Mooi gedicht

Af en toe kom ik in een of ander tijdschrift een ngedicht tegen, dat ik dan opneem in mijn voorraad gedichten en versjes in Word.

Hier volgt er eentje, die mij erg aansprak.

Ga nooit weg zonder groeten

Ga nooit weg zonder zoen

Want wie het noodlot zal ontmoeten

Kan het morgen niet meer doen.

Lijkt een beetje op het gezegde: “Laat de zon niet over Uw toorn ondergaan”, oftewel:
“Heb je ruzie, maak het weer goed voordat je gaat slapen”.

Iets om over na te denken……

10 thoughts on “Mooi gedicht

  1. heuh, alle kleur ineens weg, maar de cake was idd heerlijk. Kirsten heeft ‘m gemaakt. Met rozijnen!
    Ik heb een site gemaakt, wil je even commentaar leveren? Ik heb al 2 kettingen verkocht. Leuk he!
    Groetjes,
    Linda

  2. Ik sta volledig achter dit gedicht hoor,want je weet het maar nooit.. en dan heb je er spijt van .. Ik kan helaas niet zeggen of ik wel of niet kan loggen Corry omdat er hier steeds dingen weer tussen komen.. Het lijkt er wel op of het niet ophoudt.. Nu is mijn vriendin pas bevallen 3 weken geleden van een jonge zoon en blijkt ze borstkanker te hebben die niet te opereren meer is en vanaf volgende week chemo kuren moet ondergaan. Dus dit vreet ook weer zoveel energie hier dat van het loggen ook weinig komt.. Die weetjes haal ik van internet en daar gaat ook erg veel tijd inzitten zeker gezien je er ook leuke plaatjes bij wilt zoeken… Ik wens je verder nog een hele fijne en gezellige avond toe! Liefs Marianne en dikke knuff van Zara! 😛

  3. Ja…ook ik ken het gedichtje… net zo als de woorden die jij ook nog aanhaalt
    Zeker iets om over nate denken…en in de praktijk te brengen he….
    Fijne maandag
    Groeten Sophia 🙂

  4. Ik heb vorige week de ramen ook gewassen en ja …Wim vind dat ook onzin.maar hier waren ze echt VIES!!!Ik heb het gelukkig droog gehouden op de fiets en ik was net thuis of het begon te hozen.
    Voor straks eet smakelijk.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

