Vraag

Alweer een tijdje geleden kreeg ik van onze zoon een Thomas Aardappelpoffer cadeau. In de (nederlandstalige) handleiding die bijgesloten was, staat dat die geschikt is voor "gematigd open vuur". Dus op de gasvlam (vlamverdeler gebruiken), maar ook op elektrische kookplaten en op de barbecue.

Aardappelpoffer.jpg Er hoort ook nog een deksel bij.

Ik heb een keramische kookplaat, zou die daar ook op gebruikt kunnen worden?

Aangezien dit een produkt is van de Rosenthal Group denk ik, dat ik die maar eens moet bellen om mijn "brandende" vraag te stellen.

Wat je met dit ding kunt? Nou,  Rosenthal zegt ervan dat je "met deze pan aardappels kunt poffen op de authentieke wijze. De fijne, kruidige smaak van de aardappel blijft bewaard, evenals de minerale zouten".    Doe het volgende:

"Neem middelgrote aardappelen; was deze BESLIST NIET!! Maak ook de pan NIET NAT!! De aardappelen maakt men schoon met een droge, zachte borstel. Vul de pan voor de helft met de aardappelen en laat de inhoud op de warmtebron in 60 minuten poffen, terwijl U de aardappelen regelmatig dient op te schudden".

Voeg evt. wat gesnipperde knoflook of wat Provencaalse kruiden toe.

O ja, ze zeggen ook nog dat die aardappelpoffer een schitterende decoratie in de keuken is…………

En nu wil ik dat zo graag eens proberen. Logisch toch?

6 thoughts on “Vraag

  1. Dag Corry,
    Ik wilde je even bedanken voor je woorden. Ja wij hebben een paar moeilijke dagen gehad. We zijn nu aan het bijkomen en pikken dan de draad van het dagelijkse leven weer op. Tot een volgende keer met de groetjes van Hiltsje.

  2. Bedankt voor alle dingen.
    Jij laat mij weer zingen.
    Jij veranderde mijn leven.
    Je hebt me veel gegeven.
    Bedankt voor iedere dag,
    Voor de gein en voor de lach.
    Voor de lol en het plezier.
    Je bracht weer leven hier.
    Voor de leuke logs en de sites,
    Dat was een hele leuke tijd.
    Bedankt voor de dromen.
    Bedankt dat je in mijn leven bent gekomen.

    Bedankt voor alles.
    Ik ga er even tussen uit.
    Op mijn site staat de reden.

    Liefs Palmira

  3. Ik heb er nog nooit van gehoord…dus ik kan je niet helpen
    Lijkt me wxc3xa9l lekkr hoor….zoals ook in de beschrijving staat !
    Je zal je dus even tot de fabrikant moeten vragen
    Succes !
    Een fijne dag
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

