Vakantie V

Het "papieren" fotoalbum is klaar. Altijd weer een heel werk, maar zxc3xb3 leuk om te doen. En je krijgt een heel stuk voldoening, vooral als er gezegd wordt, dat het er zo mooi uitziet.

Maar nu dus ook maar even hier weer wat fotootjes plaatsen. In de Kampeer en Caravankampioen van deze maand staat een beschrijving van de Toptien van toeristische routes in Noorwegen. En wij hebben een paar van die wegen bereden. Kan jullie dus mooi een paar fotootjes laten zien.

Op de 8e plaats heeft de redactie de z.g. Sneeuwweg geplaatst, de weg over de Aurlandsfjell. I.p.v. die weg over de hoogvlakte kun je daar ook kiezen voor een snellere verbinding, n.l. de Laerdaltunnel. Wij prefereren de bergweg, maar de tunnel hebben we ook "gedaan". Hoef ik dus niet weer. Net een mol onder de grond, en dat 24xc2xbd km lang!

Ik begin dus met een paar plaatjes van die nummer 8.

Aurlandvegen_c

Ik heb even gewacht toen ik de foto wilde maken, nu zie je tenminste dat er nog een mede-weggebruiker was.

BijAurlandweg.jpg

PartnerAurlandfjell.jpg

Hoewel afgeraden nwordt deze weg met de caravan te berijden, hebben wij dat wel gedaan. Immers: de caravan is net zo breed als de auto, dus waar de auto kan komen, past de sleurhut ook. Maar ook zonder aanhangsel hebben we de tocht gemaakt, want ’t is er zxc3xb3 mooi. Bij die gelegenheid gingen we dus via de tunnel terug.

AurlandswegJoh.jpg

Zo, hier moet je het wat die Aurlandfjell  betreft mee doen. Er lag best nog heel veel sneeuw. Ooit zijn we hier tussen metershoge sneeuwwallen door gereden. Spectaculair, maar je ziet dan niks van de omgeving. Ik zie liever wat als we hier rijden.

Met een beetje goede wil, komt morgen de Nummer 1 aan de beurt.

3 thoughts on “Vakantie V

  1. Mooi Corry

    Ik heb op het ogenblik niet veel te vertellen ben bezig met de caravan om schoon te maken van binnen en buiten maar dan kunnen dinsdag schoon vertrekken.

    Fijne avond van mij
    Corry

  2. Best nog wel veel sneeu.Mooie foto’s weer.
    Toen wij 2 jaar geleden in Frankrijk waren (Pyreneen)lag er ook nog veel sneeuw.Dit jaar was dat een stuk minder.
    En dat van die kleine weggetjes….ja dat ken ik .Wim rijdt er ook over en zegt hetzelfde .
    Als de auto kan ,kan de caravan ook.Ik vind het soms maar griezelig.Ik ga nog even je verwijzingen bekijken die je er op hebt staan.
    Groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

