Museumbezoek

Dinsdagmorgen ben ik met een dertigtal leden van de plaatselijke afdeling van Passage naar het kookmuseum De Vleer in Appelscha geweest.

Een hartstikke leuk museum met, voor mijn gevoel, alles op het gebied van koken, vroeger en nu.

We werden ontvangen met koffie met daarbij een warme wafel met jam en slagroom. Mmmmm..

Daarna een rondleiding door het pand. Allerlei stijlkamertjes met heel herkenbare spullen uit grootmoeders tijd, maar ook de nieuwste apparaten waren er te zien.

Een heel uitgebreide bibliotheek met kookboeken, die men bezig is te digitaliseren.
Wat een werk.
De eigenaresse heeft veel belangstelling voor oude, authentieke recepten.

We kregen nog een hapje met zelfgemaakte sapjes. Keuze uit vlierbessen-, bessen- en frambozensap. Heerlijk! Vooral die vlierbessensap smaakte verrassend.

Aan het eind van het bezoek werden we nog verrast met een bakje ambachtelijk ijs (2 smaken). Uiteraard met slagroom. Lekker!

Kortom: een bezoek aan dit museum kan ik van harte aanbevelen.
Ik heb genoten!

De fotootjes komen van de website van het museum.

Zoals jullie zien nog steeds on-line. Er zal een andere server komen, en het ziet (zag) er naar uit dat de overstap nogal problemen zou geven. Nou, misschien valt het mee.
We wachten maar af…..

10 thoughts on “Museumbezoek

  1. Dat lijkt me idd een leuk museum joh….en wat werden jullie verwend!
    Ja vlierbessen sap heb ik hxc3xa9xc3xa9l vxc3xa9xc3xa9l gemaakt
    Is ook gezond…Hier lustte ze het graag hoor…door yoghurt en vla en pudding…..
    Ik ga zo ook eens kijken op die site
    Fijne avond
    Groeten Sophia πŸ˜€

  2. Hier moet je niet te veel komen dan kom je als een tonnetje uit maar ik heb de site even bekeken leuk is het daar jammer dat het voor mij ver weg is want ik heb zaterdag een etentje en zondag ga ik wandelen.
    Ik hoop toch eens die kant op te komen.
    Groejes Corry

  3. klinkt als een aanrader corry; leuk!!
    wij hebben hier in hoorn ook zo iets, maar dan van Blokker; alle apparatuur e.d. altijd leuk om even in grootmoederstijd te duiken.
    fijne dag, groetjes, Audrey πŸ˜€

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

