Tijd voor Sint

Sint_aan_bar

En niet alleen Sint zit te denken, ik doe dapper met hem mee.

Zaterdagavond worden we bij onze dochter thuis verwacht, alwaar de Goedheiligman zijn opwachting zal maken (hopen we). Het vervelende is, dat hij zelf alleen maar hoeft op te draven, en ons het werk laat doen.

Omdat wij in resp. Veendam, Smilde en Lelystad wonen is het lootjestrekken een heel gedoe. Om alleen daarvoor een keer bij elkaar te komen, ging dit jaar niet.

Maar: zie daar! Annette vond http://www.lootjestrekken.nl/ .  Je geeft alle deelnemers met hun e-mail-adres door, waarna iedereen een mailtje krijgt met  het verzoek je lootje te activeren en een verlanglijstje toe te voegen. Als iedereen dat gedaan heeft, krijg je nogmaals een bericht met de naam en het verlanglijstje van degene waar jij een cadeau voor mag kopen.

image

Ja en dan kun je dus met het lijstje in de hand op stap, al dan niet met de auto. Kopen via internet is ook heel handig heb ik ontdekt. Vandaag besteld, morgen of overmorgen in huis. Hartstikke handig. En als je dan ook nog via iDEAL betalen kunt ben je in 1x klaar.

Maar nu de gedichten nog. En de surprises. Nou ja, ook daar slaan we ons wel door heen.

Het resultaat volgt te zijner tijd. Nu niet natuurlijk. Je weet maar nooit wie er op mijn weblog komt kijken……

Allemaal veel "dicht- en rijmplezier"!

image

7 thoughts on “Tijd voor Sint

  1. gezellig….dus jullie doen ook nog aan Sinterklaas
    Ja wij hebben het ook wel eens gedaan…Lootje trekken via die site…maar toen kregen er TWEE gxc3xa9xc3xa9n lootje…dus dat schoot ook niet op
    Dit jaar heb ik voor iedereen ( xc3xa9xc3xa9n per stel ) …envelop op tafel gelegd en daar de lootjes over verdeeld
    Ze er in gedaan en opgestuurd…de twee die over waren waren voor ons…Nou en ik weet xc3xa9cht niet meer WIE nu WIE heeft
    Zo ging het ook want een keer bij elkaar komen zat er ook voor ons niet in !
    Maar ik ben bijna klaar
    Succes vooe jou
    Groeten Sophia

  2. Wij trekken ook al een aantal jaren lootjes via lootjestrekken.nl. Ideaal. Werkte ook dit jaar weer perfect!
    En voor de andere kant van de familie hebben we weer iets anders bedacht. Iedereen koopt een kadootje van 5 euro en daarmee doen we zondag een spel. Uiteindelijk krijgt iedereen een kadootje (als het goed gaat).
    Veel plezier met alle voorbereidingen!

  3. off topic : Leuk die klassefoto van jou ! ( ik heb de link even in mijn adresbalk geplakt…toen werkte het wel !
    Ja idd het strikken tijdperk!!.bij mij ook hoor maar doordeweek was er geen tijd voor strikken…en dat was ik niet nut…Mijn haar zat nooit zo netjes overdag …hahaha…maar leuk die foto van jou
    Groetjes Sophia

  4. Wij vieren twee keer, in Steenwijk en Heerenveen. Steenwijk is nog niet aan lootjes toe en Heerenveen dit jaar voor het eerst. Ik ben benieuwd. Op internet heb ik ook wat ideetjes opgedaan voor gedichtsje. Want weet je, het hele jaar door kan ik ze wel maken, maar nu het er op aan komt kost het me vreselijk veel moeite. Dan maar een beetje hulp van anderen.
    Wens jullie veel plezier met de feestelijkheden en een prettig weekend,
    Hiltsje.

  5. Hahahaha, lootjes trekken via Lootjetrekken.nl, cadeautjes kopen via het internetwarenhuis, gedichtjes maken via gedichtengenerator.nl en het uitpakken…….

    Jaaaaaaaa…..dat doen wel zelf natuurlijk.

    En dan achteraf bij consumentengids.nl kijken of de cadeautjes kwalitatief nog enige waarde hebben zodat je ze evt. op Marktplaats.nl nog kwijt kunt proberen te raken….. πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€
    Aangevreten chocoladeletters zijn overigens weinig waardevol…..
    gewoon lekker opeten dus.

    Fijne en gezellige avond gewenst!
    Groetjes
    D&K

  6. Wij vieren sinterklaas met ons vieren.Mijn broer en schoonzus komen bij ons.Wij hebben ouderwets lootjes getrokken .Ja..ja uit de hoed en de eerste keer ging gelijk alles al goed.Niemand had zichzelf.
    Hier ligt dus alles klaar.Inclusief gedichten.
    Fijne sinterklaas voor jullie en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

