VAKANTIE X

Vandaag even een afsluitend logje over onze vakantie in Noorwegen. Eerst even een foto van onze auto, die denkt dat hij kan "skixc3xabn".

Partner_skischans

Hij staat hier onderaan de olympische skischans in Lillehammer. Is nog druk aan het denken, zo van "doe ik het, of doe ik het niet".  Nou, hij deed het toch maar niet.

Maar wat een hoogte, he? Gelukkig ging er een stoeltjeslift naar boven (en naar beneden!), anders hadden we dit nooit van bovenaf kunnen bekijken.

Springschans_lillehammer

Tja, Lillehammer: leuke herinnering hebben we er verder niet zo aan. Wat wil het geval? Vrijdagsmiddags gingen we er naar toe om wat souvenirtjes aan te schaffen. En toen….. midden in een prachtige boekenzaak werd ik totaal niet goed. De hele winkel begon plotseling te draaien, de vloer golfde heen en weer. Ik durfde mij niet te bewegen, want dan zou ik tegen de grond slaan. Gelukkig bleef ik aardig bij, zodat ik om en stoel kon vragen xc3xa8n of men wou proberen Johan te vinden, die ergens buiten zat te luisteren naar een muziekgroep (hij houdt niet van winkelen). Maar hoe weten zij nu wie Johan is. Nou mijn beschrijving was: "he has a yellow shirt, his name is Johan and he is outside, listening to the singers", ik was veel te ziek om er meer van te maken. Ik had het zo verschrikkelijk warm, het zweet liep echt in straaltjes van mij af. Brrrrrr.

Johan z’n kant van het verhaal: "Zit ik lekker in het zonnetje, zie ik een dame recht op mij afkomen, die mij vraagt: "are you Johan?", waarop bij hem allerlei alarmbellen gingen rinkelen, want op zijn "Yes" werd gezegd dat zijn vrouw niet goed geworden was in haar winkel.

Om een lang verhaal kort te maken: per ambulance werd ik naar het ziekenhuis vervoerd, ondertussen de hele maaginhoud naar buiten werkend, oftewel zo beroerd als wat.

Ziekenhuis_lillehammer_1

In het ziekenhuis werd ik helemaal gescheckt, om de zoveel minuten bloeddruk gemeten, want die was angstwekkend hoog (208/85), en maar overgeven. Voor die misselijkheid kreeg ik een infuus aangelegd, en heel geleidelijk aan kwam ik weer een beetje terug. Maar er werd wel besloten dat ik een nacht ter observatie moest blijven. Dit vooral vanwege die bloeddruk.

De uiteindelijke diagnose was, dat ik (mogelijk) problemen had met "the balance-system" oftewel het evenwichtsorgaan. Nou, nooit geweten dat je daar zo ziek van kunt worden. Achteraf bedenk je, dat e.e.a. wel iets weg had van zeeziekte, maar dat ben ik gelukkig nog nooit geweest, dus die link kon ik  toen niet leggen.

Uitzicht_ziekenhuis 

In het ziekenhuis lag ik op de 11e verdieping met een prachtig uitzicht over de stad. Rechts zie je ook nog net de springschans. Zelf heb ik er trouwens niet veel van gezien. Had er totaal geen belangstelling voor. Maar gelukkig ging het de volgende dag weer wat beter, zodat ik ’s middags weer naar het hotel kon. Wel werd dringend aangeraden de laatste drie dagen niet te gaan kamperen (was onze bedoeling in de buurt van Oslo), maar zo mogelijk te verlengen in het hotel en veel te rusten, zodat we met de boot terug zouden kunnen, die we besproken hadden voor de woensdagavond.

En gelukkig was er plek in Glomstad Gxc3xa5rd en hebben dus een paar dagen rust gehad. Zondags en ’s maandags helemaal niks gedaan, alleen veel slapen. Dinsdags een klein eindje gereden, om te zien hoe dat ging, want uiteindelijk moesten wij ’s woensdags wel zo’n 200 km rijden naar Oslo. En op woensdag dus afscheid van Janna en personeel, in de auto naar Oslo, en dat ging eigenlijk boven verwachting goed. Ik zag er als een berg tegenop, maar ogen dicht, en ondergaan, dan lukt het wel. Wel had ik, op advies van een Nederlandse dokter die toevallig ook in het hotel was, een primatour tablet ingenomen, en dat werkte kennelijk. We waren al vroeg op de kade, zodat we daar ook weer even konden rusten totdat de boot kwam….

Terugreisboot

De Color Festival. Mooie boot en we hadden een heerlijke hut. Goede airconditioning, prima bedden. We hebben dan ook geweldig goed geslapen.  Donderdag 8 uur aankomst in Fredrikshaven (Dk) en toen: kachelen maar. We zien wel hoe het gaat. En wat ging het eigenlijk heel erg goed. Wel diverse malen gestopt. En ik maar slapen onderweg…..Gelukkig kon Johan het goed volhouden, zelfs dusdanig dat hij voorstelde maar door te rijden naar huis, zodat we de volgende dag niet nog eens een eind hoefden te rijden. Waarvan acte…….

Eenmaal thuis kwam natuurlijk de terugslag. Een paar dagen nodig gehad om weer bij te komen, dokter bezoeken, bloeddruk weer laten meten, enzovoort.

Op dit moment heb ik af en toe nog wat last van duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, maar heb goede hoop, dat het binnenkort voorbij is. Hoewel…… het kan eenmalig zijn geweest, maar kan ook best terug komen. Je wordt er dus bar onzeker van. Gelukkig denkt men vooralsnog niet aan de ziekte van Mxc3xa9nixc3xa8re, daar zit ik echt niet op te wachten. Afwachten maar.

Zo, dat was dan onze vakantie in Noorwegen. 3 weken heerlijk genoten, de laatste 6 dagen wat minder, maar als het even kan gaan we zxc3xa9ker nog wel eens naar Noorwegen terug.

Wie weet gaan we dan wel met onderstaande auto……Lachenernst

Trollenwagen

12 thoughts on “VAKANTIE X

  1. Hopelijk geen je er straks helemaal geen last meer van en blijkt het iets tijdelijks geweest te zijn. Wel een heel vervelend einde van je vakantie, lijkt mij.
    Ik wens je er sterkte mee en vooral ook beterschap.
    Gr. Bert

  2. Ha Corry
    Ik heb je foto’s bekeken…..en je laatste verhaal gelezen…de rest kom ik als ik meer tijd heb ….BIJlezen….
    Wat een pracht foto’s heb je joh
    Zo te zien hebben jullie wel genoten maar wat zal dat schrikken zijn geweest in die boekhandel…en dan Johan niet naast je …Fijn dat hij zo snel gevonden werd
    Wat zal jij je alleen hebben gevoeld…Toen …en later denk ik ook in dat zieken huis
    Fijn dat het maar xc3xa9xc3xa9n nachtje was…en dat de terugreis toch goed verlopen is
    Raar eind he…aan je vakantie
    Ik wens je heel veel sterkte en beterschap…ik hoop dat je er geen last meer van krijgt…..
    Fijne donderdag
    Groeten Sophia

  3. Ik zat nog te schateren om de skixc3xabnde auto toen de rest van je verhaal kwam. Wat zul je geschrokken zijn!
    Om die bloeddruk zou ik me maar niet teveel zorgen maken, de onderdruk is keurig en die is het belangrijkst (ik zou er voor tekenen als de mijne zo was). In de gaten houden kan geen kwaad natuurlijk en die duizeligheid zal xc3xa9rgens vandaan moeten komen. Pas goed op jezelf!

  4. Wat een akelig eind van jullie vakantie.Maar gelukkig is het nu weer allemaal in orde?Al lezende moest ik aan mijn vader denken.Die had dezelfde verschijnselen en had wel de ziekte van miniere.Maar daar zijn goede medicynen voor en later toen hij ouder werd had hij er geen last meer van.Maar voor de rest hebben jullie gelukkig genoten.
    Fijn weekend en groeten van Ria.

  5. hallo Corry, wat een naar einde van de vakantie! Gek genoeg gebeuren dit soort uitingen juist vaak in de vakantie als je kennelijk tot rust komt na een drukke of spannende tijd. Ik hoop dat het zich niet herhaalt. Hou je grenzen goed in de gaten. En ik kan je van harte voor volgend jaar Aland aanraden ๐Ÿ™‚ groetjes Marga

  6. Hallo C&J,
    het verhaal is hier natuurlijk al wel bekend, maar jammer dat het nu nog na-ijlt. Het is zeker flink schrikken.
    Mooie foto’s hoor van Lillehammer. Wat is toch dat hxc3xa9le kleine goudkleurige stipje onderaan? Jeu, je moet maar durven eraf te gaan! Mij niet gezien hoor.
    En wat een prachtig uitzicht vanuit het ziekenhuis, maar “genieten” dat doe je daar dan inderdaad niet echt ๐Ÿ˜‰
    Doe de groetjes aan de dames daar van ons.
    Dubhe en Kyrah
    en ja, tulpen kunnen het hele jaar wel hoor ๐Ÿ˜‰

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

