Kruidcake

Ik mag graag af en toe een kruidcake bakken. Mmmm………….lekker!Meestal gebruik ik de complete mix van Atlanta (zie plaatje)

Je hoeft alleen maar water toe te voegen, even roeren en “klaar is kees”, oftewel het beslag.

Nu las ik vorige week op het pak, dat je de cake ook in de magnetron kunt “bakken”.
Dat moest natuurlijk geprobeerd worden!
En het lukt inderdaad. In ongeveer 10 minuten heb je een lekkere kruidkoek klaar.
Het spreekt vanzelf, dat ik dat vaker zo ga doen.

N.B. Je moet wel de wattage van je magnetron in de gaten houden. Het recept gaat uit van een magnetron van 800 Watt, baktijd ca. 8 minuten.
Die van mij is 600 Watt. Dus even rekenen: 8/6 x 8 minuten = 10,66 min.

Eet smakelijk!!

10 thoughts on “Kruidcake

  1. Ja das inderdaad heel makkelijk…en de goedkoopste geloof ik
    Ik doe er vaak wat rozijnen door en wat noten…Maakt het nxc3xb3g lekkerder…
    Maar zo in de magnetron is t helemaal een fluitje van een cent
    Maar doe je het dan in een glazen bakvorm…of in zon…”slappe rubberen “?
    Fijne dag vandaag
    groeten Sophia πŸ˜€

  2. Goedemiddag Corry Ik neem aan dat de cake in hetelucht gebakken moet worden of kan het echt alleen in de magnetron??
    Want ik beb hier van de magnetron de hetelucht functie defect.. Wil het ook weleens proberen.. Hele fijne woensdag verder gewenst! Liefs Marianne en dikke knuff van Zara! πŸ˜›

  3. Yep, ze zijn er weer van tussen voor een maandje of 2. Kunnen ze “even” bijtanken….. πŸ˜‰
    Groetjes en geniet van het mooie weer.
    p.s. Waar koop je die kruidcake?
    Peli πŸ˜€

  4. Oei oei lekker !!!
    Ik ben geen keukenprinses, maar zoiets lukt mij dus gelukkig ook nog wel.
    Gemak dient de mens !!
    Weet iemand trouwens waar je een uitschuifbare bakplaat kan kopen? (Ze bestaan echt !)
    Eet smakelijk Corry en Johan !!!

  5. Lekker!!!Bij de Aldi hebben ze hier wel Atlanta geloof ik maar dat is alleen voor appeltaart.Voor kruidcake heb ik het nog niet gezien.En in de magnertron lijkt me helemaal ideaal.
    Ik kom morgen wel even op de koffie.Bewaar je een stukje?
    Slaap lekker en groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

