Kruidcake (vervolg)

Tjonge, dat kruidcake-verhaal heeft wat vragen opgeleverd!Men vroeg: Waar kun je die mix kopen. Antwoord: over het algemeen bij alle supermarkten wel, behalve (denk ik) bij Aldi en Lidl (hebben we hier niet, dus…..), maar ik koop het bij de C1000, en ik weet dat ook Poiesz het verkoopt. Verdere controle heb ik niet gedaan.Ik zag trouwens dat Koopmans (marktleider) ook die mix heeft en op dat pak staat ook de bereiding in de magnetron.

Ik maakte gebruik van een glazen cakevorm. Ging prima, maar ik denk dat ik de koek een volgende keer even een tijdje moet geven om “na te garen”. Ik haalde hem namelijk meteen uit de magnetron en toen zakte die een beetje in.

Op het pak staat trouwens dat je hem in een ronde vorm moet “bakken”, ga ik dus een volgende keer proberen.

Voor de rest wijst het zich allemaal vanzelf, volgens mij.
Allemaal veel succes en eet smakelijk!!

Neem er een kopje koffie bij!!!!

9 thoughts on “Kruidcake (vervolg)

  1. hoi hoi,
    de Deen, en volgens mij de dakamaarkt, hebben m ook.
    ik bak m altijd in een siliconen tulband, en idd, even nagaren en supersnel wat bij de koffie….. πŸ˜‰
    trouwens een handvol (gewelde) rozijnen er door is ook erg lekker!
    groetjes, Audrey πŸ˜€

  2. Die van Koopmans vind ik wat minder, is aan de kleffige kant, zoals wel meer producten van Koopmans (speculaasmix bijvoorbeeld).
    Ken je ook de producten van Home Made? (Ik meen tenminste dat het zo heet, kan het niet nakijken, heb geen pak in huis.) De sinaasappelcake en ook de chocoladecake kan ik je zeer aanbevelen, door elkaar gehusseld is helemxc3Β‘xc3Β‘l super! Alleen water erbij, roeren en de oven in. HM is o.a. verkrijgbaar bij AH en Jumbo.

  3. Ik heb er nu xc3xa9xc3xa9n in de ovenstaan…..
    Hi …maar t is te veel beslag …t loopt over de rand…
    Na de 7 min voolt het nodg zo slap aan …ik heb em nog een paar min gegeven…
    Ik ben benieuwd…Ik heb er wel noten en rozijnen in gedaan…vind ik even lekkerder πŸ˜€
    Ik heb er nu dus xc3xa9xc3xa9n van Home made instaan πŸ˜€
    Groetjes
    Sophia πŸ˜€

  4. Vlg. week ga ik het ook proberen.Ik ben benieuwd.
    Ik heb wel een recept voor kruidcake maar niet voor de magnetron.hete lucht en magnetron kan ook dat heb ik al eens gedaan met een appeltaart.Is ook snel klaar.
    Fijn weekend en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

