Het was gezellig!

Wat was het zaterdagavond gezellig tijdens "ons" Sinterklaasfeestje. Iedereen had zich uitgesloofd om een leuke surprise te maken. Kijk, nu moet ik dus wat bekennen: Ik maakte geen foto’s! Kan jullie dus niks laten zien. Helaas, maar in de drukte van het lezen van de gedichtjes, het uitpakken van de cadeautjes heb ik het fototoestel glad vergeten. ’t Is niet anders….

image

Wij zeaaien nu Sinterklaas weer uit en hopen dat hij volgend jaar weer terug komt.

Nadat iedereen zijn/haar pakje(s) gekregen had, werd er een spel gespeeld. Iedereen was gevraagd 3 kleine cadeautjes mee te brengen, die werden verzameld en het spel kon beginnen. Er was een dobbelsteen nodig. Ieder gooide om de beurt, en als er 1, 3 of 6 gegooid werd, mocht je een pakje uit de mand pakken.

Dobbelsteen

Toen alle pakjes op waren begon het spel pas echt! Weer gooien met de dobbelsteen, 1, 3 of 6? Dan kreeg je een "actiekaartje" waar een opdracht op stond. Die moet je dan uitvoeren. Of je het nu leuk vond of niet. Er was b.v. een opdracht om xc3xa9xc3xa9n van je cadeautjes aan de persoon rechts van je te geven, of je moest van zitplaats ruilen met iemand terwijl de presentjes bleven liggen, of "geef 1 cadeau aan (bv) Johan" en zo waren er nog -tig andere opdrachten.

Download sinterklaasspel.pdf  Om dit bestand in beeld te krijgen moet je Adobe geinstalleerd hebben.

Hier kun je ook even kijken. Ik denk, dat die link niet erg lang werkt, na 5 december zal die wel weg zijn. Gauw kijken dus.

Maar wij hadden dolle pret. Het was de bedoeling dat iedereen in ieder geval 1 cadeautje over hield. Dat lukte , maar er was ook iemand die 5 cadeautjes had!

Kijk hier voor meer quizzen.

Tot de volgende keer!

One thought on “Het was gezellig!

  1. Haha…niet eens foto’s gemaakt….Wat errug Corry !!!
    Ik hoop dat ik het morgen niet vergeet
    Die spelletjes klinken heel leuk joh…Jullie zullen vast veel hebben gelachen
    Waren jullie met veel ?
    Later kijk ik wel naar je linken…Ik ga nu eerst een boterham eten…Heb ik wel zin in …mijn ontbijt was om half zeven….
    Fijne maandag voor jou
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

