd kun je haast elke dag wel naar een kerstmarkt. Heel gezellig allemaal, maar je kunt niet overal naar toe gaan. Gisteren (zaterdag) zijn wij naar Gieterveen geweest, een klein dorpje op de Drentse Hondsrug. En daar hadden ze wel drie kerstmarkten, ontdekten wij. Maar wij gingen er naar toe voor de Zweedse Kerstmarkt. Op de site werd namelijk ook beloofd dat er "loppis" verkocht zou worden, en daar is Johan gek op.

Wat LOPPIS dan wel is? Nou, gewoon tweede-hands spul. Als je in Zweden rondrijdt zie je heel vaak een bordje aan de kant van de weg met het woord "Loppis" erop en dan een richtingspijl. Reken maar, dat we daarom al bij veel Zweedse huizen hebben rondgestruind. En sommige heel leuke dingen op de kop getikt.

Het was er gezellig, heel druk en warm. Veel kraampjes die echt Zweedse produkten verkochten, een reisbureau (speciaal voor Scandinavie), lekkere Zweedse hapjes, koekjes  enz. en LOPPIS natuurlijk. Leuke hebbedingetjes. Maar we hebben er niet wat van meegenomen. ’t Gevoel was er niet bij. Ik denk, als we die zelfde dingen in Zweden waren tegen gekomen, dat we ze dan wel gekocht hadden.

Kookschort

Een foto van een mooi kookschort. En meer foto’s heb ik helaas niet kunnen maken. Niet van de Lucia’s (Download Lucia.doc ), die al zingend en met een kaarsenkroon op het hoofd rondliepen. Ze werden begeleid door viool- en harmonicamuziek. Heel mooi, maar dat had ik weer: denk ik er eens aan om een fototoestel mee te nemen, en wil ik een foto maken: batterij leeg. Grrrrrrrrrrrrrrr.

Maar het was erg leuk om daar eens rond te lopen. Volgend jaar misschien in Zweden??  Wie weet….

4 thoughts on “Kerstmarkt

  1. Wij gaan donderdag naar Dusseldorf….naar de Kerstmarkt…Nu met Gert…andere jaren vaak met Trudy …al is het wel wat jaartjes geleden hoor.
    Ja en dan over Zweden voor jullie aantrekkings kracht he
    Ja een kerstboom is voor jullie geen optie…maar ik ben blij dat wij hem deze keer vroeg neer hebben gezet…We hebben er al een heerlijk weekend van genoten !
    En helemaal nu met dat donkere weer…ik vind dat hoort erbij
    Voor nu een fijne avond voor jullie
    Groeten Sophia

  2. Ik ga graag naar Kerstmarkten, maar hier in de streek is een Kerstmarkt meestal spijs en drank. Daar hou ik dan weer niet zo van. Ik wil de gezelligheid van Kerstmis voelen op zo’n markt en toch minimum een Kerstboom en een Kerststal. Hier in het dorp was er Kerstmarkt vorige zaterdag, maar ik zag geen Kerststalletje en de vijf Kerstbomen stonden aan de rand van de Kerstmarkt, zodat je ze bijna niet kon zien.

    Bedankt voor je mening over mijn nieuwe layout.
    Ik heb er al veel tijd in gestopt en vind het dan leuk dat mensen hun mening uiten.
    De letterkleur heb ik al aangepast, weblog aanvaardt niet alle kleuren, moeilijk hoor.

    Fijne week.

  3. Ik wil volgend jaar weer eens naar een echt grote kerstmarkt in Duitsland. ’t Is een jaar of twintig geleden dat ik daar geweest ben, hoogste tijd om eens te ervaren hoe ik er nxc3xba tegen aankijk.

  4. Hoi Corry,

    leuk om te lezen dat bij onze zweedse kerstmarkt bent geweest. Jammer dat de foto’s niet gelukt zijn, maar daarom wil ik je even laten weten dat er inmiddels foto’s van de markt op onze site staan. Kun je toch nog weer een beetje de sfeer proeven…

    Groeten,
    Gea Diedel
    organisatie zweedse kerstmarkt

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

