Tips voor route naar Noord-Dld/Denemarken

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve, bemoedigende woorden na mijn "bekentenis" van enkele dagen geleden. Het doet goed, als je merkt dat er zo meegeleefd wordt. Op dit moment gaat het redelijk goed, maar ik ben er nog niet. In het ziekenhuis, en ook door de Nederlandse arts in het hotel, werd al gezegd, dat het lang kon duren. Maar hoe lang is "lang"?

Maar nu dan "onze" route door Noord-Duitsland via ponten over de Weser en de Elbe.

Voor degenen, die, al dan niet regelmatig, naar Noord-Duitsland en/of Denemarken reizen, heb ik nog een routetip, waarbij je vanaf Oldenburg de snelweg via Bremen-Hamburg mijdt, maar over goede 80-km wegen rijdt, daarbij diverse leuke duitse dorpjes passerend. Ik ben me ervan bewust, dat deze tip eigenlijk alleen bestemd is voor reizigers uit Friesland, Groningen en Drenthe, maar als alternatieve route voor bewoners van andere provincies ook zeer aan te bevelen.

Download route_nduitsland.doc

Om de route een beetje aanschouwelijk te maken vond ik hier een routekaartje (klikken op Anfahrt). Het betreft hier alleen de route naar de veerpont over de Elbe, maar linksonder zie je de plaatsjes Brake en Sandstedt genoemd, daar is de pont over de Weser.

De eerste pont ligt op ca. 1 uur rijden van Nieuweschans, en als je dan ook al een stuk Nederland gereden hebt, ben je net zo’n beetje aan een (sanitaire)  stop toe. En dat kan op die boot……………Lach  Deze zomer hebben we meegemaakt dat er ook koffie en "wat erbij" verkocht werden. Niks mis mee dus.

Ook vonden we dit jaar uit, dat de route 95 km. korter is, dan de reguliere route via Hamburg. Ik had namelijk op een routeplanner gezocht hoe te rijden, en hoeveel kilometers dat is, naar Kolding, onze eerste overnachtingsplaats. En als je met caravan rijdt, is de toegestane snelheid 80 km p/u, dus is de keus voor deze route snel gemaakt, wat ons betreft.

Groetjes en nog een fijne zondag gewenst,

Corry_ovaal

6 thoughts on “Tips voor route naar Noord-Dld/Denemarken

  1. Leuk al die tips.Ik zal ze even downloaden.
    Wie weet komt het nog eens van pas.
    En vervelend dat het akkefietje zo lang kan duren.Maar wordt het wel weer echt beter?
    Dat hoop ik dan toch.
    Maar moed houden he.!!!
    Nu heb je lekker even tijd om ontspannen achter de p.c te zitten.
    Fijne dag en groeten van Ria.

  2. Hij heeft een stofbril op hoor en zwaar tillen mag hij ook niet!!
    Maar hier staat de schuur ook zo vol dat er niks te tillen valt.Er is gewoon geen ruimte voor om iets te pakken of te verplaatsen.Grote dingen staan schteraan en de kleine moeten dan eerst aan de kant.
    Ja…ja Er zit systeem in hoor.

  3. Zover gaan wij niet maar misschien zijn er wel die er wat aanhebben
    Tuulijk leven we met je mee….
    Ik hoop dat je kalm aan jezelf beter gaat voelen en snel weer de oude bent!!
    Voor deze week een fijne week
    Groeten Sophia

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

