We zijn weer thuis!

Gisteren weer thuis gekomen na een heerlijk weekje Achterhoek. Lekker uitgerust, boeken gelezen, tv-zenders, (die we thuis niet ontvangen kunnen), gekeken. We hebben daardoor ontdekt, dat we eigenlijk niks missen. Dus zitten we weer zielstevreden thuis.

En we hebben eindelijk uitgevonden waar Abraham de mosterd (kan) halen. Namelijk hier. Ik heb er een paar foto’s gemaakt.

mosterdmaler.jpg

De "molensteen" waarop de mosterdzaadjes gemalen worden.

mosterdzaadjes.jpg

De steen met zaadjes van bovenaf.

gedichtje.jpg

Vanuit het museum kun je naar een restaurantgedeelte. Boven de deur hangt dit bord met wel een heel aardig prijsje voor je consumptie. Tja, dat waren nog eens tijden….

Later meer.

6 thoughts on “We zijn weer thuis!

  1. Goed te horen dat jullie het in de achterhoek naar jullie zin gehad hebben.
    Ja wij zijn er geboren en dan is het natuurlijk zo dat we er nog steeds naar toe trekken.Hoewel ik er niet meer zou willen wonen.Na 40 jaar hoeft dat van mij niet meer.
    Donderdag gaan we er nog even naar toe.Ik moet met mijn voet naar het ziekenhuis.Ja dan woon je in een stad en dan moet je nog naar een dorp!!!!als er iets bijzonders aan de hand is.
    Ik wens jullie een fijn weekend.
    Groeten van Ria.

  2. Ha Corry!
    Heerlijk jo…een weekje weggeweest…Waar in de achterhoek ben je geweest
    Leuk …dat mosterd museum!!
    Maakte ze daar ook nog mosterd ?
    En dat bordje….Prachtig…Kreeg je daar NU ook nog koffie en thee voor ?
    Ik wens je voor nu een heel fijn wekend thuis….en toch is dat ook weer lekker he…
    Groeten Sophia

  3. Wat heerlijk zo`n weekje weg en lekker uitgerust zoals je schreef het klop je mist niets aan tv zenders die je niet heb.

    Zoals je bij mij schreef houd ik ook van wandelen in de bossen maar wij zouden dan naar Texel gaan en dan is alles zo open en dan wordt je alleen maar zo nat en koud en je loopt of met een paraplu of met je hoofd gebogen dan zie je niets daar wandel je voor om ook de natuur te zien.
    Er komen er nog meer op Texel hoor ik krijg nog wel de gelegenheid om er te komen wandelen.

    Nog een fijne zondag van mij.

    Corry

    ______****_____ ____**** _______ Stuur dit hartje naar alle personen
    ___***____***____***__ *** ____
    __***________****_______***___ die je graag mag, ook al ben je niet
    _***__________**_________***__
    _***__________IK__________***__ verliefd op die persoon,
    _***______________________***__
    __***______MAG__JE_______***__ zelfs naar mij als je wilt.
    ___***__________________***___
    ____***_____GRAAG_____***____
    ______***____________***_______ Als je 4 hartjes terug krijgt
    ________***________***_________ zal je iets overkomen.
    __________***____***___________
    ____________******_____________
    ______________***______________ waarop je al lang hebt gewacht….
    _______________*___________
    _____Overspoel je vrienden met een massa hartjes_____

    Als je het –
    1x terug krijgt: Open jezelf ! Zoek nieuwe vrienden.
    2x terug krijgt: Dat is een goed begin.
    3x terug krijgt: Ben je een goede vriend.
    4x terug krijgt: je bent geliefd.
    5x of meer terug krijgt:waken de Engelen over je.

  4. Fijn Corry dat jullie zo’n heerlijke vakantieweek gehad hebben. Dus, dxc3¡xc3¡r haalt Abraham de mosterd. Goed dat te weten en leuk om zo eens te zien hoe dat in zijn werk gaat.
    Corry, hartelijke groet,
    Hiltsje.

  5. Kijk, da’s pas goeie mosterd, echte Twentse….. 😉 Altijd gedacht dat die uit Frankrijk kwam….
    Maar van dat bord wordt je wel vrolijk ja. Beter als de huidige prijzen, al zal het voor die tijd misschien ook niet goedkoop zijn geweest.
    Zo af en toe een weekje andere lucht inademen is altijd lekker. En de tv, neeeeeee daar mis je niks aan. Er is hier net zo min wat leuks op als bij jullie.
    Groetjes,
    D&K 😀

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

