Feest in Assen en in Veendam

Citaat uit het Dagblad van het Noorden (donderdag):

"Kleine ziekenhuizen doen het in een combinatie van financixc3xable, organisatorische en medische opzichten beter dan grote ziekenhuizen. Dat maakte consultancybureau Roland Berger Strategy woensdag bekend in het televisieprogramma Netwerk.

Het bureau riep het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen uit tot beste ziekenhuis van Nederland. De onderzoekers bestudeerden de jaarverslagen en openbare gegevens over de prestaties van 94 algemene ziekenhuizen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Volgens de onderzoekers spelen kleinschaligheid, korte lijnen tussen arts en directie, duidelijk een rol bij de prestaties."

Toevallig  had ik die donderdag in dat ziekenhuis een afspraak omdat er een echo-onderzoek van mijn hart gemaakt moest worden. Met een mooie kreet noemen ze dat "echocardiografie".

Kwamen we er, was buiten al te zien dat er feest was. En binnen werd elke bezoeker verrast met een roos.

Roos Roos_1

Omdat we met z’n tweetjes waren staan er nu dus 2 prachtige rozen op een vaas bij mij thuis.

En bij het verlaten van het gebouw kreeg je (als je dat wilde) een blauwe of witte (dit zijn de kleuren van het ziekenhuis) ballon mee. Kortom men vierde feest. Uiteindelijk wordt je niet elke dag het beste ziekenhuis van het land genoemd.

Blauwe_ballonnen

Bloemslinger

Morgen (zaterdag) gaan we naar Veendam. Onze dochter is in juli verhuisd en houdt morgen een z.g. house-warming-party. Ik zal daar een beetje hand- en spandiensten verlenen, zodat zij zich wat met de gasten kunnen bezig houden.

Ik heb vandaag een 3-tal salades gemaakt voor dat feest. Eentje zal ik als word-document bijvoegen. Die is zo lekker! Het recept gaat de hele familie en vriendenkring door.

Download kipsalade_met_bleekselderij_en_rozijnen.doc

Allemaal een heel prettig weekend gewenst!!Xsmileyss114

5 thoughts on “Feest in Assen en in Veendam

  1. jullie ook een fijne dag gewenst ik ga de salade even downloaden.

    Ik heb geen idee hoe je hier nu een afbeelding meer neerzet dus doe ik de link maar
    Ik ben het nog steeds aan het uit zoeken.
    Groetjes van mij
    Corry

  2. Hoe was het verder in het ziekenhuis Corry? Was dit een controlebezoekje?
    Mijn zus werkt er trouwens ook en elk personeelslid kreeg een Iris-cheque ter waarde van xe2x82xac 10,-, niet verkeerd toch?
    De salade heb ik opgeslagen, hij lijkt me heerlijk !!!

    Fijne zondag verder !

    Ali J.

  3. Altijd handig, een moeder die een slaatje of wat helpt. Was het gezellig?
    Ik heb ook nog een lekkere:
    halve zak pasta tricolore,
    half blik perziken in stukjes,
    zakje ongezouten cashewnoten in stukjes hakken, 2 bakjes farmersalade, bosje lente-ui, en een gerookte kipfilet in stukjes.
    Alles door elkaar husselen en lauwwarm eten. Peper en zout naar smaak.
    Groetjes,
    Peli
    P.s. ik zal die van jou ook eens proberen.
    Salades zijn altijd handig.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

