Biebels gaddergood

Gaddergood

31 oktober j.l. is in Enschede een nieuw deel van "De Bijbel in streektalen"  gepresenteerd door prof. dr. Anne van der Meiden. De titel van het boek is "Biebels gaddergood"  en bevat de bekendste bijbelverhalen in het Twents en de N(ieuwe) B(ijbel) V(ertaling). De linkerpagina het Twents en op de rechter- het Nederlands. Prachtig om dat zo bij elkaar te zien. Als je dan iets echt niet snapt, kun je even aan de rechterkant spieken. 

Er wordt ook een cd meegeleverd, waarop fragmenten uit het boek ingesproken worden door Monique Sleiderink, Herman Finkers en Anne van der Meiden. Die gaan we morgen onderweg maar eens beluisteren.

Morgen onderweg?

Ja, morgen onderweg. Want we gaan op bezoek bij de oudste zus van Johan, die morgen haar verjaardag viert. Ze woont in Halle (Achterhoek) en dat is dus ettelijke kilometers van onze woonplaats verwijdert.

Wij hebben bedacht, dat we geen zin hebben om 2 x op xc3xa9xc3xa9n dag die afstand te rijden, en op het wereldwijde web heb ik dus een onderkomen voor ons gezocht, zodat we aan dit bezoek meteen een (welverdiende) vakantie kunnen vastknopen.

Hier hopen we een hele fijne week te hebben. Er gaan de nodige boeken mee, maar we gaan ook diverse andere familieleden bezoeken. Of het dus een rustig weekje wordt, moeten we maar even afwachten. Maar we hebben er zin in.

Allemaal

nfijnedag.gif

en tot volgend weekend!

Groetjes!!!

5 thoughts on “Biebels gaddergood

  1. Dat komt daar wel goed met jullie in Halle (heb even gekeken, en lijkt heerlijk!) en gefeliciteerd met je zus.
    De uitdrukking ken ik wel hoor, it rint by xc3xbas ek yn! En maar vegen, en stofzuigen.
    Veel plezier, goede reis en een fijne vakantie, Hiltsje.

  2. Ha Corry…
    Ook raar…mijn reader geeft jouw logjes niet meer door ….nou ja…heb ik hier een hele tijd wat gemist !!
    Dat ga ik zo eens even nakijken….
    Voor nu in iedere geval een hele fijne dag
    Groetjes Sophia

  3. Op de xc3xa9xc3xa9n of andere vreemde manier ben je uit mijn reader verdwenen…maar je staat er weer in !
    Ik dacht al….Corry logt helemaal niet mee….maar dxc3¡xc3¡r zat ik naast!
    Groetjes…fijne avond
    Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

