Vakantie VI

Vanmiddag foto’s geplaatst van de weg over de Aurlandsfjell, maar aan het begin van die weg hebben de Noren een geweldig uitzichtpunt gebouwd. Hier vind je een website met foto’s van de bouw van dat ding. (Wel even in de linkerkolom op "Utsikten" (2e rijtje)klikken). Tjonge, wat een werk!

Aurlandfjordglijbaan 

Bovenstaande foto heb ik ervan gemaakt. Gelukkig hebben ze aan het eind wel een soort "glasplaat" gemonteerd, want je staat daar wel mooi 640 meter boven het fjord. Maar dan heb je ook wat om te bewonderen:

AurlandfjordC.jpg

Het Aurlandfjord. Nou, als dat niet mooi is….. Indrukwekkend, en wat voel je je daar klein……

Aurland

En daar, helemaal in de diepte (640 m.): het plaatsje Aurland, een heel gezellig dorpje om wat te winkelen, of even lekker in ’t zonnetje te zitten om wat bij te komen van het natuurgeweld op die bergweg.

Ik vond dat ik dit toch echt nog even moest laten zien.

2 thoughts on “Vakantie VI

  1. Wat kan ik gezond jaloers worden op jullie prachtige foto’s !!!
    Ik kan me goed denken dat jullie vakanties zich altijd weer richten op Scandinavixc3xab.
    De natuur is rustgevend en zelfs het kijken naar jullie plaatjes maken mij al blij.
    Ik wens jullie nog heel veel van die uitstapjes toe.

    Liefs, Ali J

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

